Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι σήραγγες μας φέρνουν πιο κοντά!

Στην τελική ευθεία οι τρεις δίδυμες σήραγγες στα Τέμπη

Οι σήραγγες μας φέρνουν πιο κοντά!

  • A-
  • A+

Κατά είκοσι λεπτά θα μειωθεί η απόσταση ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη από τα τέλη Μαρτίου, οπότε προβλέπεται να δοθούν στην κυκλοφορία οι τρεις δίδυμες σήραγγες στην περιοχή των Τεμπών.

Το συνολικό μήκος τους φτάνει τα 11 χλμ. για κάθε κλάδο κυκλοφορίας, με τη μεσαία να είναι 6 χλμ., που τη φέρνει στην πρώτη θέση στα Βαλκάνια.

Η αίσθηση για τους οδηγούς είναι πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα, αφού το μήκος της αντιστοιχεί στην απόσταση ανάμεσα στους κόμβους Δουκ. Πλακεντίας και Μεταμόρφωσης στην Αττική οδό!

Με την παράδοση των νέων σηράγγων ολοκληρώνεται ο βασικός οδικός άξονας Αθήνας-Θεσσαλονίκης που ξεκίνησε να κατασκευάζεται στη δεκαετία του 1970 (!) και η Ελλάδα γίνεται η τέταρτη χώρα στην Ευρώπη με βάση τον αριθμό σηράγγων άνω των 500 μέτρων που έχουν αυξημένες προδιαγραφές ασφαλείας, όπως εξήγησε ο Δημήτρης Μανδαλώζης, διευθυντής λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου, στον οποίο συμμετέχουν η γερμανική Hochtief με ποσοστό 35%, ο Ακτωρ με 20%, η J&P Αβαξ με 16,5% και η γαλλική Vinci με 13,75%.

Η σημερινή διαδρομή των 25 χλμ., που περιλαμβάνει υπέροχα τοπία αλλά και πολλές στροφές, θα εξακολουθήσει να υπάρχει για όσους θέλουν να απολαύσουν τη φύση.

Θα είναι το μόνο τμήμα της παλιάς εθνικής οδού με διόδια, όπως προβλέπει η σύμβαση του 2006, για να εξασφαλίζονται τα έξοδα συντήρησης στην κοιλάδα των Τεμπών. Η τιμή για ένα Ι.Χ. θα είναι 1,20 ευρώ.

Τα έργα, που έχουν υλοποιηθεί κατά 95%, επιθεώρησε την Πέμπτη ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Σπίρτζης και σε δηλώσεις του τόνισε πως ο αυτοκινητόδρομος θα είναι έτοιμος στα τέλη Μαρτίου.

Ως τον Αύγουστο θα έχουν ολοκληρωθεί και τα έργα στον κόμβο του Πλαταμώνα, καθώς και στην περιοχή της Ραψάνης, που βρίσκονται εκτός του αυτοκινητόδρομου.

Στις σήραγγες προχωρά με γοργούς ρυθμούς η ασφαλτόστρωση, ενώ έχουν τοποθετηθεί τα υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας.

Το θέμα των διοδίων έθεσε για άλλη μια φορά ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός, που βρέθηκε στα έργα μαζί με τους δημάρχους Λάρισας, Τεμπών και Αγιάς.

Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε τη μεταφορά του σημερινού σταθμού Τεμπών και επανέλαβε ότι με τα αναλογικά διόδια θα διαμορφωθούν δικαιότερες τιμές.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
Τέλος στην υφιστάμενη πληρωμή των διοδίων βάζει απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία καθιερώνεται αυτόματο σύστημα με πομποδέκτη και χιλιομετροχρέωση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακυρώθηκαν τα ηλεκτρονικά διόδια - Θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός
Σε ακύρωση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια των αυτοκινητόδρομων προχωρά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Oι δύο τελικοί διεκδικητές του έργου, με προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, κατέθεσαν...
Ακυρώθηκαν τα ηλεκτρονικά διόδια - Θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόταση για αναλογικά διόδια μόνο με e-pass
Νέα πρόταση για πιο δίκαιο τρόπο υπολογισμού των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους έχουν επεξεργαστεί βασικοί μέτοχοι της κοινοπραξίας της «Ολυμπίας οδού» και της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Πρόταση για αναλογικά διόδια μόνο με e-pass
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρώτο βήμα για ηλεκτρονικά διόδια
Πέντε όμιλοι συμμετείχαν στον διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών με προϋπολογισμό 450 εκατ. ευρώ, για την εγκατάσταση συστήματος αυτόματης χρέωσης, με το οποίο οι οδηγοί θα πληρώνουν ανάλογα με τα χιλιόμετρα...
Πρώτο βήμα για ηλεκτρονικά διόδια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι
Μια απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ήταν αρκετή για να ξεκινήσουν διαμαρτυρίες από κατοίκους και φορείς της βόρειας Αττικής για τους δύο νέους σταθμούς διοδίων, στον Αγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη, που...
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Εγνατία και τα διόδια
Το προσχέδιο της συμφωνίας κυβέρνησης-δανειστών προβλέπει την άμεση κατασκευή τριών σταθμών στον Βενέτικο, τη Θεσσαλονίκη και τη γέφυρα του Αλιάκμονα, ενώ ζητά να προχωρήσουν οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις...
Η Εγνατία και τα διόδια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας