Η πρώτη φωτογραφία του InSight από τον «κόκκινο» πλανήτη

Έπειτα από ένα διαπλανητικό ταξίδι διάρκειας σχεδόν επτά μηνών το διαστημικό επιστημονικό σκάφος InSight της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας προσεδαφίστηκε στον Άρη έχοντας διασχίσει με επιτυχία την ατμόσφαιρα του «κόκκινου» πλανήτη.

Την είδηση επιβεβαίωσε η NASA από το κέντρο της στην Πασαντίνα στην Καλιφόρνια και έδωσε στη δημοσιότητα την πρώτη φωτογραφία του InSight από την επιφάνεια του «κόκκινου» πλανήτη.

«Προσεδάφιση επιβεβαιώθηκε!» ανακοίνωσαν οι υπεύθυνοι και οι επιστήμονες της NASA ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και επιφωνήματα χαράς.

Το διαστημικό επιστημονικό σκάφος προσεδαφίστηκε στον Άρη με σκοπό να μελετήσει το εσωτερικό του και τους σεισμούς του.

Είναι η πρώτη προσεδάφιση της NASA από το 2012 (ρόβερ Curiosity) και η πρώτη φορά που θα μελετηθεί από ένα ρομποτικό γεωλογικό εργαστήριο το εσωτερικό, η σύνθεση και ειδικότερα η τεκτονική δραστηριότητα όχι μόνο του Άρη, αλλά και οποιουδήποτε άλλου πλανήτη πέρα από τη Γη.

AP Photo/Marcio Jose Sanchez

Το ύψους περίπου ενός μέτρου και βάρους 358 κιλών InSight είναι ένας τρίποδος στατικός γεωφυσικός ανιχνευτής και όχι κινούμενος, όπως τα ρόβερ που ήδη υπάρχουν στον «κόκκινο» πλανήτη.

Eίχε εκτοξευθεί από τη Γη στις 5 Μαΐου και ο προορισμός του είναι μια τεράστια επίπεδη έκταση του Άρη, γνωστή ως Elysium Planitia, μήκους 130 χλμ. και πλάτους 27 χλμ., λίγο βόρεια του αρειανού ισημερινού, γνωστή και ως «το μεγαλύτερο επίπεδο πάρκινγκ στον Άρη».

Εκεί, από στάσιμη θέση, το InSight θα αρχίσει τη χαρτογράφηση της «καρδιάς» του Άρη μετά από περίπου τρεις μήνες, χρονικό διάστημα απαραίτητο για να δοκιμαστούν στο μεταξύ και να τεθούν σε λειτουργία τα επιστημονικά όργανά του.

Bραχώδης εξωπλανήτης έχει μεγάλη ομοιότητα με τη Γη
Επιστήμονες από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη ανακάλυψαν έναν βραχώδη εξωπλανήτη που φαίνεται να έχει μεγάλη ομοιότητα με τη Γη από άποψη μεγέθους και θερμοκρασίας, διαθέτοντας πιθανώς συνθήκες φιλικές για την ύπαρξη...
Bραχώδης εξωπλανήτης έχει μεγάλη ομοιότητα με τη Γη
Η NASA ανακάλυψε τον πιθανώς κατοικήσιμο εξωπλανήτη GJ357d
Το τηλεσκόπιο TESS της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας εντόπισε τον εξωπλανήτη GJ357d, μια σχετικά κοντινή υπερ-Γη, σε απόσταση 31 ετών φωτός από τη Γη.
Η NASA ανακάλυψε τον πιθανώς κατοικήσιμο εξωπλανήτη GJ357d
Κλόουν - αστροναύτες στο ταξίδι της NASA στον Άρη;
Οι πρώτες επανδρωμένες αποστολές της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας στον Άρη μάλλον θα χρειαστεί να περιλαμβάνουν και κλόουν-αστροναύτες. Τουλάχιστον ένας αστροναύτης θα πρέπει να έχει το ταλέντο του...
Κλόουν - αστροναύτες στο ταξίδι της NASA στον Άρη;
New Horizons: Οι πρώτες εικόνες από την Έσχατη Θούλη