Την έντονη διαμαρτυρία του για τη δρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Αρτεμις», το οποίο αντικατέστησε το «Εξπρές Πήγασος» στη γραμμή Λαύριο-Αγιος Ευστράτιος-Λήμνος, κατέθεσε ο δήμαρχος Λήμνου Δημήτρης Μαρινάκης με επιστολή του στον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Ο δήμαρχος περιγράφει την προσωπική εμπειρία του στο δρομολόγιο του πλοίου στις 9 Ιανουαρίου, κάνει λόγο για 12,5 ώρες «απίστευτης ταλαιπωρίας», διευκρινίζοντας ότι αυτό συνέβη όχι λόγω της ποιότητας του πλοίου και του εξαιρετικού προσωπικού καθώς και του ίδιου του καπετάνιου, ο οποίος κατάφερε τελικά να προσεγγίσει τα δυο λιμάνια-προορισμούς, αλλά λόγω του μεγέθους του πλοίου (είναι μικρότερο από το «Εξπρές Πήγασος») και φυσικά των καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Ο Δ. Μαρινάκης επισημαίνει ότι το «Αρτεμις» είναι ένα πλοίο που δεν ταιριάζει στις «δικές μας θάλασσες» βάσει του μεγέθους και των χαρακτηριστικών του, καθώς είναι γνωστό ότι οι θάλασσες του Βορείου Αιγαίου τον χειμώνα δεν ηρεμούν εύκολα και απαιτούν τον «απόλυτο σεβασμό» από όλους εμάς.
«Φυσικό επόμενο είναι να προκύπτει μεγάλη ταλαιπωρία για τους νησιώτες και τους υπόλοιπους επιβάτες που ταξιδεύουν αυτήν την εποχή, αφού και ο χρόνος επιμηκύνεται κατά 3,5 ώρες αλλά και οι συνθήκες ταξιδιού τον χειμώνα είναι άσχημες», προσθέτει, καταλήγοντας ότι «ως εκ τούτου μπορεί εύκολα κανείς να διαπιστώσει σ’ ένα τέτοιο ταξίδι ότι ακόμα και η προσωρινότητα της δρομολόγησης αυτής δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση την ανάθεση σ’ ένα πλοίο αυτής της κατηγορίας».
Για όλους αυτούς τους λόγους ζητά από τον υπουργό Ναυτιλίας να εξετάσει τη δυνατότητα της άμεσης αντικατάστασης του «Αρτεμις» με ένα πλοίο το οποίο θα επιτρέπει αξιοπρεπείς μετακινήσεις στους κατοίκους των ακριτικών νησιών.
Τα δύο προαναφερθέντα πλοία ανήκουν στη «Hellenic Seaways».
Το «Αρτεμις» έχει ναυπηγηθεί στην Ελλάδα το 1997, έχει μήκος 89,76 μέτρα, πλάτος 14 μέτρα και ταχύτητα 18 κόμβους.
Το «Εξπρές Πήγασος» έχει ναυπηγηθεί το 1977, έχει μήκος 125,70, πλάτος 18,50 και ταχύτητα 20 κόμβους.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας δεν μπορεί να παρέμβει σε αυτή την περίπτωση, καθώς βάσει της ισχύουσας σύμβασης είναι αποκλειστικά θέμα της εταιρείας με ποιο πλοίο θα αντικαταστήσει αυτό που βγαίνει στην ετήσια ακινησία του.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας