1°C -0.1°C / 1.1°C
    -3°C -2.6°C / -1.0°C
    -2°C -1.7°C / -1.7°C
(AP Photo/Fernando Llano)

Covid-19: Η πρώτη άμεση σύγκριση στα αποτελέσματα τεσσάρων εμβολίων

Επιστήμονες του Ινστιτούτου Ανοσολογίας La Jolla στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ έδωσαν στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της πρώτης ανάλυσης σχετικά με το κατά πόσο τέσσερις διαφορετικοί τύποι εμβολίων προετοιμάζουν την άμυνα του σώματος κατά του κορονοϊού. Η σύγκριση αφορά τόσο τα επίπεδα των αντισωμάτων όσο και της κυτταρικής ανοσίας, δηλαδή Τ-λεμφοκυττάρων (CD4+ και CD8+) και Β-κυττάρων.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Βιολογίας Cell, είναι η πρώτη που συγκρίνει πώς οι διαφορετικές πλατφόρμες εμβολίων πυροδοτούν μία ανοσιακή απόκριση απέναντι στον ίδιο παθογόνο μικροοργανισμό. Αυτές οι πλατφόρμες είναι τα δύο βασικά mRNA εμβόλια (Pfizer/BioNTech και Moderna), ένα ανασυνδυασμένο πρωτεϊνικό εμβόλιο (Novavax) και ένα βασισμένο σε ιικό φορέα (Johnson & Johnson).

Τα βασικά ευρήματα είναι τα εξής:

• Αντισώματα: Έξι μήνες μετά τον εμβολιασμό, όσοι έκαναν Moderna είχαν τα υψηλότερα επίπεδα εξουδετερωτικών αντισωμάτων και ακολουθούσαν όσοι έκαναν Pfizer και Novavax, ενώ το μονοδοσικό J&J οδηγούσε στα χαμηλότερα επίπεδα.

• Β Κύτταρα: Όσοι έκαναν J&J είχαν το υψηλότερο ποσοστό αυτών των κυττάρων μνήμης μετά από έξι μήνες.

• Τ λεμφοκύτταρα CD4+: Όλοι οι εμβολιασθέντες είχαν παρόμοιο ποσοστό τέτοιων κυττάρων έναντι του κορονοϊού.

• Τ λεμφοκύτταρα CD8+: Το εμβόλιο Novavax οδηγούσε στα χαμηλότερα επίπεδα αυτών των «φονικών» κυττάρων, ενώ υψηλότερα επίπεδα είχαν κατά σειρά όσοι έκαναν Pfizer, Moderna και J&J. Γενικά, πάντως, μόνο το 60% έως 70% των εμβολιασθέντων είχαν τέτοια κύτταρα μετά από έξι μήνες.

Η νέα μελέτη, σύμφωνα με τους ερευνητές, επιβεβαιώνει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι κρατούν κάποια ανοσιακή απόκριση απέναντι στον κορονοϊό μετά από ένα εξάμηνο, άσχετα με το είδος του εμβολίου που έχουν κάνει. Ακόμη κι αν αυτή δεν προστατεύει από την απλή λοίμωξη, βοηθά να μειωθεί ο κίνδυνος βαριάς Covid-19.

«Ακόμη κι αν είναι δύσκολο να διατηρηθεί ένα υψηλό επίπεδο αντισωμάτων σε βάθος χρόνου, η παρουσία μίας σταθερής κυτταρικής ανοσίας δείχνει ότι το ανοσοποιητικό σύστημα μπορεί να επανενεργοποιηθεί πολύ γρήγορα, μέσα σε λίγες ημέρες, αν υπάρξει μία λοίμωξη», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής, καθηγητής Αλεσάντρο Σέτε.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση ΕΔΩ.

Oι πιθανοί στόχοι για την ανάπτυξη εμβολίων
Για να αποφευχθούν οι παρενέργειες και να γίνουν αποτελεσματικότερα τα εμβόλια η Καθηγήτρια του Τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και ιδρυτικό μέλος της εταιρείας ImmunoRec, Ειρήνη Αθανασάκη,...
Oι πιθανοί στόχοι για την ανάπτυξη εμβολίων
Εμβόλια mRNA: H Moderna μηνύει τις Pfizer/BionTech για παραβίαση πατέντας
Η Moderna ισχυρίζεται ότι οι εταιρείες Pfizer/BionTech αντέγραψαν την τεχνολογία mRNA που η εταιρεία είχε αναπτύξει χρόνια πριν από την πανδημία.
Εμβόλια mRNA: H Moderna μηνύει τις Pfizer/BionTech για παραβίαση πατέντας
Βρετανική έρευνα: Μεθοτρεξάτη και τρίτη δόση εμβολίων για Covid-19
Η προσωρινή διακοπή της θεραπείας των ευπαθών ανθρώπων με το ευρέως συνταγογραφούμενο ανοσοκασταλτικό φάρμακο μεθοτρεξάτη, για δύο εβδομάδες μετά τον αναμνηστικό εμβολιασμό τους κατά του κορονοϊού, μπορεί να...
Βρετανική έρευνα: Μεθοτρεξάτη και τρίτη δόση εμβολίων για Covid-19
Τα εμβόλια προστατεύουν από μακρά Covid ακόμη και μετά τη λοίμωξη
Τα εμβόλια μειώνουν την πιθανότητα μακράς Covid-19 ακόμη κι αν γίνουν μετά τη λοίμωξη, αλλά σύνδρομο μετά-Covid έχουν πολλοί που ποτέ δεν νοσηλεύθηκαν λόγω κορονοϊού, σύμφωνα με δύο νέες μελέτες
Τα εμβόλια προστατεύουν από μακρά Covid ακόμη και μετά τη λοίμωξη
Μειωμένος κατά 15% ο κίνδυνος θνησιγένειας για τις εμβολιασμένες έγκυες κατά της Covid
Νέα βρετανική επιστημονική έρευνα συμπέρανε ότι τα εμβόλια mRNA κατά την εγκυμοσύνη εμφανίζουν αποτελεσματικότητα 90% έναντι του κινδύνου λοίμωξης Covid-19 και είναι ασφαλή για τη μητέρα ή το μωρό.
Η Όμικρον 2 και τα αντισώματα για άλλες παραλλαγές του κορονοϊού