Η αποστολή «Sphere X» της NASA
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η αποστολή «Sphere X» της NASA

Η έρευνα των απαρχών του Σύμπαντος και της εμφάνισης των βασικών φυσικοχημικών συστατικών που επέτρεψαν την εμφάνιση της ζωής στον Γαλαξία μας θα είναι ο στόχος της νέας διαστημικής αποστολής «Sphere X», που θα υλοποιηθεί από τη NASA.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αναρτήθηκαν, πριν από μερικές ημέρες, στον δικτυότοπο της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυπηγικής και Διαστήματος των ΗΠΑ, δηλαδή από τη NASA, αποφασίστηκε και ξεκινά άμεσα η κατασκευή ενός νέου διαστημόπλοιου - εργαστηρίου που ως αποστολή θα έχει, μεταξύ άλλων, να διερευνήσει τις απαρχές του Σύμπαντος και την εμφάνιση των βασικών συστατικών που επέτρεψαν την εμφάνιση της ζωής στον Γαλαξία μας.

Σύμφωνα με όλους τους σχεδιασμούς, το διαστημόπλοιο θα εκτοξευθεί το 2023, για να υλοποιήσει τη φιλόδοξη αποστολή «Sphere X» (Spectro-Photometer for the History of the Universe, Epoch of Reionization and Ices Explorer).

Το νέο και πολύ φιλόδοξο ερευνητικό πρόγραμμα συλλογής διαστημικών δεδομένων -κυρίως μέσω φασματομετρικών αναλύσεων- προβλέπεται ότι θα διαρκέσει δύο χρόνια και θα στοιχίσει 242 εκατομμύρια δολάρια (έκτος από τα έξοδα εκτόξευσης).

Κατά τη διάρκεια αυτών των δύο χρόνων, το διαστημόπλοιο θα συγκεντρώσει πληροφορίες από 300 εκατομμύρια γαλαξίες και πάνω από 100 εκατομμύρια άστρα της Γαλακτικής Οδού, δηλαδή της «Γαλαξίας Οδού» των αρχαίων, στην οποία υπάρχει και το δικό μας ηλιακό σύστημα.

Κοντολογίς, θα αναλύσει εκατομμύρια γαλαξίες, μερικοί από τους οποίους είναι τόσο μακρινοί από τη Γη, ώστε το φως τους χρειάστηκε 10 δισεκατομμύρια έτη για να φτάσει ως εμάς.

«Τα δεδομένα που θα προσφέρει αυτή η καταπληκτική αποστολή θα είναι ένας θησαυρός για τους αστρονόμους. Θα μας προσφέρει μια πρωτοφανή γαλαξιακή χαρτογράφηση, η οποία θα περιλαμβάνει τα ‘’δακτυλικά αποτυπώματα’’ των πρώτων στιγμών του Σύμπαντος», όπως δήλωσε ενθουσιασμένος ο Thomas Zurbuchen ένας από τους διευθυντές αστρονομικών ερευνών της NASA.

Πράγματι, η νέα αποστολή θα προσφέρει σε αστροφυσικούς και κοσμολόγους έναν πολύ πληρέστερο φασματογραφικά χάρτη του Κόσμου και, πρώτη φορά, σαφείς ενδείξεις για το τι προκάλεσε την ταχύτατη εξέλιξή του ένα δισεκατομμυριοστό του δευτερολέπτου μετά τη Μεγάλη Εκρηξη.

Η NASA ανακάλυψε τον πιθανώς κατοικήσιμο εξωπλανήτη GJ357d
Το τηλεσκόπιο TESS της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας εντόπισε τον εξωπλανήτη GJ357d, μια σχετικά κοντινή υπερ-Γη, σε απόσταση 31 ετών φωτός από τη Γη.
Η NASA ανακάλυψε τον πιθανώς κατοικήσιμο εξωπλανήτη GJ357d
Γιορτάζοντας τα 50 χρόνια από την πρώτη προσσελήνωση του ανθρώπου
Γιορτάζοντας τον πρώτο «περίπατο» του ανθρώπου πάνω στη Σελήνη, το Ιδρυμα Ευγενίδου διοργανώνει το επόμενο Σάββατο μια σειρά από πολύ ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις.
Γιορτάζοντας τα 50 χρόνια από την πρώτη προσσελήνωση του ανθρώπου