Νέες ενδείξεις για υπόγεια ύδατα στον Άρη
© | Dreamstime.com

Νέες ενδείξεις για υπόγεια ύδατα στον Άρη

Υπάρχουν περισσότερες ενδείξεις για βαθιά, υπόγεια ύδατα στο πλανήτη Άρη, ακόμα και για ρυάκια, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα που χρηματοδοτήθηκε από τη NASA, με επικεφαλής τον Εσάμ Εγκί, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό «Nature Geoscience».

Σύμφωνα με την έρευνα, η ροή των υδάτων φαίνεται να διακρίνεται από εποχικότητα. Νερό εντοπίζεται σε ευρύτερες γεωγραφικές περιοχές, πέρα από τους δύο πόλους του πλανήτη, ενώ εκτιμάται πως υπάρχει και ενεργό σύστημα υδάτων με βάθος 750 μέτρων, το οποίο ανά χρονικά διαστήματα αναβλύζει στην επιφάνεια μέσω ρωγμών.

Παρόμοια χαρακτηριστικά υπόγειων υδάτων που διαρρέουν στην επιφάνεια εντόπισαν οι επιστήμονες στη Σαχάρα και στην Αραβική Χερσόνησο, με βάση υδρολογικές μελέτες που έγιναν στη Γη.

Αδιαμφισβήτητα, τα υπόγεια ύδατα του «κόκκινου πλανήτη» είναι η πιο πειστική ένδειξη πως η Γη διαθέτει ομοιότητες με τον Άρη, ενώ η ύπαρξη συστήματος υπόγειων υδάτων αποδεικνύει ότι και οι δύο πλανήτες πέρασαν υγρές περιόδους στο παρελθόν.

Το 2018, επιστήμονες της Ιταλικής Διαστημικής Υπηρεσίας είχαν ανιχνεύσει μία βαθιά υπόγεια λίμνη νερού στο νότιο πόλο του Άρη.

Αναλυτικά, τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας ΕΔΩ

Ανακαλύφθηκαν απολιθώματα 500 εκατομμυρίων χρόνων
Απολιθώματα αρχέγονων ζώων που ζούσαν στη Γη πριν από 500 εκατομμύρια χρόνια ανακάλυψαν Κινέζοι και Αμερικανοί παλαιοντολόγοι επιστήμονες, στις όχθες του ποταμού Ντανσούι στην Κίνα.
Ανακαλύφθηκαν απολιθώματα 500 εκατομμυρίων χρόνων
Εαρινή ισημερία μαζί με υπερπανσέληνο
Ιδιαίτερα σπάνιο γεγονός να συμπίπτουν η εαρινή ισημερία με υπερπανσέληνο. Υπολογίζεται ότι κάτι τέτοιο συνέβη στο παρελθόν το 1905, ενώ δεν αναμένεται να επαναληφθεί πριν το 2144.
Εαρινή ισημερία μαζί με υπερπανσέληνο
Έσπασε το ρεκόρ για τα ψηφία του αριθμού «π»
Νέα δεδομένα ανακάλυψε μία εργαζόμενη της Google στην Ιαπωνία, η Έμα Χαρούκα Ιβάο, για τον αριθμό «π». Ανακάλυψε 31,4 τρισεκατομμύρια ψηφία του, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 22,4 τρισεκατομμυρίων ψηφίων.
Έσπασε το ρεκόρ για τα ψηφία του αριθμού «π»
Ευγενίδειο Ιδρυμα: πρόγραμμα εργαστηρίων για εφήβους
Mετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσαν, τα εργαστήρια Python 1 και Python 2 επαναλαμβάνονται και τον μήνα Μάρτιο στο UTech Lab του Ιδρύματος Ευγενίδου.
Ευγενίδειο Ιδρυμα: πρόγραμμα εργαστηρίων για εφήβους