Κρανίο Αφρικανικού Αυστραλοπίθηκου - φωτ. αρχείου

© Wlad74 | Dreamstime.com

Ν. Αφρική: Απολίθωμα γυναίκας διαπιστώθηκε ότι είναι 1 εκατ. χρόνια μεγαλύτερο, άρα σύγχρονο της «Λούσι»

Νέα δεδομένα στην παλαιοανθρωπολογία δημιουργεί νέα χρονολόγηση απολιθωμάτων στη Νότια Αφρική. Αποκάλυψε ότι είναι ένα εκατομμύριο χρόνια παλαιότερα από ό,τι θεωρούνταν έως τώρα.

Πιο γνωστό ανάμεσα σε αυτά τα απολιθώματα είναι το κρανίο της λεγόμενης «Κας Πλες», το πιο ολοκληρωμένο κρανίο αφρικανικού Αυστραλοπίθηκου (Australopithecus africanus), το οποίο είχε βρεθεί στη Νότια Αφρική το 1947. Με βάση τη νέα εκτίμηση, το κρανίο χρονολογείται πριν 3,4 έως 3,6 εκατομμύρια χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι ο εν λόγω νότιος Αυστραλοπίθηκος έζησε περίπου την ίδια εποχή με τη διάσημη «Λούσι», έναν Αυστραλοπίθηκο της ανατολικής Αφρικής.

Τα απολιθώματα είχαν βρεθεί στα σπήλαια Στερκφοντέιν νοτιοδυτικά του Γιοχάνεσμπουργκ (γνωστά και ως «Λίκνο της Ανθρωπότητας»), όπου έχουν έρθει στο φως περισσότερα απολιθώματα Αυστραλοπιθήκων από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Η προηγούμενη χρονολόγηση τοποθετούσε την ηλικία της «Κας Πλες» και των υπολοίπων απολιθωμάτων πριν 2,1 έως 2,6 εκατομμύρια χρόνια. Ωστόσο, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, με επικεφαλής τον Ντάριλ Γκρέιντζερ του αμερικανικού Πανεπιστημίου Πέρντιου, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), μεταθέτει την ηλικία τους κατά ένα εκατομμύριο χρόνια στο παρελθόν.

Με δεδομένο ότι ο ανατολικοαφρικανικός Αυστραλοπίθηκος (Australopithecus afarensis), με γνωστότερο εκπρόσωπο τη «Λούσι» στην Αιθιοπία, ζούσε πριν 3,2 εκατομμύρια χρόνια, θεωρείται πλέον πιθανό ότι επρόκειτο για προγόνους του ανθρώπου που συνυπήρξαν στη «μαύρη ήπειρο». Χωρίς να αποκλείεται από τους επιστήμονες ότι αυτά τα δύο προανθρώπινα είδη ταξίδευαν σε μεγάλες αποστάσεις, συναντήθηκαν κάποτε και έφτασαν σε επιμιξία, γεγονός που -αν συνέβη- περιπλέκει περισσότερο το εξελικτικό δέντρο του ανθρώπου.

Σύμφωνα με το επιστημονικό Μουσείο Σμιθσόνιαν των ΗΠΑ, οι Αυστραλοπίθηκοι περπατούσαν στα δύο πόδια τους, αλλά ήταν πολύ πιο κοντοί από τους σημερινούς ανθρώπους (κατά μέσο όρο 1,38 μέτρα τα αρσενικά και 1,15 μέτρα τα θηλυκά).

«Homo bodoensis»: Πρόγονος του σημερινού ανθρώπου;
Για πιθανό πρόγονο του σημερινού ανθρώπου, που τοποθετείται 500-600.000 χρόνια πριν, κάνει λόγο νέα επιστημονική έρευνα του καναδικού Πανεπιστημίου του Γουίνιπεγκ.
«Homo bodoensis»: Πρόγονος του σημερινού ανθρώπου;
Έρευνα: Τα καγκουρό έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με τους ανθρώπους
Φαίνεται ότι τα καγκουρό μπορούν να επικοινωνήσουν με τους ανθρώπους με παρόμοιο τρόπο που το κάνουν και οι σκύλοι, δηλαδή χρησιμοποιώντας το βλέμμα τους για να δείξουν κάτι ή να ζητήσουν βοήθεια.
Έρευνα: Τα καγκουρό έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με τους ανθρώπους
Πώς επιλέγουμε τα δώρα και τις αγορές των Χριστουγέννων
Πώς μπορεί να εξηγηθεί επιστημονικά το φαινομενικά παράδοξο γεγονός ότι, στις μέρες μας, η αναζήτηση και η ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων δώρων έχει μετατραπεί από αυθόρμητη προσωπική προσφορά σε επιβεβλημένη...
Πώς επιλέγουμε τα δώρα και τις αγορές των Χριστουγέννων
Το πρώτο υπολογιστικό σύστημα που δεν βασίζεται σε Bit ή Qubit
Ο νέος κβαντικός υπολογιστής βασίζεται στα «Qudit», έναν νέο τύπο κβαντικής πληροφορίας που προκύπτει από την ταυτόχρονη επεξεργασία περισσότερων επάλληλων ενεργειακών καταστάσεων.
Το πρώτο υπολογιστικό σύστημα που δεν βασίζεται σε Bit ή Qubit
Έρευνα: Η υπερκατανάλωση ζαχαρούχων αναψυκτικών συνδέεται με καρκίνο του ήπατος
H κατανάλωση ενός αναψυκτικού με ζάχαρη τη μέρα προκαλεί 78% μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του ήπατος, σε σύγκριση με όσους δεν πίνουν δείχνει μια νέα μεγάλη αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Έρευνα: Η υπερκατανάλωση ζαχαρούχων αναψυκτικών συνδέεται με καρκίνο του ήπατος
Η εμβολιαστική προστασία στις παραλλαγές Ομικρον
Οι δείκτες της αναπαραγωγής και της διάδοσης της Ομικρον είναι, τουλάχιστον, τρεις φορές μεγαλύτεροι από αυτούς της επιθετικής παραλλαγής Δέλτα.
Η εμβολιαστική προστασία στις παραλλαγές Ομικρον