Πηγή ΑΠΕ- ΜΠΕ

Ανακαλύφθηκε το απολίθωμα του επιβλητικού Θαλασσοτιτάνα

Περισσότερα στοιχεία για ένα από τα μεγαλύτερα όντα που έχουν ζήσει στον πλανήτη μας έχουν, πλέον, οι επιστήμονες, μετά την ανακάλυψη απολιθώματος Θαλασσοτιτάνα (Thalassotitan atrox) στο Μαρόκο.

Η γιγάντια σαύρα κυριαρχούσε στις θάλασσες πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια, είχε πολύ μεγάλα σαγόνια και δόντια, με τα οποία κυνηγούσε άλλα θαλάσσια ερπετά. Τα θαλάσσια «τέρατα» ήταν μια πραγματικότητα πριν δεκάδες εκατομμύρια χρόνια. Ενώ στην ξηρά κυριαρχούσαν οι δεινόσαυροι, στη θάλασσα οι μοσάσαυροι, γιγάντια θαλάσσια ερπετά, είχαν το «πάνω χέρι».

Οι μοσάσαυροι δεν ήταν δεινόσαυροι, αλλά τεράστιες θαλάσσιες σαύρες που έφταναν σε μήκος τα 12 μέτρα και αποτελούσαν μακρινούς συγγενείς των σημερινών ιγκουάνα και ορισμένων σαυρών. Υπήρχαν πολλά είδη μοσάσαυρων, που έτρωγαν είτε μικρά ψάρια, είτε αμμωνίτες, είτε άλλα θαλάσσια ερπετά.

Η ανακάλυψη του νέου είδους, που είχε τεράστιο κρανίο μήκους 1,4 μέτρων με μεγάλα κωνικά δόντια όπως της σύγχρονης όρκας, έγινε σε απόσταση μιας ώρας από την Καζαμπλάνκα, σε μια περιοχή την οποία είχε πλημμυρίσει ο Ατλαντικός προς το τέλος της Κρητιδικής περιόδου. Ο Θαλασσοτιτάν ζούσε στα τελευταία εκατομμύρια χρόνια της εποχής των δεινοσαύρων και ήταν σύγχρονος ζώων όπως ο Τυραννόσαυρος (T.rex) και ο Τρικεράτωψ.

Εκτιμάται ότι ο Θαλασσοτιτάν βρισκόταν στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας ως ο πιο τρομερός θηρευτής, κατέχοντας θέση ανάλογη με τις σημερινές φάλαινες δολοφόνους (όρκες) και τους μεγάλους λευκούς καρχαρίες.

Οι επιστήμονες από τέσσερις χώρες (Βρετανία, Γαλλία, Ισπανία, Μαρόκο), με επικεφαλής τον δρ Νικ Λόνγκριτς του Κέντρου Milner για την Εξέλιξη του βρετανικού Πανεπιστημίου του Μπαθ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο παλαιοντολογικό περιοδικό «Cretaceous Research», εκτιμούν ότι ο Θαλασσοτιτάν συνιστούσε απειλή για ό,τι κολυμπούσε εκείνη την εποχή, ακόμα και για άλλους Θαλασσοτιτάνες και γενικότερα μοσάσαυρους.

«Ο Θαλασσοτιτάν ήταν ένα εντυπωσιακό τρομερό ζώο. Φανταστείτε έναν Δράκο του Κόμοντο διασταυρωμένο με έναν μεγάλο λευκό καρχαρία διασταυρωμένο με ένα Τυραννόσαυρο διασταυρωμένο με μια φάλαινα δολοφόνο», ανέφερε ο Λόνγκριτς.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση ΕΔΩ.

Ν. Αφρική: Απολίθωμα γυναίκας διαπιστώθηκε ότι είναι 1 εκατ. χρόνια μεγαλύτερο, άρα σύγχρονο της «Λούσι»
Νέα δεδομένα στην παλαιοανθρωπολογία δημιουργεί νέα χρονολόγηση απολιθωμάτων στη Νότια Αφρική. Αποκάλυψε ότι είναι ένα εκατομμύριο χρόνια παλαιότερα από ό,τι θεωρούνταν έως τώρα.
Eπιστήμονες ανακάλυψαν έναν αρχαίο θαλάσσιο δράκο
Οι ιχθυόσαυροι ήταν θαλάσσια ερπετά που έζησαν πριν από 249 έως 90 εκατομμύρια χρόνια, έμοιαζαν με ψάρια και τρομοκρατούσαν τις θάλασσες την εποχή που οι δεινόσαυροι κυριαρχούσαν στην ξηρά.
Eπιστήμονες ανακάλυψαν έναν αρχαίο θαλάσσιο δράκο
Αποχαιρετώντας τον Σταύρο Κατσανέβα
Ο κορυφαίος Ελληνας φυσικός απεβίωσε στις 28.11.2022 σε ηλικία 69 ετών. Ιδιοφυής ερευνητής, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Paris 7 και ο πρώτος πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κοινοπραξίας Αστροσωματιδιακής Φυσικής.
Αποχαιρετώντας τον Σταύρο Κατσανέβα
Πέθανε ο σπουδαίος φυσικός Σταύρος Κατσανέβας
«Έφυγε σε ηλικία 69 ετών ο καθηγητής Φυσικής Σταύρος Κατσανέβας. Ήταν διευθυντής του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Βαρύτητας και καθηγητής στο Université Paris Cité.
Πέθανε ο σπουδαίος φυσικός Σταύρος Κατσανέβας