Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σκληρό παζάρι για τα καύσιμα του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Υστερα από 4 ημέρες έκλεισε το... deal ανάμεσα σε επιχειρηματίες και εταιρείες με τρόπο ώστε να μη μείνει κανείς δυσαρεστημένος

ΑΠΕ - ΜΠΕ / ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ

Σκληρό παζάρι για τα καύσιμα του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

  • A-
  • A+

Τέσσερις ημέρες κράτησαν τα παζάρια ανάμεσα σε επιχειρηματίες, εταιρείες και διάφορους άλλους για τα πετρελαιοειδή του βυθισμένου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό. Υστερα από φιλονικίες, ρήξεις, αντεγκλήσεις, παρεμβάσεις εισαγγελέων, ακόμα και συλλήψεις που ήταν να γίνουν, αλλά τελευταία στιγμή δεν έγιναν, το deal έκλεισε με τρόπο ώστε να μη μείνει κανείς δυσαρεστημένος.

Βέβαια η συμφωνία έκρυβε εκπλήξεις, καθώς την Παρασκευή αργά το βράδυ ήταν γνωστό ότι την αποθήκευση των καυσίμων από το ναυάγιο θα την κάνει το σχετικά νέο δεξαμενόπλοιο «Aegean Breeze 1», έτος κατασκευής 2004, ωστόσο λίγες ώρες μετά, το πρωί του Σαββάτου, το συγκεκριμένο πλοίο αποχώρησε και τη θέση του πήρε στο σημείο του ναυαγίου ένα άλλο δεξαμενόπλοιο, το «Siros»,... μόλις 53 χρόνων, αφού έχει ναυπηγηθεί το 1964.

Το παρασκήνιο λέει, καθώς αυτές οι πληροφορίες επίσημα δεν επιβεβαιώνονται, ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Aegean Breeze 1» επιθυμούσε να πάρει το φορτίο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» ως slops (μείγμα πετρελαίου και νερού), ενώ το «Siros» που ήταν επιλογή του ιδιοκτήτη του βυθισμένου πλοίου Θ. Κουντούρη, ως κανονικό φορτίο.

Αποψη η οποία τελικά επικράτησε, καθώς νωρίτερα ο Θ. Κοντούρης είχε περάσει το κατώφλι της Εισαγγελίας Πειραιά, κατηγορώντας τις αρχές ότι ενώ είναι αυτός υπεύθυνος για την απάντληση και το φορτίο του βυθισμένου πλοίου είναι δικό του, τον υποχρεώνουν να ακολουθήσει εντολές με τις οποίες διαφωνεί.

Αποφασίστηκε λοιπόν να κάνει την απάντληση το «Siros» και στη συνέχεια να εξεταστεί εάν το φορτίο είναι slops ή κανονικό πετρέλαιο, ενώ τα πετρελαιοειδή που είναι στις δεξαμενές του «Lassea» (το πρώτο δεξαμενόπλοιο που ήταν στην επιχείρηση και αποχώρησε επειδή έληξαν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του και αργότερα πιάστηκε και για λαθρεμπόριο) ένα μέρος τουλάχιστον αυτών να ξεφορτωθούν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας «Oil One», η οποία είναι του επιχειρηματία που έχει και το «Aegean Breeze 1».

Κάπως έτσι έληξε το πρωί του Σαββάτου αυτή η... απίστευτη διαπραγμάτευση που εξελίχθηκε πάνω από ένα ναυάγιο και έπειτα από 4 ημέρες ξεκίνησε και πάλι η απάντληση. Μέχρι χθες το απόγευμα είχαν απαντληθεί περίπου 270 κυβικά μέτρα, ενώ ολοκληρώθηκε η εκκένωση και των τεσσάρων μεγάλων δεξαμενών του πλοίου. Από δω και στο εξής θα ξεκινήσει η απάντληση όσων καυσίμων υπάρχουν στις μικρότερες δεξαμενές. Εάν όλα πάνε καλά και δεν σημειωθεί κάποιο απρόοπτο η επιχείρηση θα ολοκληρωθεί αυτή την εβδομάδα.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα συνολικά έχουν απαντληθεί από το «Αγία Ζώνη ΙΙ» περίπου 1.820 κυβικά μέτρα πετρελαιοειδή, καθώς στο «Lassea» βρίσκονται περίπου 1.550 κυβικά μέτρα πετρελαιοειδή στις δεξαμενές του. Μόλις τελειώσει η άντληση των καυσίμων θα υπάρχει μια εικόνα για το πετρέλαιο που έπεσε στη θάλασσα, όπως δήλωσε και ο υπουργός Ναυτιλίας χθες.

Πρωτοβουλίες

ΑΠΕ - ΜΠΕ / ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ

«Δεν χαλαρώνουμε ούτε ένα λεπτό, πρέπει να είμαστε από πάνω για να μπορέσουμε να δούμε στις πρώτες 30-40 ημέρες που θα κάνουμε τον πρώτο κύκλο αυτής της προσπάθειας, τι αποτέλεσμα έχουμε», είπε χθες το απόγευμα κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Συντονιστικού Οργάνου ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος ενημερώθηκε από τους υπηρεσιακούς παράγοντες, τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους εκπροσώπους της αναδόχου εταιρείας για την πορεία των εργασιών απορρύπανσης στον Σαρωνικό. Εδωσε εντολές για εντατικοποίηση των εργασιών σε όποιο σημείο του θαλάσσιου μετώπου υπάρχουν ακόμα ρυπογόνες ουσίες.

Εκανε γνωστό ότι ζήτησε να συναντήσει τους πρεσβευτές του Ισραήλ, της Νορβηγίας και της Μεγάλης Βρετανίας, προκειμένου να συζητήσουν ποια βοήθεια μπορούν να δώσουν στην Ελλάδα από πλευράς εμπειριών και επιστημονικής γνώσης. Παράλληλα σχεδιάζει συνάντηση των επιθεωρητών του υπουργείου Περιβάλλοντος, του ΕΛΚΕΘΕ και των Πανεπιστημίων που έχουν εμπλακεί σε αυτή την υπόθεση με τον συντονιστή της αναδόχου εταιρείας και τον αρμόδιο διευθυντή της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του υπουργείου Ναυτιλίας, πιθανότατα και της αρμόδιας υπηρεσίας της περιφέρειας, ώστε να υπάρξει συντονισμός όλων αυτών των υπηρεσιών.

Απευθυνόμενος στους εκπροσώπους των ιδιωτικών εταιρειών που έχουν αναλάβει την επιχείρηση απορρύπανσης τους μετέφερε την άποψη ενός καθηγητή (περιβαλλοντολόγος) του Πανεπιστημίου, ότι ίσως είναι πολύ χρήσιμο να γίνει ακόμα μια προσπάθεια με πολύ ψιλά δίχτυα με σκάφη που να περιφέρονται μέσα στη θάλασσα και να μαζέψουν ό,τι αιωρείται.

Τους είπε ακόμα ότι αφού γίνει η κατόπτευση με τους δύτες και τους βατραχανθρώπους του Λιμενικού, ώστε να έχουν ακόμα μια εικόνα τι συμβαίνει στον βυθό, πρέπει να δουν ποιες άλλες επιστημονικές μέθοδοι υπάρχουν και να εξεταστούν και οι προτάσεις που ακούστηκαν στη Βουλή μήπως μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι έχει επιτευχθεί καλός συντονισμός όλων των άμεσα εμπλεκόμενων και ενδιαφερόμενων φορέων και αυτός ο συντονισμός, όπως είπε, είναι ένα δείγμα πως πρέπει να επικαιροποιηθεί όλος ο σχεδιασμός αντιμετώπισης τέτοιων κρίσεων. «Βαδίζουμε σε καλό δρόμο», πρόσθεσε, ενώ επανέλαβε ότι υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να διερευνηθούν και να εξηγηθούν.

Στη μάχη και το ΣΟΕΕ

Ενεργοποιείται για πρώτη φορά το Συντονιστικό Οργανο Επιθεώρησης και Ελέγχου (ΣΟΕΕ), επικεφαλής του οποίου είναι η γενική επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης Μαρία Παπασπύρου. Η ίδια μιλώντας στην «Εφ.Συν.» τόνισε ότι βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος και τους επιθεωρητές Περιβάλλοντος που αναλαμβάνουν δράση προκειμένου να διεκπεραιωθεί αποτελεσματικά η διαδικασία της απορρύπανσης.

Σύμφωνα με τη Μ. Παπασπύρου, το συγκεκριμένο όργανο ενεργοποιείται με στόχο τον συντονισμό των κλιμακίων για την πλήρη απορρύπανση ακτών και θάλασσας αλλά και τη σωστή διαχείριση των αποβλήτων από την πετρελαϊκή ρύπανση, θέμα μείζονος σημασίας. Η επιλογή του καταλληλότερου τρόπου απορρύπανσης θα αποφασιστεί μέσω της ανταλλαγής πληροφοριών και τεχνογνωσίας μεταξύ των μεικτών κλιμακίων ελεγκτών, είπε η ίδια, προκρίνοντας τη μέθοδο του ατμού ως την πιο ενδεδειγμένη.

Εξέφρασε, τέλος, την αγωνία της να γίνει σωστά η διαχείριση των αποβλήτων προκειμένου να αποφευχθούν επιπρόσθετα προβλήματα και διαβεβαίωσε ότι οι αρμόδιες αρχές θα διερευνήσουν ευθύνες για φαινόμενα κακοδιαχείρισης, λαθραίων προϊόντων και διαφθοράς.

 

[email protected]

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Aυτοψία στην... πηγή του κακού
​Μόνο μία είναι η απορία που σου καρφώνεται στο μυαλό όταν το Πλωτό Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) που μεταφέρει εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και των ΜΜΕ πλησιάζει στο ναυάγιο του μικρού δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ...
Aυτοψία στην... πηγή του κακού
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
«Αναστρέψιμη η βλάβη στο οικοσύστημα»
Δεκάδες είναι τα ερωτήματα και οι απορίες που έχουν προκύψει μετά το ξαφνικό ναυάγιο του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ», προκαλώντας μια πρωτόγνωρη θαλάσσια ρύπανση. Δικαιολογημένα, ειδικά όσοι επλήγησαν από τη...
«Αναστρέψιμη η βλάβη στο οικοσύστημα»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εκτακτη ενημέρωση στη Βουλή για την πετρελαιοκηλίδα
Στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής φέρνει την υπόθεση της ρύπανσης από το δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής με γραπτό αίτημα που ήδη υπέβαλε το υπουργείο. Η...
Εκτακτη ενημέρωση στη Βουλή για την πετρελαιοκηλίδα
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τα «απόβλητα» μιας θαλάσσιας ρύπανσης
Ενα κουβάρι χωρίς μέση και τέλος, που όσο περνούν οι μέρες ξετυλίγεται μεν, μπερδεύεται δε, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν η υπόθεση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ». Εκεί που φαίνεται να κλείνει...
Τα «απόβλητα» μιας θαλάσσιας ρύπανσης
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
«Ναυμαχία» για την απάντληση
​Τα καύσιμα που έχουν απομείνει στις δεξαμενές του βυθισμένου εφοδιαστικού «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» και τα οποία δεν έχουν ακόμα απαντληθεί προκαλούν νέα σοβαρά προβλήματα στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του...
«Ναυμαχία» για την απάντληση
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
«Κλειδί» η απάντληση των καυσίμων
Το άδειασμα των δεξαμενών τού «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» αναμένεται να δώσει απαντήσεις για το πόσα καύσιμα διέρρευσαν κατά τη διάρκεια της βύθισής του στη θάλασσα, αλλά και εάν είχε ακόμα τα καύσιμα που φαίνεται να έχει...
«Κλειδί» η απάντληση των καυσίμων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας