ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η αποστολή «Sphere X» της NASA

Η έρευνα των απαρχών του Σύμπαντος και της εμφάνισης των βασικών φυσικοχημικών συστατικών που επέτρεψαν την εμφάνιση της ζωής στον Γαλαξία μας θα είναι ο στόχος της νέας διαστημικής αποστολής «Sphere X», που θα υλοποιηθεί από τη NASA.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αναρτήθηκαν, πριν από μερικές ημέρες, στον δικτυότοπο της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυπηγικής και Διαστήματος των ΗΠΑ, δηλαδή από τη NASA, αποφασίστηκε και ξεκινά άμεσα η κατασκευή ενός νέου διαστημόπλοιου - εργαστηρίου που ως αποστολή θα έχει, μεταξύ άλλων, να διερευνήσει τις απαρχές του Σύμπαντος και την εμφάνιση των βασικών συστατικών που επέτρεψαν την εμφάνιση της ζωής στον Γαλαξία μας.

Σύμφωνα με όλους τους σχεδιασμούς, το διαστημόπλοιο θα εκτοξευθεί το 2023, για να υλοποιήσει τη φιλόδοξη αποστολή «Sphere X» (Spectro-Photometer for the History of the Universe, Epoch of Reionization and Ices Explorer).

Το νέο και πολύ φιλόδοξο ερευνητικό πρόγραμμα συλλογής διαστημικών δεδομένων -κυρίως μέσω φασματομετρικών αναλύσεων- προβλέπεται ότι θα διαρκέσει δύο χρόνια και θα στοιχίσει 242 εκατομμύρια δολάρια (έκτος από τα έξοδα εκτόξευσης).

Κατά τη διάρκεια αυτών των δύο χρόνων, το διαστημόπλοιο θα συγκεντρώσει πληροφορίες από 300 εκατομμύρια γαλαξίες και πάνω από 100 εκατομμύρια άστρα της Γαλακτικής Οδού, δηλαδή της «Γαλαξίας Οδού» των αρχαίων, στην οποία υπάρχει και το δικό μας ηλιακό σύστημα.

Κοντολογίς, θα αναλύσει εκατομμύρια γαλαξίες, μερικοί από τους οποίους είναι τόσο μακρινοί από τη Γη, ώστε το φως τους χρειάστηκε 10 δισεκατομμύρια έτη για να φτάσει ως εμάς.

«Τα δεδομένα που θα προσφέρει αυτή η καταπληκτική αποστολή θα είναι ένας θησαυρός για τους αστρονόμους. Θα μας προσφέρει μια πρωτοφανή γαλαξιακή χαρτογράφηση, η οποία θα περιλαμβάνει τα ‘’δακτυλικά αποτυπώματα’’ των πρώτων στιγμών του Σύμπαντος», όπως δήλωσε ενθουσιασμένος ο Thomas Zurbuchen ένας από τους διευθυντές αστρονομικών ερευνών της NASA.

Πράγματι, η νέα αποστολή θα προσφέρει σε αστροφυσικούς και κοσμολόγους έναν πολύ πληρέστερο φασματογραφικά χάρτη του Κόσμου και, πρώτη φορά, σαφείς ενδείξεις για το τι προκάλεσε την ταχύτατη εξέλιξή του ένα δισεκατομμυριοστό του δευτερολέπτου μετά τη Μεγάλη Εκρηξη.

Το ταξίδι του διαστημικού τηλεσκοπίου JWST ξεκίνησε!
Οταν φτάσει στο σημείο προορισμού το τεχνολογικό «μάτι» του τηλεσκοπίου θα αρχίσει να διερευνά -σε ασύλληπτο μέχρι σήμερα βάθος χρόνου και έκταση- μια σειρά από αινιγματικά κοσμικά φαινόμενα.
Το ταξίδι του διαστημικού τηλεσκοπίου JWST ξεκίνησε!
Η NASA σκοπεύει να πάει τη διαστημική περιπλάνηση ένα βήμα παραπέρα με νέο τηλεσκόπιο
Πρόκειται για τον «διάδοχο» του James Webb, το Habitable World Observatory (HWO), αξίας πολλών δισεκατομμυρίων, που θα χρησιμοποιηθεί για την αναζήτηση και εξέταση εξωπλανητών, που μοιάζουν με τη Γη.
Εξωπλανήτη παρόμοιο με τη Γη εντόπισε για πρώτη φορά το James Webb
Έχει σχεδόν ίδιο μέγεθος με τη Γη και απέχει 41 έτη φωτός από τον πλανήτη μας. Χρειάζεται μόλις δύο γήινες μέρες για να κάνει πλήρη περιστροφή γύρω από το αστέρι του, δηλαδή για να περάσει ένα έτος.
Εξωπλανήτη παρόμοιο με τη Γη εντόπισε για πρώτη φορά το James Webb
To James Webb απαθανάτισε τη γέννηση ενός αστεριού
Η πανέμορφη εικόνα του κόκκινου, πορτοκαλί και μπλε νεφελώματος σε σχήμα κλεψύδρας περιλαμβάνει ακριβώς στο λαιμό της έναν πρωταστέρα, ο οποίος μαζεύει «συμπαντικό» υλικό από το μητρικό Νεφέλωμα μέχρι να γίνει...
To James Webb απαθανάτισε τη γέννηση ενός αστεριού
Ανακάλυψαν την πιο κοντινή μαύρη τρύπα στη Γη
Ο εντοπισμός της έγινε πρόσφατα χάρη στη συνεργασία δύο ερευνητικών ομάδων αστροφυσικών, η πρώτη του αμερικανικού ινστιτούτου Harvard & Smithsonian και η δεύτερη του ευρωπαϊκού ινστιτούτου Max Planck.
Ανακάλυψαν την πιο κοντινή μαύρη τρύπα στη Γη