Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στην... πρίζα η γραμμή Πειραιάς-Σταθμός Λαρίσης-Τρεις Γέφυρες

Ο υπ. Μεταφορών Γ. Σπίρτζης στα εγκαίνια της γραμμής

EUROKINISSI/ ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Στην... πρίζα η γραμμή Πειραιάς-Σταθμός Λαρίσης-Τρεις Γέφυρες

  • A-
  • A+

Είκοσι χρόνια μετά την έναρξη των πρώτων έργων, η ηλεκτροκίνηση... έφτασε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας και χθες ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής ώς τις Τρεις Γέφυρες, που συναντά τη βασική διαδρομή του προαστιακού Αεροδρόμιο-Κιάτο.

Πρόκειται για το... ολυμπιακό έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Πειραιάς-Σταθμός Λαρίσης-Τρεις Γέφυρες, συνολικού μήκους 13,5 χλμ. Η περίφημη σύμβαση 994 υπογράφηκε πάντως το 2005 με προοπτική να ολοκληρωθούν τα έργα σε μια διετία.

Μετά από πολλά παρατράγουδα και λόγω της συμμετοχής της Siemens, η εργολαβία ακυρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2011 χωρίς να έχουν τελειώσει τα έργα.

Ο νέος διαγωνισμός προκηρύχθηκε το 2014 με προϋπολογισμό 14,6 εκατ. ευρώ, τα έργα ξεκίνησαν έναν χρόνο αργότερα και προχωρούν σε δύο μέτωπα.

Το πρώτο κομμάτι ολοκληρώθηκε χθες, ενώ το υπόλοιπο ώς τον σταθμό του Πειραιά υπολογίζεται να παραδοθεί το καλοκαίρι. Στο τέλος του χρόνου, το ηλεκτροκίνητο τρένο θα συνδέει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το «Ελ. Βενιζέλος» σε 45 λεπτά και χωρίς μετεπιβιβάσεις.

Στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο επιβιβάστηκαν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και οι διοικήσεις των εταιρειών του ΟΣΕ.

Ο Χρ. Σπίρτζης προανήγγειλε ότι ώς το τέλος του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λιανοκλάδι-Τιθορέα, που υπολείπεται στη βασική σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Λίγο πριν ο υπουργός και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θ. Βούρδας, παρουσίασαν στη Βουλή τη σύμβαση για το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο, που θα φέρει πιο κοντά το τρένο στην Πάτρα.

Ανακοίνωσαν ότι το καλοκαίρι θα δημοπρατηθεί η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη. Τα περίπου 70 χλμ. βρίσκονται πλέον στο τελικό στάδιο κατασκευής και θα λειτουργήσουν στα τέλη του χρόνου με ντιζελοκίνητα τρένα.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
Μέσα σε έξι μήνες και με τη συμμετοχή δεκάδων σιδηροδρομικών αλλά και ειδικών του Πολυτεχνείου, ζωντάνεψε το παροπλισμένο Μηχανοστάσιο του ΟΣΕ που διαμορφώθηκε σε εθνικό μουσείο της ιστορίας του τρένου.
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
24ωρη απεργία σε ΟΣΕ, Προαστιακό την Πέμπτη
Με στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι ώς τις 4 μ.μ. συνεχίζουν αύριο οι εργαζόμενοι στο μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ τις δεκαπενθήμερες κινητοποιήσεις κατά της ένταξης της ΣΤΑΣΥ στο νέο υπερ-ταμείο. Την...
24ωρη απεργία σε ΟΣΕ, Προαστιακό την Πέμπτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο
Στα τέλη Ιουνίου ο ηλεκτροκίνητος προαστιακός θα φτάσει ώς τον σταθμό Λαρίσης και τον Πειραιά, που θα μειώσει τη διάρκεια της διαδρομής περίπου κατά 15 λεπτά, ενώ λίγο αργότερα θα ολοκληρωθεί η ανακαινισμένη...
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
Ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε χθες τα ξημερώματα στην πόλη. Σήμερα θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ενώ το γεγονός ανήγγειλε ήδη ο πρόεδρος της...
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
​Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία προβλέπεται να αντικαταστήσουν σταδιακά τα περίπου 320 «καθαρά», αλλά δυσκίνητα τρόλεϊ που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος του υπουργείου Υποδομών...
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας