• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.4°C / 28.5°C
    1 BF
    35%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 20.6°C / 25.9°C
    1 BF
    46%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 21.0°C / 27.6°C
    3 BF
    67%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 25.3°C
    1 BF
    59%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.2°C / 20.9°C
    1 BF
    68%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 22.3°C / 26.6°C
    1 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.4°C
    0 BF
    43%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.4°C / 25.4°C
    1 BF
    37%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.8°C / 24.4°C
    1 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 23.5°C
    1 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.4°C / 23.8°C
    2 BF
    38%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 24.7°C
    3 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    56%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 23.4°C
    0 BF
    49%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 25.5°C
    1 BF
    43%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 21.0°C
    5 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.8°C / 28.8°C
    0 BF
    29%
  • Καβάλα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    22°C 19.3°C / 21.6°C
    1 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 20.7°C / 23.4°C
    1 BF
    68%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 21.3°C / 21.3°C
    1 BF
    54%

Στα μέσα Μαρτίου αναμένεται να μεταβιβαστούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια από το Δημόσιο στην κοινοπραξία της γερμανικής ημιδημόσιας εταιρείας

ΕΡΑ/ ORESTIS PANAGIOTOY

Δάνειο 900 εκατ. ευρώ εξασφάλισε η Fraport

  • A-
  • A+

Επειτα από πολλές αναβολές και εκτός απροόπτου, στα μέσα Μαρτίου αναμένεται να μεταβιβαστούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια από το Δημόσιο στη Fraport Greece.

Η κυβέρνηση και κυρίως το ΤΑΙΠΕΔ φαίνονται διατεθειμένοι να προχωρήσουν, παρά τις καταγγελίες της Ομοσπονδίας εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) που ανέδειξε χθες η «Εφ.Συν.».

Η εταιρεία εξασφάλισε δάνειο ύψους 900 εκατομμυρίων ευρώ από τέσσερις διεθνείς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, τη European Investment Bank (ΕΙΒ), τη European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), την International Finance Corporation που είναι θυγατρική της Παγκόσμιας Τράπεζας και την Black Sea Trade and Development Bank (BSTDB), καθώς και από την Alpha Bank.

H Alpha Bank

Ως προς τη συμμετοχή της τελευταίας, γεγονός που μπορεί να προκαλεί αρνητικούς συνειρμούς καθώς είναι μία από τις τράπεζες που ανακεφαλαιοποιήθηκε με χρήματα του ελληνικού λαού, τραπεζικές πηγές μάς είπαν ότι η Alpha Bank είχε εκδηλώσει μεγάλο ενδιαφέρον να συμμετάσχει στο συγκεκριμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπως επίσης και ότι η κυβέρνηση επιθυμούσε διακαώς να τελειώσει αυτή η υπόθεση.

Εχουν ήδη διευθετηθεί οι περισσότερες εκκρεμότητες (αστυνομία, πυροσβεστική κ.λπ.), αλλά παραμένουν οι διαφωνίες για την υγειονομική υποδομή των αεροδρομίων και το ΕΚΑΒ, με την πλευρά του υπουργείου Υγείας να επιμένει ότι το κόστος αυτών των υποδομών-υπηρεσιών βαρύνει τους επενδυτές.

Εχει ήδη νομοθετηθεί το νέο καθεστώς που θα διέπει την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η οποία σήμερα έχει διπλό ρόλο, έχοντας την ευθύνη για τη λειτουργία και τον έλεγχο των αεροδρομίων.

Προβλέπεται να σπάσει στα δύο, με το ένα τμήμα της, που θα ανήκει αποκλειστικά στο Δημόσιο, να ασκεί τον έλεγχο των υπηρεσιών.

Το δεύτερο θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας των αεροδρομίων και θα έχει μικτό χαρακτήρα για να περιλάβει και τις νέες υπηρεσίες που θα δημιουργηθούν στα αεροδρόμια τα οποία ιδιωτικοποιούνται.

Το δάνειο περιλαμβάνει το 60% του συνολικού ποσού που θα καταβάλει η Fraport –κατ’ αποκοπή τίμημα 1,23 δισ. ευρώ αλλά και 330 εκατ. ευρώ προβλεπόμενες επενδύσεις που πρέπει να γίνουν μέσα στην πρώτη τετραετία– και οι επενδύσεις θα φθάσουν το ένα δισ. κατά τη διάρκεια της 40ετούς παραχώρησης.

Τα νέα σχέδια ανεβάζουν τις άμεσες επενδύσεις σε 400 εκατ. ευρώ, από τα οποία 95 εκατ. θα διατεθούν για την επέκταση των υποδομών στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Το ετήσιο μίσθωμα

Η Fraport Greece είναι η κοινοπραξία της γερμανικής ημιδημόσιας εταιρείας, που ελέγχει το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και μετέχει με ποσοστό 65%, με τη Slentel, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου, που διαθέτει το υπόλοιπο 35%.

Πέρα από το κατ’ αποκοπήν τίμημα, θα καταβάλλει ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ, που προβλέπεται να αναπροσαρμόζεται με βάση τον πληθωρισμό, καθώς και το 28,6% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων των αεροδρομίων (EBITDA).

Σύμφωνα με υπολογισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, τα συνολικά έσοδα του Δημοσίου κατά την 40ετή παραχώρηση θα ξεπεράσουν τα 10 δισ. ευρώ, ενώ τα αναμενόμενα φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη εκτιμώνται σε 4,6 δισ. ευρώ.

Υπουργείο Υγείας

«Θα μας πληρώσουν, δεν θα πληρώσουμε»

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», το υπουργείο Υγείας δεν πρόκειται να προσφέρει δωρεάν τις υπηρεσίες του στη Fraport, πληρώνοντας απ’ τον προϋπολογισμό του το προσωπικό του ΕΚΑΒ, αλλά και τα ασθενοφόρα που θα χρησιμοποιηθούν στα 14 αεροδρόμια.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, το συνολικό κόστος υγειονομικής κάλυψης στο χρονικό βάθος της γερμανικής επένδυσης ανέρχεται στα 250 εκατ. ευρώ.

Πηγές του υπουργείου μάς είπαν χθες ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει – «θα μας πληρώσουν, δεν θα πληρώσουμε», ανέφεραν χαρακτηριστικά.

Πράγμα λογικό, αν σκεφτεί κανείς πως αν αναλάβει το κόστος των 250 εκατ. το υπουργείο, θα είναι σαν να πληρώνει ένα μέρος της επένδυσης το ελληνικό κράτος.

Την ίδια ώρα, άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει συμφωνία της Fraport με την Πυροσβεστική, όπου η γερμανική εταιρεία θα καταβάλλει ετησίως ένα ποσό ύψους 10 εκατ. ευρώ προκειμένου να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες της.

Κάτι αντίστοιχο κάνει και η Hochtief στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», που υπενθυμίζεται ότι σε ποσοστό 55% ανήκει στο Δημόσιο.

Εδώ, λοιπόν, τίθεται ένα ουσιαστικό ζήτημα που έχει να κάνει με το γιατί η Fraport είναι διατεθειμένη να πληρώσει για την πυροσβεστική και όχι για την υγειονομική κάλυψη. Σε ό,τι έχει να κάνει με την αστυνομία, οι υπηρεσίες της θα πληρώνονται από το κράτος.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Πυρά κατά ΣτΕ για τα αεροδρόμια
Τη συνέχιση των προσφυγών στα ευρωπαϊκά δικαστήρια για να μην προχωρήσει η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport προανήγγειλε χθες ο Βασίλης Αλεβιζόπουλος από το βήμα του 14ου συνεδρίου της...
Πυρά κατά ΣτΕ για τα αεροδρόμια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα αρχαία δεν απειλούν την υλοποίηση της επένδυσης
Η πρωτοβουλία των υπηρεσιών του υπουργείου Πολιτισμού να οριοθετηθούν οι χώροι αρχαιολογικού ενδιαφέροντος εντός του αεροδρομίου διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον, ξεκαθαρίζοντας τους βασικούς κανόνες της...
Τα αρχαία δεν απειλούν την υλοποίηση της επένδυσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεπούλημα για 1,2 δισ. με «πανωπροίκι» 2 δισ. ευρώ!
Η κρατικοδίαιτη γερμανική εταιρεία Fraport που «φλερτάρει» με την απόκτηση του «Μακεδονία» και άλλων 13 αεροδρομίων της ελληνικής περιφέρειας δεν αποκλείεται να αναδειχθεί στο επόμενο σκάνδαλο που θα...
Ξεπούλημα για 1,2 δισ. με «πανωπροίκι» 2 δισ. ευρώ!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
FRAPORT - περιφερειακά αεροδρόμια: μια μη «διαχειρίσιμη» παραχώρηση
Ο υπό γερμανικό κρατικό έλεγχο κολοσσός, ο οποίος αναλαμβάνει τη διαχείριση 14 κερδοφόρων αεροδρομίων στην Ελλάδα, έχει δώσει δείγματα γραφής για το επιχειρηματικό μοντέλο του διεθνώς: εργασιακός μεσαίωνας για...
FRAPORT - περιφερειακά αεροδρόμια: μια μη «διαχειρίσιμη» παραχώρηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπουλντόζες για το θεαθήναι
Η κυβέρνηση νομοθετεί για να αρχίσουν οι πρόδρομες εργασίες στο Ελληνικό, όμως η συμφωνία του ΤΑΙΠΕΔ με τη Lamda Development δεν θα υπογραφεί πριν από τον Ιούνιο ● Ο επενδυτής θα επωμιστεί το κόστος των...
Μπουλντόζες για το θεαθήναι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τροπολογία για να μπουν οι μπουλντόζες στο Ελληνικό με κάθε κόστος
Με διάταξη στο πολυνομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια η κυβέρνηση δίνει «γην και ύδωρ» στο επενδυτικό σχήμα για να ξεκινήσουν τα έργα πριν από τη μεταβίβαση του ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων ● Το Δημόσιο...
Τροπολογία για να μπουν οι μπουλντόζες στο Ελληνικό με κάθε κόστος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας