Εντοπίστηκε το πρώτο εξωφεγγάρι
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εντοπίστηκε το πρώτο εξωφεγγάρι

Σε απόσταση περίπου 8.000 ετών φωτός από τη Γη, ανακαλύφθηκε ο πρώτος εξωδορυφόρος (δηλαδή ο δορυφόρος ενός εξωπλανήτη), σύμφωνα με Αμερικανούς επιστήμονες.

Μέχρι σήμερα, οι αστρονόμοι δεν είχαν εντοπίσει κανέναν εξωδορυφόρο στο Σύμπαν. Βεβαίως, η ανακάλυψη αυτή θα πρέπει να επιβεβαιωθεί με περαιτέρω παρατηρήσεις.

Το εν λόγω εξωφεγγάρι είναι τεράστιο (έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με τον Ποσειδώνα), ενώ η αναλογία μεγεθών (διαμέτρου και μάζας) μεταξύ του εξωδορυφόρου και του εξωπλανήτη του είναι περίπου ίδια με εκείνη μεταξύ Γης-Σελήνης... αλλά στο 11πλάσιο.

Ο εξωδορυφόρος κινείται πέριξ ενός αέριου γίγαντα πλανήτη, του Kepler 162b.

Εκτιμάται ότι το εξωφεγγάρι έχει μόνο το 1,5% της μάζας του πλανήτη γύρω από τον οποίο περιφέρεται, ο οποίος με τη σειρά του έχει μάζα αρκετές φορές μεγαλύτερη από εκείνη του Δία, του μεγαλύτερου πλανήτη του δικού μας ηλιακού συστήματος.

Όσο για τη θερμοκρασία του εξωφεγγαριού, αυτή εκτιμάται περίπου στους 80 βαθμούς Κελσίου.

Δείτε περισσότερα ΕΔΩ.

Γιορτάζοντας τα 50 χρόνια από την πρώτη προσσελήνωση του ανθρώπου
Γιορτάζοντας τον πρώτο «περίπατο» του ανθρώπου πάνω στη Σελήνη, το Ιδρυμα Ευγενίδου διοργανώνει το επόμενο Σάββατο μια σειρά από πολύ ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις.
Γιορτάζοντας τα 50 χρόνια από την πρώτη προσσελήνωση του ανθρώπου
Σήμα από διάστημα πυροδοτεί σενάρια εξωγήινης ζωής
Ομάδα ερευνητών κατέγραψε ένα σήμα προερχόμενο από άστρο παρόμοιο με τον Ήλιο, σε απόσταση 94 έτη φωτός από τη Γη. Το γεγονός αυτό πυροδότησε σενάρια εξωγήινης ζωής, με τους επιστήμονες πάντως, να είναι από...
Σήμα από διάστημα πυροδοτεί σενάρια εξωγήινης ζωής
«Το Σύμπαν για όλους»
Πρωτοποριακός κύκλος επιμορφωτικών μαθημάτων για εκπαιδευτικούς Φυσικής, Πληροφορικής και Τεχνολογίας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που σύντομα ξεκινά σε πιλοτική φάση.
«Το Σύμπαν για όλους»
Η NASA ανακάλυψε τον πιθανώς κατοικήσιμο εξωπλανήτη GJ357d
Το τηλεσκόπιο TESS της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας εντόπισε τον εξωπλανήτη GJ357d, μια σχετικά κοντινή υπερ-Γη, σε απόσταση 31 ετών φωτός από τη Γη.
Η NASA ανακάλυψε τον πιθανώς κατοικήσιμο εξωπλανήτη GJ357d