Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Νερό: φυσικό και κοινωνικό/ πολιτισμικό αγαθό»

Θερινό Σχολείο Τζουμέρκων & Αγράφων. Κάντε κλικ για να δείτε ολόκληρη την αφίσα

«Νερό: φυσικό και κοινωνικό/ πολιτισμικό αγαθό»

  • A-
  • A+

4η Συνάντηση. Νεράιδα, Δήμος Λίμνης Πλαστήρα, Καρδίτσα. 26-29 Αυγούστου 2015

Επιστημονικός υπεύθυνος: Ευάγγελος Αυδίκος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Το φετινό Θερινό Σχολείο είναι αφιερωμένο στο νερό, ένα αγαθό του οποίου η σημασία για πολλαπλές δραστηριότητες είναι αυταπόδεικτη. Είναι φυσικό και κοινωνικό-πολιτισμικό αγαθό και έχει καθοριστικό ρόλο σε όλα τα στάδια και τις φάσεις της ανθρώπινης ζωής, αλλά και έχει προβληθεί με διάφορους τρόπους στο πεδίο της συμβολικής σκέψης.

Οι θεματικοί άξονες, διδακτικοί και ερευνητικοί, για το Θερινό Σχολείο είναι οι εξής:

1. Το φυσικό/οικολογικό πλαίσιο

α) Ο κύκλος του νερού.

β) Εισαγωγή στη διαχείριση των υδάτινων πόρων.

2. Νερό και παραγωγικά συστήματα

α) Η διαχείριση των υδάτινων πόρων στην παραδοσιακή και στη σύγχρονη κοινωνία (μαντάνια, γεφύρια, μύλοι, δεξαμενές, μυλαύλακα, νεροπρίονα).

β) Αγροτικά κοινωνικο-οικονομικά συστήματα και υδάτινοι πόροι.

3. Ο «πολιτισμός του νερού»

4. Αναψυχή & τουρισμός

Το Θερινό Σχολείο απευθύνεται σε μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και σε τελειόφοιτους προπτυχιακούς φοιτητές από τον ευρύτερο χώρο των κοινωνικών και ανθρωπιστικών σπουδών.

Για περισσότερες πληροφορίες: http://extras.ha.uth.gr/tzoumerka/

Υποβολή αιτήσεων: [email protected]

Διάλεξη του Φιλίπ Μεϊριό στον κύκλο ομιλιών στο Γαλλικό Ινστιτούτο
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Οι προκλήσεις της ισότητας στο σχολείο
Η δεύτερη εκδήλωση του κύκλου «Σύγχρονη Σκέψη» για το 2019 με κεντρικό θεματικό άξονα για φέτος τις προκλήσεις της ισότητας, θα γίνει αύριο στο Γαλλικό Ινστιτούτο, με προσκεκλημένο τον παιδαγωγό και καθηγητή...
Οι προκλήσεις της ισότητας στο σχολείο
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Παράταση αιτήσεων για το Πρόγραμμα «Θεαίτητος»
Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής για τα εκπαιδευτικά προγράμματα «Βασικές Αρχές Διαχείρισης της Παχυσαρκίας Ενηλίκων», «Βασικές Αρχές Αθλητικής Διατροφής», «Εργογόνα Συμπληρώματα για...
Παράταση αιτήσεων για το Πρόγραμμα «Θεαίτητος»
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Η νέα σούπερ κόλλα είναι σκέτο... νεράκι
Μια νέα σούπερ-κόλλα δημιούργησαν ερευνητές του πανεπιστημίου MIT, η οποία είναι όσο πιο φυσική γίνεται, καθώς αποτελείται από νερό σε ποσοστό πάνω από 90%. Η κόλλα, σε μορφή υδρογέλης, μιμείται τη φυσική...
Η νέα σούπερ κόλλα είναι σκέτο... νεράκι
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Γαλανός ουρανός και κόκκινος πάγος στον Πλούτωνα
Σημαντικές ανακαλύψεις έκανε στον πλανήτη Πλούτωνα το διαστημικό σκάφος «Νέοι Ορίζοντες». Οι έγχρωμες φωτογραφίες που έστειλε στη Γη δείχνουν ομίχλες με γαλάζιο χρώμα και περιοχές με κοκκινωπό παγωμένο νερό.
Γαλανός ουρανός και κόκκινος πάγος στον Πλούτωνα
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Η χαμηλή μαθηματική εγγραματοσύνη στρώνει το δρόμο στα fake news για την COVID-19
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, όσοι δεν διαθέτουν επαρκή μαθηματική εγγραματοσύνη είναι πιο επιρρεπείς στην υιοθέτηση παραπληροφόρησης σχετικά με τον κορονοϊό.
Η χαμηλή μαθηματική εγγραματοσύνη στρώνει το δρόμο στα fake news για την COVID-19

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας