• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.9°C / 28.0°C
    3 BF
    32%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.6°C / 25.0°C
    4 BF
    44%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.7°C / 24.0°C
    2 BF
    46%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 20.6°C / 26.0°C
    3 BF
    34%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 22.0°C
    4 BF
    56%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.8°C / 24.4°C
    2 BF
    41%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    3 BF
    35%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.8°C / 24.4°C
    2 BF
    46%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 24.4°C
    5 BF
    83%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.0°C / 25.0°C
    2 BF
    41%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.0°C / 23.0°C
    3 BF
    83%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.6°C / 20.6°C
    1 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.0°C / 27.0°C
    4 BF
    39%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.0°C / 26.0°C
    3 BF
    36%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.8°C / 26.1°C
    3 BF
    36%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.0°C / 23.3°C
    2 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.7°C / 25.0°C
    4 BF
    33%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.1°C / 22.0°C
    2 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 24.4°C
    3 BF
    52%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    3 BF
    35%
Τα σενάρια για τα μέτρα τη νέα σχολική χρονιά
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα σενάρια για τα μέτρα τη νέα σχολική χρονιά

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η υποχρεωτική χρήση μάσκας και η εκ περιτροπής διδασκαλία είναι τα επικρατέστερα σενάρια που εξετάζει το υπουργείο Παιδείας για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων τα οποία, προς το παρόν, δεν αλλάζουν ημερομηνία έναρξης. Θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, η αναμονή για την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα αναγκαστικά αφήνει όλα τα σενάρια ανοιχτά και οι τελικές αποφάσεις, όπως ανακοίνωσε η υπουργός, θα ληφθούν τον Αύγουστο.

«Υπάρχουν δύο βασικά σενάρια, τα οποία εξετάζονται και τα οποία συζητούμε με τους ειδικούς του ΕΟΔΥ» ανέφερε σε δηλώσεις της η κ. Κεραμέως. «Το πρώτο σενάριο προβλέπει λειτουργία των σχολείων από τις 7 Σεπτεμβρίου και μετά σε πλήρη σύνθεση, δηλαδή να πηγαίνουν όλα τα παιδιά, αλλά ενδεχομένως με κάποια αυξημένα μέτρα προστασίας και πρόληψης. Εχει συζητηθεί και το θέμα της μάσκας για όλους τους μαθητές, χωρίς να έχει ληφθεί καμία απόφαση. Το άλλο σενάριο είναι να γίνεται εκ περιτροπής διδασκαλία, κάποιες μέρες οι μισοί μαθητές, τις άλλες ημέρες οι άλλοι μισοί μαθητές. Αυτή τη στιγμή και με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα και με βάση τη συζήτηση που είχαμε με τους εδικούς, το επικρατέστερο σενάριο είναι η πλήρης λειτουργία των σχολείων με αυξημένα μέτρα προστασίας και πρόληψης».

Βέβαια, η ανησυχία για τη συνεχιζόμενη αύξηση των κρουσμάτων επηρεάζει όλο τον κυβερνητικό σχεδιασμό, συνεπώς και το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα σχολεία δεν εξαιρούνται από τα σενάρια για δραστικότερα μέτρα, έστω και για λιγότερο χρονικό διάστημα εφαρμογής σε σχέση με την περσινή χρονιά, μια και παραμένει βασική πρόθεση να μην επαναληφθεί το πολύμηνο κλείσιμό τους.

Προς το παρόν πάντως, η υπουργός Παιδείας αναφέρει καθησυχαστικά: «Πρώτον, έχουμε δεδομένα από όλο τον πλανήτη αναφορικά με την πανδημία και το πώς αυτή επιδρά σε μικρές ηλικίες και τα δεδομένα δείχνουν ότι τα μικρά παιδιά αρρωσταίνουν πολύ λιγότερο και μεταδίδουν πολύ λιγότερο. Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι, όπως βλέπουμε τα πράγματα, ο ιός μπορεί να είναι κοντά μας διεθνώς για μεγάλο χρονικό διάστημα. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτόν. Πρέπει να μάθουμε να προφυλασσόμαστε, πρέπει να μάθουμε να βάζουμε όρια, πρέπει να μάθουμε να συμβιώνουμε με αυτή τη νέα πραγματικότητα».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανοίγουν τα σχολεία με ευχολόγια και τα μισά μέτρα προστασίας
Για τις 14 Σεπτεμβρίου ορίστηκε η έναρξη της σχολικής χρονιάς με τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη όπως προτείνουν οι ειδικοί να μην είναι στο άμεσο σχέδιο του υπουργείου.
Ανοίγουν τα σχολεία με ευχολόγια και τα μισά μέτρα προστασίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
Δύο ήταν οι μαθητικές κινητοποιήσεις που έγιναν κινήματα, αυτές του 1990 και του 1999 που έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με αποφάσεις της Νίκης Κεραμέως σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων.
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρώτο κουδούνι σε ήχο φάλτσο
Με ένα αχρείαστο ρίσκο θα ξεκινήσει η εβδομάδα με την κυβέρνηση να ανοίγει τα σχολεία για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου.
Πρώτο κουδούνι σε ήχο φάλτσο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σμίκρυνση της διδακτικής ώρας, τέλος οι εκδρομές
Το υπ. Παιδείας, αναλόγως των εξελίξεων στο μέτωπο του κορονοϊού, εξετάζει τα ενδεχόμενα παράτασης του σχολικού έτους, μαθημάτων στις μέρες διακοπών του Πάσχα και εκπαίδευσης εξ αποστάσεως.
Σμίκρυνση της διδακτικής ώρας, τέλος οι εκδρομές
ΥΓΕΙΑ
Ανθρακες ο θησαυρός των αυτοδιαγνωστικών τεστ
Οι μαθητές των Λυκείων υποχρεώθηκαν στη διαδικασία του αυτοελέγχου προκειμένου να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες, ενώ τα τεστ πρέπει να γίνονται από επαγγελματία υγείας.
Ανθρακες ο θησαυρός των αυτοδιαγνωστικών τεστ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας