Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό ξεκινούν

Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό ξεκινούν

  • A-
  • A+

Οσοι ζουν στην Καλιφόρνια έχουν δει αρκετές φορές αυτοκινούμενα οχήματα καθώς ούτε μία ούτε δύο, αλλά συνολικά 21 εταιρείες δοκιμάζουν τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στους δρόμους της αποκαλούμενης «Χρυσής Πολιτείας».

Αυτό το οποίο ωστόσο δεν γνωρίζουν είναι ότι, πρώτον, δεν είναι απολύτως αυτοκινούμενα και, δεύτερον, δεν προορίζονται για δημόσια χρήση.

Κι αυτό επειδή οι αυστηροί νόμοι της συγκεκριμένης Πολιτείας απαιτούν, προς το παρόν τουλάχιστον, πίσω από το τιμόνι να βρίσκεται οδηγός περιορίζοντας την εφαρμογή της συγκεκριμένης τεχνολογίας μόνο σε δοκιμαστικό επίπεδο.

Το τελευταίο διάστημα ωστόσο στο άνδρο της υψηλής τεχνολογίας, τη Σίλικον Βάλεϊ, οι εταιρείες hi-tec αγωνιούν προκειμένου να δώσουν επιτέλους σάρκα και οστά στο όνειρο του αυτοκινήτου χωρίς οδηγό και δηλώνουν αποφασισμένες να ξοδέψουν πακτωλό χρημάτων προκειμένου να το πετύχουν.

Η σημαντική εξέλιξη στο ζήτημα των οχημάτων χωρίς οδηγό αφορά τη νέα νομοθεσία που πρότεινε η αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών της Πολιτείας.

Βάσει αυτής φαίνεται να ανοίγει επιτέλους δειλά δειλά ο δρόμος για τη διάθεση στην αγορά τέτοιων οχημάτων.

Η Καλιφόρνια έχει κάθε λόγο να καλωσορίσει αυτήν την τεχνολογία, αφού κάθε χρόνο 3.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα και τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό μπορούν, εφόσον τελειοποιηθούν, να αποτρέψουν το ανθρώπινο λάθος το οποίο ευθύνεται για τους 9 στους δέκα θανάτους.

Αυτό θα επιτρέψει τη χρήση των αυτοκινήτων ακόμη και σε άτομα που δεν ξέρουν να οδηγούν, θα μειώσει τους ρύπους και θα ενισχύσει την οικονομία.

«Η προτεινόμενη νομοθεσία αποτελεί το επόμενο βήμα το οποίο θα επιτρέψει την κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων στους δρόμους της Καλιφόρνια» δήλωσε ο διευθυντής της Υπηρεσίας Μεταφορών, Ζαν Σιομότο, διευκρινίζοντας πάντως ότι οι καινούργιοι κανονισμοί θα πρέπει πρώτα να περάσουν από ακρόαση κυβερνητικών παραγόντων και στη συνέχεια να τεθούν για 45 ημέρες σε δημόσια διαβούλευση πριν καταστούν νόμος.

Μεταξύ άλλων ωστόσο πρέπει να διευθετηθεί μια σειρά ζητημάτων, όπως ο κατασκευαστής να έχει γραπτή έγκριση από τις τοπικές δικαστικές αρχές πριν βγάλει το όχημα χωρίς οδηγό στον δρόμο.

Επιπροσθέτως η εταιρεία πρέπει να έχει τοποθετήσει στο αυτοκίνητο ένα σύστημα επικοινωνίας και να παράσχει στις αρχές σχέδια για τις τοποθεσίες που θα κινηθεί το αυτοκινούμενο όχημα. Αυτό που πάντως λείπει από τη νομοθεσία είναι η διεξαγωγή δοκιμής πριν το αυτοκίνητο αφεθεί στον αυτόματα χειρισμό με αποτέλεσμα, προς το παρόν, να προτείνεται η «αυτοπιστοποίηση» των οχημάτων.

Επ' αυτού του ζητήματος διαφωνεί κάθετα ο καθηγητής Νομολογίας Ρομποτικής στη Νομική Σχολή της Ουάσινγκτον, Ράιν Κάλο, ο οποίος σχολίασε: «Μου δημιουργεί νευρικότητα και θα προτιμούσα να υπάρχει μια τρίτη ανεξάρτητη αρχή, η οποία θα πραγματοποιεί σειρά ελέγχων στα οχήματα πριν αυτά κυκλοφορήσουν στους δρόμους».

Γεγονός πάντως παραμένει ότι από τις λίγες αμερικανικές Πολιτείες που διαθέτουν ρυθμιστικούς νόμους για τα οχήματα χωρίς οδηγό, η Καλιφόρνια έχει τους πλέον αυστηρούς.

Κι αυτό επειδή είναι η μοναδική Πολιτεία που ζητά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναφέρουν αναλυτικά τις όποιες συγκρούσεις και δυσλειτουργίες παρουσίασαν τα οχήματά τους καθώς και να υπολογίζουν πόσο συχνά ο άνθρωπος παίρνει τον έλεγχο στα χέρια του από τα ηλεκτρονικά συστήματα που καθιστούν αυτοκινούμενο ένα όχημα.

Παράλληλα οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν την απαγόρευση στον κατασκευαστή κάθε διαφήμισης που παρουσιάζει το όχημά του ως «αυτόνομο» εάν δεν πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Και εδώ τίθεται ένα καίριο ζήτημα, το οποίο προς το παρόν παραμένει αδιευκρίνιστο: Ποιες θα είναι οι αντιδράσεις του κοινού απέναντι στην κριτική που ασκήθηκε λόγου χάρη πρόσφατα στο σύστημα Autopilot του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου Tesla, το οποίο, σύμφωνα με μερίδα του ειδικού Τύπου, δεν είναι τόσο «έξυπνο», τουλάχιστον όχι όσο πιστεύουν οι οδηγοί του, καταδεικνύοντας το γενικότερο πρόβλημα έλλειψης εμπιστοσύνης του ανθρώπου απέναντι στις δυνατότητες των εξελιγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων.

Πάντως σύμφωνα με τον καθηγητή Μηχανολογίας του Πανεπιστημίου Κάρνεγκι Μέλον, Κώστα Σαμαρά, «τα αμέσως επόμενα χρόνια οι καταναλωτές θα έχουν πλέον μια πρώτη σαφή εικόνα του οχήματος χωρίς οδηγό».

Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες 49 Πολιτείες μπορεί να προσεγγίσουν το ζήτημα με τη δική τους νομοθεσία, αλλά η Καλιφόρνια, η οποία αποτελεί και την έδρα της Σίλικον Βάλεϊ, έρχεται πρωτοποριακά να ανοίξει μια τεράστια συζήτηση για το ζήτημα των οχημάτων χωρίς οδηγό, μιας τεχνολογίας η οποία βελτιώνεται συνεχώς.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
STANCE: εφαρμογή... πολιτικής ενημέρωσης
Η Βουλή των Αντιπροσώπων στις ΗΠΑ λαμβάνει καθημερινά σειρά αποφάσεων. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι τις εργάσιμες ώρες, οι τηλεφωνικές γραμμές για το κοινό είναι διαρκώς κατειλημμένες και οι αυτόματοι...
STANCE: εφαρμογή... πολιτικής ενημέρωσης
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Απειλεί με έξωση τα φορτηγά
Εχει το «σώμα» ενός φορτηγού και «φάτσα» διαστημόπλοιου, ενώ σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί όμορφο. Τι είναι όμως στην πραγματικότητα από τα δύο; Η απάντηση είναι τίποτε! Πρόκειται για ένα αυτοκινούμενο...
Απειλεί με έξωση τα φορτηγά
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
«Aντι-αλκοολικά» κλειδιά θα ακινητοποιούν το αυτοκίνητο
Οι αμετανόητοι πότες οδηγοί που εν γνώσει τους θέτουν συνεχώς σε κίνδυνο την ζωή πολλών ανθρώπων θα έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν την αυστηρότερη εφαρμογή της τεχνολογίας που θα τους εμποδίζει να οδηγήσουν....
«Aντι-αλκοολικά» κλειδιά θα ακινητοποιούν το αυτοκίνητο
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Πιο... ανεξάρτητα τα υβριδικά αυτοκίνητα
Η συνεχής έρευνα για ολοένα πιο οικονομικά αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας πρόσφατα ανέδειξε μια μέθοδο έξυπνης διαχείρισης μέσω λογισμικού της ταυτόχρονης χρήσης ηλεκτροκινητήρα και εσωτερικής καύσης για...
Πιο... ανεξάρτητα τα υβριδικά αυτοκίνητα
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Αυτοκίνητα άνευ οδηγού
Πειραματικά αυτοκίνητα χωρίς οδηγό που βελτιώνονται συνεχώς για αυξημένη οδική ασφάλεια. Eρευνητές από το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο (USCD) ήδη έχουν μια σημαντική πρόταση που βασίζεται στην...
Αυτοκίνητα άνευ οδηγού
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Tαξίδι της φαντασίας στα 5ης γενιάς τηλεπικοινωνιακά δίκτυα
Αν και τα δίκτυα κινητής τεχνολογίας 5ης γενιάς είναι μια σχετικά μακρινή υπόθεση ήδη οι πρώτες πιθανές εφαρμογές δημοσιοποιούνται και προκαλούν μεγάλο ενδιαφέρον.
Tαξίδι της φαντασίας στα 5ης γενιάς τηλεπικοινωνιακά δίκτυα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας