Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χαμένοι στην καταμέτρηση

Φωτογραφίες που έστειλαν στην «Εφ.Συν.» κάποιοι από τους επιβάτες που μόλις έχουν μεταφερθεί με ασφάλεια σε παραπλέον σκάφος

Χαμένοι στην καταμέτρηση

  • A-
  • A+

Σε μια απίστευτη τραγωδία με απρόβλεπτες διαστάσεις εξελίχθηκε τελικά η φωτιά που ξέσπασε τα ξημερώματα της Κυριακής στο επιβατηγό-οχηματαγωγό «Norman Atlantic», σημαίας Ιταλίας, ναυλωμένο από την ΑΝΕΚ, ενώ αυτό έπλεε 32 ναυτικά μίλια ΒΔ των Οθωνών. Δέκα νεκροί είχαν εντοπιστεί μέχρι χθες το βράδυ, ενώ σχετικά με τον αριθμό των διασωθέντων, αλλά και των αγνοουμένων επικρατεί ένα πρωτοφανές αλαλούμ. Οι ιταλικές αρχές, που κάνουν και τη διασταύρωση της λίστας των επιβατών του πλοίου, όπως αυτή έχει δοθεί από την εταιρεία, με τη λίστα των διασωθέντων, μιλούσαν το βράδυ για 23 αγνοουμένους, ενώ οι ελληνικές για 33.

Ολο το κομφούζιο που έχει δημιουργηθεί ως προς την ταυτοποίηση των διασωθέντων με τα ονόματα των επιβατών της λίστας που έχει δώσει η εταιρεία έχει ως αποτέλεσμα να μη γνωρίζουμε ακριβώς πόσοι άνθρωποι επέβαιναν στο πλοίο, πόσοι είναι οι διασωθέντες και πόσοι οι αγνοούμενοι. Ενώ μέχρι χθες το απόγευμα γνωρίζαμε ότι στο πλοίο επέβαιναν 478 άτομα, εκ των οποίων οι 56 πλήρωμα, το βράδυ οι Ιταλοί δήλωσαν ότι στο πλοίο επέβαιναν 458 άνθρωποι, ενώ η ΑΝΕΚ με ανακοίνωσή της έκανε γνωστό ότι τελικά επέβαιναν 475, δηλαδή τρεις λιγότεροι απ' ό,τι ανακοινώσει πει αρχικά.

Το τραγικό σε όλο αυτό το μπλέξιμο που έχει προκύψει τις τελευταίες ώρες είναι ότι οι συγγενείς των αγνοουμένων βρίσκονται σε κατάσταση σοκ, αφού δεν μπορούν να πληροφορηθούν τι έχει συμβεί με τους δικούς τους ανθρώπους. Για τον λόγο αυτό το υπουργείο Ναυτιλίας έθεσε σε 24ωρη λειτουργία δύο επιπλέον γραμμές ενημέρωσης με αριθμούς κλήσης 213 1371042 και 213 1371036. Οσο για την ταυτότητα των νεκρών, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Λ.Σ., Νίκο Λαγκαδιανό, οι ελληνικές αρχές γνωρίζουν μόνο τον άνδρα που βρέθηκε την Κυριακή νεκρός μέσα στη γλίστρα του πλοίου. Τα στοιχεία των υπόλοιπων εννέα δεν είχαν ταυτοποιηθεί.

Διάσωση με ερωτήματα

Το μόνο αισιόδοξο είναι ότι έστω και ύστερα από 35 ώρες εκατοντάδες άνθρωποι (427 κατά τους Ιταλούς, 432 κατά τους Ελληνες) που ήταν εγκλωβισμένοι στο κατάστρωμα του πλοίου αντιμέτωποι με το κρύο, τη βροχή, το χαλάζι και τους καπνούς, διασώθηκαν με ασφάλεια από τα ιταλικά και ελληνικά μέσα. Εδώ όμως προκύπτει ένα καίριο ερώτημα, ίσως και το πιο σοβαρό σε αυτή την ιστορία, που δεν απασχολεί μόνο τους συγγενείς των επιβατών, αλλά και ειδικούς που ασχολούνται με αυτή τη ναυτική τραγωδία.

Γιατί η επιχείρηση διάσωσης καθυστέρησε να ξεκινήσει τόσο πολύ; Η φωτιά εκδηλώθηκε στις 4 τα ξημερώματα και η διάσωση, με το πρώτο ελικόπτερο που επιχείρησε, ξεκίνησε περίπου στις 3 το μεσημέρι. Οι πληροφορίες λένε ότι υπήρξε πολύ κακή συνεννόηση ανάμεσα στις ιταλικές και ελληνικές λιμενικές αρχές και αυτός ήταν ο βασικός λόγος της καθυστέρησης, αφού από τις 10 το πρωί της Κυριακής η αποκλειστική ευθύνη της διάσωσης πέρασε στους Ιταλούς. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ακόμα και η συνεννόηση του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος με τον ομόλογό του Ιταλό ήταν πολύ δύσκολη.

Οι έρευνες ωστόσο συνεχίζονται στο πλοίο από ειδικά εκπαιδευμένα στελέχη της ιταλικής ακτοφυλακής, ενώ στην ευρύτερη περιοχή παραμένουν τέσσερα ελικόπτερα των Ενόπλων Δυνάμεων, το αεροσκάφος ΑC του Λιμενικού Σώματος, ένα ελικόπτερο τύπου Dauphin του Λ.Σ., καθώς και μια φρεγάτα του Π.Ν., ώστε να συνδράμουν στις έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων. Το φλεγόμενο πλοίο (η φωτιά έχει τεθεί υπό έλεγχο) μέχρι χθες το βράδυ παρέμενε στο ίδιο σημείο, καθώς η ρυμούλκηση σταμάτησε λόγω πολλών προβλημάτων.

Ωστόσο, ερωτήματα προκύπτουν και για την καθυστέρηση που υπήρξε στην αντιμετώπιση της φωτιάς. Επιβάτες που διασώθηκαν υποστηρίζουν ότι δεν άκουσαν να χτυπάει συναγερμός, ενώ και ειδικοί αναρωτιούνται, π.χ., γιατί, αφού η φωτιά ξέσπασε στα γκαράζ, δεν έκλεισαν οι πυροστεγείς πόρτες, ώστε να απομονωθεί η φωτιά και το πλήρωμα να έχει τη δυνατότητα να δράσει αποτελεσματικά.

ΠΕΝΕΝ

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, τα ναυτεργατικά σωματεία εξακολουθούν να προβαίνουν σε σοβαρές καταγγελίες. Η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ τονίζει την επιτακτική ανάγκη να υπάρξει σοβαρός, ουσιαστικός και επιστάμενος έλεγχος, προκειμένου να διαπιστωθούν οι αιτίες που δημιούργησαν το σοβαρότατο ναυτικό ατύχημα. Οπως να ελεγχθούν η λειτουργία όλων των μέσων ασφάλειας του πλοίου, τα μέσα πυρόσβεσης, σωστικά μέσα κ.λπ., τα οποία -εξάλλου- καταγράφηκαν στον έλεγχο που έγινε στις 19 Δεκεμβρίου στην Πάτρα.

Σοβαρές ευθύνες ρίχνουν όμως και στην κυβέρνηση, η οποία -όπως αναφέρουν- απέτυχε παταγωδώς στον σχεδιασμό, στην οργάνωση και στον συντονισμό της όλης επιχείρησης όσο το πλοίο ήταν στα ελληνικά χωρικά ύδατα και στη συνέχεια, όταν αυτό μετακινήθηκε ακυβέρνητο εκτός ελληνικών χωρικών υδάτων, αφού οι αρμόδιοι υπουργοί δεν γνώριζαν -όπως δήλωσαν στα ΜΜΕ- ποιος πλέον έχει την ευθύνη της επιχείρησης.

 

Από το κρύο στη ζεστή αγκαλιά των δικών τους

Στις αγκαλιές των συγγενών τους έπεσαν χθες το απόγευμα στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας 59 διασωθέντες από το φλεγόμενο «Norman Atlantic», τους οποίους μετέφερε το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Cruise Europa». Στο πλοίο ανέβηκαν γιατροί και νοσηλευτές, οι οποίοι εξέτασαν τους διασωθέντες, ενώ σε επιφυλακή βρίσκονταν και ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.

Κάποιοι από αυτούς χρειάστηκε να μεταφερθούν στο νοσοκομείο των Φιλιατών, ενώ οι υπόλοιποι -χωρίς κανένα πρόβλημα- αναχώρησαν για τα σπίτια τους. Το πλοίο απέπλευσε στις 9.30 το βράδυ για το λιμάνι της Πάτρας, όπου εκεί τα ξημερώματα της Τρίτης θα αποβίβαζε άλλα 10 άτομα.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Τραγικά ανεπαρκές το πλήρωμα 56 ατόμων»
Σοβαρές παραλείψεις που αφορούσαν την κατάσταση του πλοίου, η μη ισχύς του απαγορευτικού απόπλου κάτω από δυσμενείς καιρικές συνθήκες, αλλά και σοβαρά λάθη και καθυστερήσεις που έγιναν εντός και εκτός πλοίου...
«Τραγικά ανεπαρκές το πλήρωμα 56 ατόμων»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλαλούμ με τους νεκρούς και τους αγνοουμένους
Εξι μέρες μετά την τραγωδία του «Norman Atlantic» επικρατεί χάος για τον αριθμό επιζώντων και τεθνεώτων. Χαρακτηριστικό του κομφούζιου είναι ότι χθες οι ιταλικές αρχές... ανέστησαν τον Γιώργο Δούλη, θεωρώντας...
Αλαλούμ με τους νεκρούς και τους αγνοουμένους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
Πολύ κοντά στην αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς το νησί από την περασμένη Παρασκευή έχει μείνει χωρίς πλοίο, μετά τη βλάβη...
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναπάντητα ερωτήματα που στοιχίζουν ζωές
Το δυστύχημα που έγινε τη Δευτέρα στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Highspeed 5» στη Δραπετσώνα, με θύμα 40χρονο ναυτεργάτη, φέρνει και πάλι στο φως αμείλικτα ερωτήματα για την τήρηση των κανόνων ασφαλείας των...
Αναπάντητα ερωτήματα που στοιχίζουν ζωές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νεκρός ναυτεργάτης από φωτιά σε πλοίο
Μια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε χθες το μεσημέρι στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Highspeed 5» της ναυτιλιακής εταιρείας «Hellenic Seaways», που βρίσκεται στον μώλο Δραπετσώνας για επισκευές, στέρησε τη ζωή σ’...
Νεκρός ναυτεργάτης από φωτιά σε πλοίο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο λιμάνι του Μπάρι ρυμουλκήθηκε το μοιραίο «Norman Atlantic»
Το μισοκαμένο επιβατηγό-οχηματαγωγό ιταλικό πλοίο «Norman Atlantic», που ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι του Μπρίντιζι της Ιταλίας και βρισκόταν εκεί σχεδόν ενάμιση μήνα μετά τη φωτιά που εκδηλώθηκε σ’ αυτό στις 28...
Στο λιμάνι του Μπάρι ρυμουλκήθηκε το μοιραίο «Norman Atlantic»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας