• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.4°C / 26.8°C
    3 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.1°C / 26.0°C
    1 BF
    63%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.0°C / 23.2°C
    1 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    0 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    83%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.0°C / 22.6°C
    2 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.4°C / 19.0°C
    1 BF
    72%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    1 BF
    68%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.8°C / 25.4°C
    4 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 23.5°C
    3 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.8°C / 26.6°C
    5 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    2 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    2 BF
    88%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 21.2°C
    0 BF
    77%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    25°C 19.5°C / 25.5°C
    1 BF
    57%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.3°C
    2 BF
    60%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.8°C / 26.5°C
    0 BF
    56%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.3°C / 19.3°C
    0 BF
    77%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.7°C / 24.5°C
    2 BF
    80%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.5°C / 18.5°C
    0 BF
    81%
EUROKINISSI/ B. ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

«Δεν σταμάτησαν λόγω του χιονιά τα τρένα!»

  • A-
  • A+

Ο διαμελισμός του ΟΣΕ, που θεσμοθετήθηκε πριν από μια δεκαετία, η αποψίλωση του προσωπικού του, που εγκαινιάστηκε με τον 3891/2010, και κυρίως τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου, που ξεκίνησαν το 2012 αλλά υιοθετούνται και από τη σημερινή κυβέρνηση, ήταν οι πραγματικές αιτίες που οδήγησαν στον 48ωρο... εκτροχιασμό των δρομολογίων των τρένων, ο οποίος με βάση την επίσημη πληροφόρηση αποδόθηκε στον χιονιά.

Από χθες το βράδυ εκτελούνται κανονικά όλα τα δρομολόγια, ενώ από σήμερα λειτουργεί και η προαστιακή γραμμή Θεσσαλονίκη - Λάρισα. Είχε προηγηθεί συνάντηση της διοίκησης του ΟΣΕ με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, που έδωσε εντολή για κατεπείγουσα διερεύνηση των αλλεπάλληλων προβλημάτων που παρουσιάστηκαν την Τετάρτη και ταλαιπώρησαν πάνω από 600 επιβάτες.

Σε ραδιοφωνική συνέντευξή του (Real FM) ο υπουργός αποκάλυψε ότι τα κλειδιά που χρησιμοποιούνται για την αλλαγή της μηχανής στα Παλαιοφάρσαλα δεν διαθέτουν αντιστάσεις και είχαν παγώσει.

Η αντικατάστασή τους ξεκίνησε πρόσφατα στο συγκεκριμένο σημείο λόγω χρόνιας καθυστέρησης των έργων ηλεκτροκίνησης. Γι’ αυτόν τον λόγο οι συρμοί ξεκινούν με ηλεκτρομηχανές από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά αλλάζουν και χρησιμοποιούν ντιζελοκίνητες στη διαδρομή Παλαιοφάρσαλα - Δομοκός, που επιβαρύνει το λειτουργικό κόστος κατά 18 εκατ. ευρώ τον χρόνο!

«Είναι μια μαύρη σελίδα στην ιστορία του σιδηρόδρομου», είπε με πολλή θλίψη στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Π. Παρασκευόπουλος, εξηγώντας ότι είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που έκλεισε το δίκτυο.

«Εμείς οι εργαζόμενοι αγαπάμε τον σιδηρόδρομο, γιατί είναι το μέσον που εξυπηρετεί τους πολίτες», τόνισε και μίλησε για την εθελοντική παρουσία των συνταξιούχων για να λειτουργήσουν τα τρένα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Δεν δίστασε να ασκήσει κριτική στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να χαρακτηρίσει αδικαιολόγητη τη διακοπή των δρομολογίων για δύο ημέρες, που έγινε χωρίς συνεννόηση με τις υπόλοιπες εταιρείες του ΟΣΕ.

«Καταλαβαίνω ότι την Τετάρτη είχαμε την ταλαιπωρία 600 επιβατών για πολλές ώρες, αλλά δεν υπήρχε κανένας λόγος να συνεχιστούν οι διακοπές και την Πέμπτη», τόνισε και ανέφερε ότι στη βασική γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που σε κανονικές συνθήκες εκτελούνται επτά δρομολόγια σε κάθε κατεύθυνση, αυτό το διήμερο περιορίστηκαν στα τρία.

Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις συνεχείς μειώσεις στην επιχορήγηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που το 2014 ήταν 65 εκατ. ευρώ και φέτος περιορίστηκε στα 39 εκατ., ενώ η εταιρεία υποχρεώνεται να καταβάλλει ενοίκια στη ΓΑΙΑΟΣΕ για τους συρμούς.

