Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Curve», ένα δωρεάν ηλεκτρονικό παιχνίδι για τυφλά παιδιά

To Curve συνδυάζει τη μουσική, τις νότες του πενταγράμμου με τις μαθηματικές συναρτήσεις

gamesfortheblind.org

«Curve», ένα δωρεάν ηλεκτρονικό παιχνίδι για τυφλά παιδιά

  • A-
  • A+

Στο πλαίσιο του έργου LEAP (Listen-LEArn-Play), που φιλοδοξεί να συνεισφέρει στην άρση του κοινωνικού αποκλεισμού των ανθρώπων με προβλήματα όρασης και, κυρίως, των παιδιών, ολοκληρώθηκε το τρίτο δωρεάν ηλεκτρονικό παιχνίδι για τυφλά παιδιά, αλλά και ενήλικες, που φέρει το όνομα Curve ( Καμπύλη).

Το παιχνίδι έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα και συνδυάζει τις ικανότητες και τις δεξιότητες που αναπτύχθηκαν στα δύο προηγούμενα παιχνίδια του προγράμματος «Tic Tac Toe» και «Tennis», ώστε να μεταφέρει τυπικές οπτικές εκπαιδευτικές διαδικασίες στον ακουστικό χώρο.

To Curve συνδυάζει τη μουσική, τις νότες του πενταγράμμου με τις μαθηματικές συναρτήσεις. Όπως και στην τρίλιζα, τα παιδιά κάνουν χρήση των βασικών πλήκτρων του H/Y, μιας και πρέπει να «ακούσουν» τη γραφική παράσταση μίας συνάρτησης εκφρασμένη με νότες και, στη συνέχεια, πρέπει να την επαναλάβουν, πριν τα προλάβει το χρονόμετρο. Με τον τρόπο αυτό, αποκτούν αίσθηση της γραφικής παράστασης με τη βοήθεια του ήχου.

Το έργο LEAP αναπτύσσει μία σειρά δωρεάν ηλεκτρονικών ψυχαγωγικών και εκπαιδευτικών παιχνιδιών για τυφλά και μερικώς βλέποντα άτομα και είναι μία συνεργασία της SciFY και του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Ο κώδικας και τα παιχνίδια που αναπτύχθηκαν, διατίθενται ως ανοιχτό λογισμικό, ελεύθερα και δωρεάν, ώστε να είναι δυνατή η αξιοποίησή τους και η εξέλιξή τους από οποιονδήποτε. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν και τα τρία παιχνίδια στην ιστοσελίδα του έργου: gamesfortheblind.org.

Το έργο LEAP, φιλοδοξεί να συνεισφέρει στην άρση του κοινωνικού αποκλεισμού των ανθρώπων με προβλήματα όρασης και, κυρίως, των παιδιών, στους «δικούς» τους χώρους, το παιχνίδι και την εκπαίδευση.

Σκοπό έχει να ανοίξει τα σύνορα των παιχνιδιών με καινοτόμες, ακουστικές διεπαφές, να ενισχύσει την εκπαίδευση με εργαλείο τα παιχνίδια αυτά, να αναδείξει τις ιδιαίτερες δεξιότητες των τυφλών και να υποδείξει την αξία της συνεργατικότητας μεταξύ βλεπόντων και τυφλών.

Το έργο χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία, στο πλαίσιο του προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», το οποίο είναι μέρος του συνολικού χρηματοδοτικού μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα, γνωστού ως EEA Grants.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Επιστημονική γνώση μέσα από το παιχνίδι
Πρόκειται για το νέο και πρωτοποριακό πρόγραμμα μαθημάτων «Επιστήμη για όλους» του Κέντρου Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων «Mathesis», που στόχος του είναι να «μολύνει» τον στείρο εγκυκλοπαιδισμό του...
Επιστημονική γνώση μέσα από το παιχνίδι
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
«Lucia: Το μυστικό των πεφταστεριών»
Μία νέα ψηφιακή πλανηταριακή παράσταση για παιδιά ηλικίας 5 ετών και άνω παρουσιάζει το Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου από αύριο. Πρόκειται για την ψηφιακή παράσταση με τίτλο: «Lucia: Το...
«Lucia: Το μυστικό των πεφταστεριών»
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Η ανοσία βρεφών και παιδιών στην COVID-19
Από όλες τις κλινικές και στατιστικές βιοϊατρικές μελέτες επιβεβαιώνεται ότι ο οργανισμός των βρεφών και των παιδιών εμφανίζεται πολύ πιο προστατευμένος από τις πιο σοβαρές επιπτώσεις της μόλυνσης από τον...
Η ανοσία βρεφών και παιδιών στην COVID-19
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Η θερινή κατασκήνωση της τεχνοεπιστήμης για παιδιά
Σε μερικές ημέρες ξεκινά το φετινό «summer camp» του Μουσείου Κοτσανά, ένα πρωτότυπο πρόγραμμα γεμάτο δημιουργικές δραστηριότητες για να ανακαλύψουν τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι τη σημασία της αρχαίας...
Η θερινή κατασκήνωση της τεχνοεπιστήμης για παιδιά
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
#Cool_Online_εργαστήρια στις νέες τεχνολογίες
Τα νέα εργαστήρια για μαθητές/τριες Γυμνασίου-Λυκείου που προσφέρονται δωρεάν από το Ιδρυμα Ευγενίδου ξεκινούν αυτή την εβδομάδα. Ιδού πώς παρουσιάζονται στο σχετικό Δελτίο Τύπου.
#Cool_Online_εργαστήρια στις νέες τεχνολογίες
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Συναισθηματική και εγκεφαλική η επιρροή της οθόνης
Οσο περισσότερο χρόνο κάθεται ένα παιδί μπροστά σε μια οθόνη τηλεόρασης ή υπολογιστή, τόσο περισσότερο επηρεάζονται η φυσιολογική συναισθηματική του ανάπτυξη και η δομή του εγκεφάλου του.
Συναισθηματική και εγκεφαλική η επιρροή της οθόνης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας