Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εκτακτη ενημέρωση στη Βουλή για την πετρελαιοκηλίδα
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Εκτακτη ενημέρωση στη Βουλή για την πετρελαιοκηλίδα

  • A-
  • A+

Στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής φέρνει την υπόθεση της ρύπανσης από το δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής με γραπτό αίτημα που ήδη υπέβαλε το υπουργείο. Η συνεδρίαση θα γίνει την Τετάρτη 20/9/2017 στις 10.30 το πρωί, όπου η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος θα συνεδριάσει εκτάκτως.

Στη συνεδρίαση θα κληθούν προκειμένου να ενημερώσουν για το θέμα συναρμόδιοι φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση, περιβαλλοντικές οργανώσεις και επιστήμονες.

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Στο μεταξύ ο Π. Κουρουμπλής αναμενόταν να επιστρέψει στην Αθήνα εκτάκτως στις 4 σήμερα τα ξημερώματα από το Λονδίνο, όπου βρισκόταν λόγω της Ναυτικής Εβδομάδας, και μαζί με τον υφυπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό, τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Διονύσιο Καλαματιανό και τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Σταμάτη Ράπτη θα επισκεφθούν τις περιοχές που έχουν πληγεί από την πετρελαιοκηλίδα. Στις 3.30 το μεσημέρι θα δοθεί συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο.

Ευρεία έκτακτη σύσκεψη για το θέμα πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στο υπουργείο Ναυτιλίας με τη συμμετοχή της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου, των αντιπεριφερειαρχών Πειραιά και Νήσων, δημάρχων, βουλευτών και άλλων φορέων.

Για άμεση κινητοποίηση του υπουργείου Ναυτιλίας μετά το ναυάγιο έκανε λόγο ο γ.γ. του υπουργείου Διονύσης Καλαματιανός, ενώ χαρακτήρισε το περιστατικό «βαρύ» και «μείζονος σημασίας».

Οπως υποστήριξε, δεν χάθηκε καθόλου χρόνος γιατί με το πρώτο φως της ημέρας μετά το ναυάγιο πέταξαν αεροσκάφη του Λιμενικού Σώματος, περιπολούσαν σκάφη του Λιμενικού, ενώ την ίδια ώρα εντοπίστηκε και το βυθισμένο πλοίο. Τοποθετήθηκαν φράγματα, έπεσαν δύτες, ενώ σε λιγότερο από 4 ώρες η πλοιοκτήτρια εταιρεία ανέθεσε στην εταιρεία απορρύπανσης «Ομιλος Επιχειρήσεων Σπανόπουλος» την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης και την απάντληση του φορτίου από το βυθισμένο πλοίο.

EUROKINISSI/ ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ

Για ένα από τα μεγαλύτερα ατυχήματα θαλάσσιας ρύπανσης που έχει γίνει στην ελληνική επικράτεια έκανε λόγο ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, ενώ εξέφρασε την ανησυχία του λόγω της ταχύτητας της επέκτασης της ρύπανσης. Στο μεταξύ έκανε γνωστό ότι οι υπηρεσίες περιβάλλοντος της αντιπεριφέρειας Πειραιά ενημέρωσαν χθες όλους τους αλιευτικούς συλλόγους να μην ψαρεύουν στην ευρύτερη περιοχή, ενώ σήμερα κλιμάκια της κτηνιατρικής υπηρεσίας θα πραγματοποιήσουν ελέγχους σε καταστήματα αλιευμάτων του Πειραιά προκειμένου να διαπιστώσουν εάν αυτά έχουν αλιευθεί από τις πληγείσες περιοχές.

Η εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ Ν.Ε.» Χριστίνα Σφαέλου υποστήριξε ότι το πλοίο θα έκανε ένα δρομολόγιο ρουτίνας ανεφοδιάζοντας άλλα σκάφη, ότι είναι ασφαλισμένο για ζημιές έναντι τρίτων μέχρι του ποσού των 5 εκατ. ευρώ και πρόσθεσε ότι η εταιρεία δεν γνωρίζει ακόμα τις αιτίες της βύθισης. Σημείωσε ακόμα την ταχύτητα με την οποία υπεγράφη η σύμβαση των πλοιοκτητών με τον Ομιλο Σπανόπουλου. Ο Μιχάλης Σπανόπουλος δεσμεύτηκε ότι σε περίπου 20 μέρες οι ακτές της Σαλαμίνας θα είναι πιο καθαρές απ’ ό,τι ήταν πριν από το ναυάγιο και επικαλέστηκε το προηγούμενο που έχει η εταιρεία του από την επιτυχή απορρύπανση των ακτών της Μυκόνου.

Τεράστια και αναπάντητα ερωτήματα δημιουργεί -σύμφωνα με το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ- η βύθιση του δεξαμενόπλοιου της ναυτιλιακής εταιρείας του Θ. Κουντούρη, καθώς στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες. Το υπερήλικο πλοίο, όπως τονίζουν οι ναυτεργάτες, αποδείχθηκε επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, ενώ, σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, το μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν οι ανοιχτές τρύπες.

«Οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας σε συνδυασμό με τη μεταφορά και την επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος» προσθέτει το σωματείο, ενώ κάνει λόγο για ανεπάρκεια σχεδιασμού οργάνωσης και κυρίως των μέσων για τον περιορισμό της θαλάσσιας ρύπανσης.

►Δ. Καλαματιανός: «Μείζονος σημασίας το περιστατικό, η κινητοποίηση του υπουργείου ήταν άμεση»

►Γ. Γαβρίλης: «Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα ατυχήματα θαλάσσιας ρύπανσης»

►Χριστίνα Σφαέλου: Ασφαλισμένο για ζημιές έναντι τρίτων μέχρι του ποσού των 5 εκατ. ευρώ το δεξαμενόπλοιο

►Μ. Σπανόπουλος: Σε 20 μέρες οι ακτές της Σαλαμίνας θα είναι πιο καθαρές απ’ ό,τι ήταν πριν το ναυάγιο

►ΠΕΝΕΝ: Τεράστια τα ερωτήματα για τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου της ναυτιλιακής εταιρείας του Θ. Κουντούρη

Τo 2012 στην Ελευσίνα ανάλογο περιστατικό

Η βύθιση του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» και η πρόκληση της πολύ σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης είναι ένα «βαρύ» περιστατικό, όχι συνηθισμένο για τις λιμενικές αρχές, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη και ιδιαίτερη η αντιμετώπισή του. Μπορεί να συγκριθεί, όπως έλεγε ανώτατος αξιωματικός του Λιμενικού στην «Εφ.Συν.», μόνο με τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου-εφοδιαστικού «Αλφα Ι» τον Μάρτιο του 2012 στον κόλπο της Ελευσίνας.

Το «Αλφα Ι» προσέκρουσε με τα ύφαλα σε άλλο ναυάγιο, με αποτέλεσμα τη βύθισή του μέχρι το ύψος της πλώρης. Στο πλοίο επέβαιναν 11 άτομα πλήρωμα, εκ των οποίων τα 10 περισυνελέγησαν από λάντζες της περιοχής, ενώ νεκρός στην καμπίνα του βρέθηκε ο 48χρονος πλοίαρχος.

Το δεξαμενόπλοιο είχε αποπλεύσει από τα ΕΛΠΕ Ασπροπύργου με 1.800 μετρικούς τόνους «Fuel oil» και 200 μετρικούς τόνους «Μarine gas oil» προκειμένου να εφοδιάσει το φορτηγό πλοίο «Favola», σημαίας Ιταλίας, στο αγκυροβόλιο Ελευσίνας. Αποτέλεσμα της βύθισης ήταν να προκληθεί θαλάσσια ρύπανση πάνω από 2.000 τ.μ. η οποία αντιμετωπίστηκε από ιδιωτικές εταιρείες απορρύπανσης.

[email protected]

  

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Aυτοψία στην... πηγή του κακού
​Μόνο μία είναι η απορία που σου καρφώνεται στο μυαλό όταν το Πλωτό Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) που μεταφέρει εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και των ΜΜΕ πλησιάζει στο ναυάγιο του μικρού δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ...
Aυτοψία στην... πηγή του κακού
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τα «απόβλητα» μιας θαλάσσιας ρύπανσης
Ενα κουβάρι χωρίς μέση και τέλος, που όσο περνούν οι μέρες ξετυλίγεται μεν, μπερδεύεται δε, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν η υπόθεση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ». Εκεί που φαίνεται να κλείνει...
Τα «απόβλητα» μιας θαλάσσιας ρύπανσης
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ανάξιοι κριτές της αξιοπλοΐας
​Το ξαφνικό και ανεξήγητο μέχρι στιγμής ναυάγιο του μικρού υπερήλικου δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στη νησίδα Αταλάντη του Σαρωνικού, οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε, αλλά και η θαλάσσια ρύπανση που...
Ανάξιοι κριτές της αξιοπλοΐας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
«Αναστρέψιμη η βλάβη στο οικοσύστημα»
Δεκάδες είναι τα ερωτήματα και οι απορίες που έχουν προκύψει μετά το ξαφνικό ναυάγιο του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ», προκαλώντας μια πρωτόγνωρη θαλάσσια ρύπανση. Δικαιολογημένα, ειδικά όσοι επλήγησαν από τη...
«Αναστρέψιμη η βλάβη στο οικοσύστημα»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αδειασαν οι τέσσερις κεντρικές δεξαμενές του «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Εάν δεν υπάρξουν απρόοπτα -αλλαγή καιρού και διάφορα άλλα που δεν μπορούν να υπολογιστούν-, η απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» θα ολοκληρωθεί αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με...
Αδειασαν οι τέσσερις κεντρικές δεξαμενές του «Αγία Ζώνη ΙΙ»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Σκληρό παζάρι για τα καύσιμα του «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Τέσσερις ημέρες κράτησαν τα παζάρια ανάμεσα σε επιχειρηματίες, εταιρείες και διάφορους άλλους για τα πετρελαιοειδή του βυθισμένου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό. Υστερα από φιλονικίες, ρήξεις, αντεγκλήσεις,...
Σκληρό παζάρι για τα καύσιμα του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας