Dreamstime.com
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το πρώτο υπολογιστικό σύστημα που δεν βασίζεται σε Bit ή Qubit

Απελευθέρωσαν την υπολογιστική δύναμη των κβαντικών υπολογιστών;

Σύμφωνα με έρευνα που μόλις δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Nature Physics», η ερευνητική ομάδα του Martin Ringbauer στο πανεπιστήμιο του Ινσμπρουκ της Αυστρίας, κατάφερε τελικά να δημιουργήσει το πρώτο κβαντικό υπολογιστικό σύστημα που δεν επεξεργάζεται τις μονάδες πληροφορίες με το δυαδικό σύστημα των «Bit» ή, έστω, των «Qubit», αλλά βασίζεται στα «Qudit»: δηλαδή στη νέα κβαντική υπολογιστική μονάδα που μπορεί να εκμεταλλεύεται, ταυτοχρόνως, πολύ περισσότερα επίπεδα ενέργειας ή κβαντικές καταστάσεις.

Η αποθήκευση στη μνήμη ενός υπολογιστή μονάδων πληροφορίας υπό τη μορφή 0 και 1, δηλαδή το κλασικό δυαδικό σύστημα που χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα, δεν είναι ο πιο αποτελεσματικός αλλά ο πιο απλός και οικονομικός τρόπος για να εκτελούνται οι υπολογιστικές διεργασίες, τόσο από τους ψηφιακούς όσο και από τους γνωστούς κβαντικούς υπολογιστές.

Dreamstime.com

Πράγματι, μέχρι τώρα, ακόμη και οι λεγόμενοι «κβαντικοί υπολογιστές» βασίζονταν στο δυαδικό σύστημα κωδίκευσης της πληροφορίας, όπου το «1» αντιστοιχεί στην παρουσία μιας θετικής πληροφορίας, ενώ το «0» αντιστοιχεί είτε σε μια αρνητική πληροφορία είτε στην απουσία πληροφορίας. «Τα κβαντικά συστήματα, βέβαια, μπορούν να βρίσκονται σε περισσότερες από δύο καταστάσεις και εμείς δείξαμε ότι μπορούμε να τις ελέγχουμε όλες εξίσου καλά», όπως δήλωσε ο Thomas Monz, που συμμετείχε και συνυπογράφει αυτή την έρευνα.

Ο νέος κβαντικός υπολογιστής, ωστόσο, δεν βασίζεται στις μονάδες κβαντικής πληροφορίας «Qubit» αλλά στα «Qudit», έναν νέο τύπο κβαντικής πληροφορίας που προκύπτει από την ταυτόχρονη επεξεργασία περισσότερων επάλληλων ενεργειακών καταστάσεων.

Γι’ αυτό οι δημιουργοί του υποστηρίζουν ότι τόσο η υπολογιστική δύναμη όσο και η ικανότητα απομνημόνευσης πληροφοριών του νέου κβαντικού υπολογιστή ενδέχεται να ανοίξουν τον δρόμο σε μια σειρά από ασύλληπτες, μέχρι χθες, εφαρμογές: από τα δυσεπίλυτα προβλήματα της Φυσικής και της Χημείας μέχρι τις νέες εφαρμογές στην Επιστήμη των Υλικών.

Η εμβολιαστική προστασία στις παραλλαγές Ομικρον
Οι δείκτες της αναπαραγωγής και της διάδοσης της Ομικρον είναι, τουλάχιστον, τρεις φορές μεγαλύτεροι από αυτούς της επιθετικής παραλλαγής Δέλτα.
Η εμβολιαστική προστασία στις παραλλαγές Ομικρον
Το ταξίδι του διαστημικού τηλεσκοπίου JWST ξεκίνησε!
Οταν φτάσει στο σημείο προορισμού το τεχνολογικό «μάτι» του τηλεσκοπίου θα αρχίσει να διερευνά -σε ασύλληπτο μέχρι σήμερα βάθος χρόνου και έκταση- μια σειρά από αινιγματικά κοσμικά φαινόμενα.
Το ταξίδι του διαστημικού τηλεσκοπίου JWST ξεκίνησε!
Η πρώτη μεγάλη εξαφάνιση των θηλαστικών
Oμάδα παλαιοντολόγων ανακάλυψε πρόσφατα ότι πριν από 30 εκατομμύρια χρόνια, κατά τη διάρκεια των μεγάλων κλιματικών αλλαγών εξαφανίστηκαν από την Αφρική και την αραβική χερσόνησο το 63% των θηλαστικών.
Η πρώτη μεγάλη εξαφάνιση των θηλαστικών
Η ανίχνευση του εγκεφαλικού αποτυπώματός μας
Οι πρόοδοι στις τεχνικές απεικόνισης του εγκεφάλου επέτρεψαν πολύ πρόσφατα την ακριβέστερη ανίχνευση της ιδιαίτερης «υπογραφής» της λειτουργίας του εγκεφάλου μας.
Η ανίχνευση του εγκεφαλικού αποτυπώματός μας