Η ζάχαρη «ξυπνάει» τον καρκίνο
Dreamstime

Η ζάχαρη «ξυπνάει» τον καρκίνο

Έρευνα που διήρκεσε εννέα χρόνια και πραγματοποιήθηκε από το ολλανδικό Κέντρο Βιολογίας του Καρκίνου του Λέουβεν και το Πανεπιστήμιο των Βρυξελλών, έδειξε ότι η κατανάλωση ζάχαρης επηρεάζει την εμφάνιση του καρκίνου και καθιστά τους καρκινικούς όγκους περισσότερο επιθετικούς. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα καρκινικά κύτταρα τείνουν να διασπούν τα σάκχαρα ταχύτερα από τους υγιείς ιστούς, διαδικασία που περιγράφεται υπό τον όρο «επίδραση Warburg».

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο ακαδημαϊκό περιοδικό «Nature Communications».

Το φαινόμενο αυτό έχει μελετηθεί διεξοδικά πολλά χρόνια, ωστόσο για πρώτη φορά διευκρινίζεται αν πρόκειται για αιτία ή για σύμπτωμα του καρκίνου.

Η νέα έρευνα παρέχει αποδείξεις για τη σύνδεση κατανάλωσης ζάχαρης και καρκινογένεσης.

«Η έρευνά μας αποκαλύπτει πώς η διαδικασία ταχείας διάσπασης-κατανάλωσης της ζάχαρης από τα καρκινικά κύτταρα οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο διαρκούς διέγερσης της ανάπτυξης του καρκίνου», εξηγεί ο καθηγητής Γιόχαν Θεβέλεϊν.

«Συνεπώς, μπορούμε να εξηγήσουμε το συσχετισμό μεταξύ του φαινομένου Warburg και της επιθετικότητας των καρκινικών όγκων».

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι η έρευνα θα έχει σαρωτικές συνέπειες και παρέχει «τις βάσεις για μελλοντική έρευνα στο πεδίο αυτό», αλλά και για την ανάπτυξη διαιτολογίου προσαρμοσμένου στους ασθενείς με καρκίνο.

Επίσης, σημαντικό ρόλο στο πεδίο αυτό θα έχει η έρευνα σε κύτταρα μαγιάς, καθώς περιέχουν τις ίδιες πρωτεΐνες που υπάρχουν και στα καρκινικά και μπορούν να προκαλέσουν μεταλλαγμένες μορφές καρκίνου.

Αυξημένος κίνδυνος καρκίνου λόγω κατανάλωσης σακχαρούχων ποτών
Η τακτική κατανάλωση σακχαρούχων ποτών, όπως αναψυκτικά και χυμοί φρούτων, συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, σύμφωνα με μελέτη Γάλλων ερευνητών, που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση The British...
Αυξημένος κίνδυνος καρκίνου λόγω κατανάλωσης σακχαρούχων ποτών
Έρευνα: η βιταμίνη D επιμηκύνει τη ζωή σε ασθενείς με καρκίνο
Επιστημονική μελέτη κατέγραψε ότι διατρέχουν χαμηλότερο κίνδυνο να πεθάνουν από καρκίνο όσοι λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D.
Έρευνα: η βιταμίνη D επιμηκύνει τη ζωή σε ασθενείς με καρκίνο
Η κακή διατροφή σκοτώνει περισσότερο από το κάπνισμα
Eνας στους πέντε ανθρώπινους θανάτους το 2017 προκλήθηκε από καρδιαγγειακές παθήσεις, καρκίνο και διαβήτη, ασθένειες που, με τη σειρά τους, σχετίζονται άμεσα με τη μη ισορροπημένη δίαιτα.
Η κακή διατροφή σκοτώνει περισσότερο από το κάπνισμα