Οι πεταλούδες υπήρχαν πριν από τα λουλούδια

Ανακαλύφθηκαν απολιθώματα 200 εκατομμυρίων ετών

Dreamstime

Οι πεταλούδες υπήρχαν πριν από τα λουλούδια

Επιστήμονες ανακάλυψαν απολιθώματα που δείχνουν ότι στη Γη πετούσαν πεταλούδες πριν από τουλάχιστον 200 εκατομμύρια χρόνια, 50 έως 70 εκατ. χρόνια νωρίτερα από ό,τι θεωρείτο έως τώρα και -το πιο αξιοσημείωτο- προτού καν εμφανισθούν τα πρώτα λουλούδια στον πλανήτη μας.

Τα 70 μικροσκοπικά αρχαία ίχνη φτερούγων, που βρέθηκαν μέσα σε πετρώματα στη βόρεια Γερμανία, είναι τα αρχαιότερα απολιθώματα λεπιδόπτερων που έχουν ποτέ βρεθεί. Έτσι, μεταθέτουν στο απώτερο παρελθόν την εμφάνιση των λεπιδόπτερων, μιας πολυπληθούς τάξης εντόμων στα οποία ανήκουν και οι πεταλούδες.

Οι επιστήμονες πίστευαν ότι τα εν λόγω έντομα, που διαθέτουν μικροσκοπική προβοσκίδα και μπορούν να πίνουν το νέκταρ των ανθοφόρων φυτών, τα οποία παράλληλα επικονιάζουν, είχαν συνεξελιχθεί με τα λουλούδια που εμφανίσθηκαν πριν από 130 έως 140 εκατ. χρόνια. Όμως φαίνεται πως τα έντομα αυτά είχαν αναδυθεί πολύ νωρίτερα, έως και 75 εκατ. χρόνια πριν τα πρώτα άνθη, περίπου όταν είχαν εμφανισθεί και οι πρώτοι δεινόσαυροι.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Μπας βαν ντε Σουτμπρούγκε του ολλανδικού Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science Advances", σύμφωνα με το BBC και το "Nature".

Τα λεπιδόπτερα σήμερα έχουν εξαπλωθεί πια σε όλες τις ηπείρους πλην της Ανταρκτικής. Καθώς είναι εύθραυστα πλάσματα, τα απολιθώματά τους είναι σπανιότατα.

Αρχαία πεταλούδα-Πηγή Science Advances

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση ΕΔΩ

Αυτόνομα θερμοκήπια με νανοτεχνολογική κάλυψη!
Νέου τύπου φωτοβολταϊκά φτιαγμένα από οργανικά ηλεκτρονικά και από ελληνικά χέρια παρουσίασε στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης εταιρεία που είναι συνδεδεμένη με το Εργαστήριο Νανοτεχολογίας του Αριστοτέλειου...
Αυτόνομα θερμοκήπια με νανοτεχνολογική κάλυψη!
Έκρηξη ζωής αλλά και κίνδυνος αφανισμού
Τους κινδύνους για την εύθραυστη βιοποικιλότητα της Ανταρκτικής, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, επισημαίνει επιστημονική έρευνα. Η τήξη των πάγων μπορεί να προκαλέσει μια έκρηξη ζωής στην παγωμένη ήπειρο,...
Έκρηξη ζωής αλλά και κίνδυνος αφανισμού
Οι κοριοί πιο ανθεκτικοί από τους δεινόσαυρους
Μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι παρασιτικοί και ενοχλητικοί αιμοβόροι κοριοί έχουν μια μακρά εξελικτική ιστορία που φτάνει σε βάθος τουλάχιστον 115 εκατομμυρίων.
Οι κοριοί πιο ανθεκτικοί από τους δεινόσαυρους
Ανακαλύφθηκε μικροσκοπικός δεινόσαυρος με φτερά νυχτερίδας
Κινέζοι παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν στη βορειοανατολική Κίνα ένα μικρόσωμο δεινόσαυρο λίγο μεγαλύτερο από κίσσα, ο οποίος πετούσε με φτερά σαν της νυχτερίδας και ονομάσθηκε Αμποπτέρυξ
Ανακαλύφθηκε μικροσκοπικός δεινόσαυρος με φτερά νυχτερίδας
Σε άλογο 42.000 χρόνων το αρχαιότερο υγρό αίμα
Το αρχαιότερο υγρό αίμα και υγρό από την ουροδόχο κύστη κατάφεραν να συλλέξουν Ρώσοι επιστήμονες από ένα νεαρό άλογο ηλικίας 42.000 ετών που είχε βρεθεί το καλοκαίρι στη Σιβηρία.
Σε άλογο 42.000 χρόνων το αρχαιότερο υγρό αίμα
Συνετρίβη στη Σελήνη το ισραηλινό διαστημικό σκάφος Beresheet
Το ισραηλινό διαστημικό σκάφος Beresheet («Γένεσις») έφτασε στη Σελήνη, ωστόσο δεν κατάφερε να προσσεληνωθεί και συνετρίβη στην επιφάνειά της.
Συνετρίβη στη Σελήνη το ισραηλινό διαστημικό σκάφος Beresheet