Χθες, με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας, που είχε αναληφθεί πριν ενσκήψει το τελευταίο κύμα κακοκαιρίας, έγινε ουσιαστική συζήτηση με τις διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, στην οποία αναπτύχθηκαν όλα τα προβλήματα των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Αλληλοκαρφώματα

Λίγες ώρες πριν, οι τρεις από τις συνολικά πέντε εταιρείες τού άλλοτε ενιαίου ΟΣΕ είχαν επιδοθεί σε αλληλοκαρφώματα όσον αφορά τις ευθύνες για τα προβλήματα της Τετάρτης.

Με βάση τον διαμελισμό, που έγινε το 2006, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτελεί δρομολόγια, ο ΟΣΕ έχει τη συντήρηση των γραμμών και η ΕΕΣΣΤΥ τις επισκευές των συρμών.

«Οι εργαζόμενοι κρατάμε όρθιο το τρένο», επισημαίνει ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης.

Οι εργαζόμενοι είχαν προκηρύξει στάσεις εργασίας τις οποίες ανέστειλαν λόγω του χιονιά, ενώ επέστρεψαν και όσοι είχαν άδεια για να καλυφθούν τα κενά.

Με τον νόμο του 2010 και χωρίς καμιά αξιολόγηση, είχαν απομακρυνθεί από τον ΟΣΕ πάνω από 150 μηχανοδηγοί και άλλοι 250 προϊστάμενοι αμαξοστοιχιών. Αποσπάστηκαν σε άσχετες υπηρεσίες εκτός ΟΣΕ και αρκετοί είχαν οδηγηθεί σε πρόωρη συνταξιοδότηση.

Η απόφαση του 2013

Η συνεχής υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου πήρε νέες διαστάσεις με την απόφαση του 2013 για ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ.

Οι δίδυμοι διαγωνισμοί ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 2013 μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, αλλά έπειτα από πολλές αναβολές διαχωρίστηκαν την περασμένη χρονιά.

Η μοναδική προσφορά είχε δοθεί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους κρατικούς σιδηροδρόμους της Ιταλίας, ενώ η διαδικασία για την ΕΕΣΣΤΥ είχε κηρυχτεί άγονη και έχει οριστεί νέα προθεσμία για τις 30 Ιανουαρίου.

Δεν είναι όμως βέβαιο ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, με δεδομένο ότι οι Ιταλοί, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και γι’ αυτήν την εταιρεία, περιμένουν την έγκριση της συμφωνίας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Το κείμενο είχε εξεταστεί τον περασμένο μήνα και είχε επιστραφεί με οκτώ παρατηρήσεις, που εμμέσως αμφισβητούν τον διαγωνισμό. Από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ διαβεβαιώνουν ότι η απόφαση θα εκδοθεί το επόμενο δεκαήμερο.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο και 200 χλμ. την ώρα
Από το Σάββατο ξεκίνησαν τα πρώτα επιβατικά δρομολόγια της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέσα από τη σήραγγα του Καλλίδρομου των 9 χλμ. Τον Ιούνιο προβλέπεται η παράδοση του επόμενου τμήματος από το...
Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο και 200 χλμ. την ώρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο
Τον Ιούνιο θα γίνει πράξη η δέσμευση για σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης μέσα σε τρεις ώρες και 20 λεπτά. Το πρώτο τμήμα της δύσκολης διαδρομής ώς το Λιανοκλάδι, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία...
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε ένα χρόνο, Αθήνα-Θεσσαλονίκη 3,5 ώρες με τρένο
Δύο μεγάλες αλλαγές έρχονται έως το καλοκαίρι για τους λάτρεις των μετακινήσεων με τρένο. Τα τμήματα της γραμμής Πειραιάς-Τρεις Γέφυρες και Τιθορέα-Δομοκός ολοκληρώθηκαν, ενώ την άνοιξη του 2018 θα παραδοθεί...
Σε ένα χρόνο, Αθήνα-Θεσσαλονίκη 3,5 ώρες με τρένο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το έστρωσε και στην Αθήνα
​Συνεχίζει να ταλαιπωρεί το μεγαλύτερο μέρος της χώρας η κακοκαιρία, που σύμφωνα με το έκτακτο δελτίο που εξέδωσε χθες η ΕΜΥ θα επιδεινωθεί εκ νέου την Τετάρτη, αυτή τη φορά με ισχυρούς νοτιάδες, βροχές και...
Το έστρωσε και στην Αθήνα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χιονιάς και ταλαιπωρία οδηγών στην Κορίνθου-Πατρών
Περίπου 60 χιλιόμετρα της Αθηνών-Πατρών, ανάμεσα στους κόμβους Ακράτας και Καλαβρύτων, ήταν το μόνο τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου (ΠΑΘΕ, Εγνατία, Ιόνια οδός κ.λπ.) που ταλαιπώρησε για ώρες τους οδηγούς και...
Χιονιάς και ταλαιπωρία οδηγών στην Κορίνθου-Πατρών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας