Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα 180 εκατ. ευρώ τους... κάθονται βαριά

Μόνο το σχήμα των Γερμανών (στο οποίο συμμετέχει και ο Ιβάν Σαββίδης) δηλώνει έτοιμο για επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ σε μια επταετία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

Τα 180 εκατ. ευρώ τους... κάθονται βαριά

  • A-
  • A+

Η προϋπόθεση επενδύσεων 180 εκατομμυρίων ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προκειμένου αυτό να πωληθεί φαίνεται ότι έχει καθίσει… στον λαιμό της πλειονότητας των υποψηφίων που θέλουν να είναι μεν αγοραστές, αλλά όχι και επενδυτές.

Με μία μέχρι τώρα εξαίρεση, που είναι ο όμιλος στον οποίο συμμετέχει και ο Ιβάν Σαββίδης.

Εξαιτίας αυτού του παρασκηνίου προέκυψε, όπως φαίνεται, νέα καθυστέρηση στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ και η τελική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών δεν θα είναι ούτε η 14η Φεβρουαρίου.

Δυσφορία και νευρικότητα εκφράζεται ήδη από όσους είναι της άποψης «πώληση τώρα κι όπως να ᾽ναι», ενώ όσοι βρίσκονται στην απέναντι πλευρά αυτής της λογικής υποστηρίζουν ότι «δυσφορούν οι γνωστοί υποστηρικτές της πώλησης που δεν νοιάζονται για τίποτα άλλο, ενώ το κρίσιμο ερώτημα παραμένει ατόφιο: ιδιωτικοποίηση με ανάπτυξη ή ξεπούλημα;».

Λογική που υποστηρίζει το γνωστό από καιρό, πως χωρίς επέκταση της 6ης προβλήτας το μέλλον του λιμανιού δεν θα είναι ανέφελο.

Παράταση

Κι έτσι στο ΤΑΙΠΕΔ έπειτα από διαπραγματεύσεις σκέφτονται να δοθεί παράταση στους υποψήφιους αγοραστές του λιμανιού προκειμένου να καταθέσουν τις δεσμευτικές προτάσεις τους.

Στο ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται πως διαπίστωσαν, έστω και σιγά σιγά, ότι δεν είναι εύκολο να ξεπεραστούν οι πρωθυπουργικές δεσμεύσεις για επενδύσεις 180 εκατομμυρίων σε επτά χρόνια, προϋπόθεση στην οποία ανταποκρίνεται μεν το σχήμα Deutche Invest Equity Partners (στο οποίο συμμετέχει ο Ιβάν Σαββίδης και ένας άγνωστος ακόμη port operator) αλλά όχι οι υπόλοιποι.

Φημολογείται ότι η βασική κόντρα που εξελίσσεται στο παρασκήνιο έχει να κάνει με τη σύγκρουση του γερμανικού ομίλου και του κινεζικού ενδιαφέροντος, το οποίο ουσιαστικά εκπροσωπείται από την Cosco, η οποία ελέγχει ήδη το λιμάνι του Πειραιά.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όμως έχει άλλες δυνατότητες, ιδίως για όσους γλυκοκοιτάνε του βαλκανικούς διαδρόμους.

Εφόσον όμως επιλεγεί να είναι τα ίδια συμφέροντα που θα έχουν και τα δύο λιμάνια, κάποιο λογικά θα καταλήξει «δεύτερης» κατηγορίας και προφανώς δεν θα είναι ο Πειραιάς. Αυτή η προοπτική προκαλεί ήδη ανατριχίλα στη Θεσσαλονίκη.

Αν αυτού του είδους οι συγκρούσεις είναι ορατές διά γυμνού οφθαλμού, αυτό δεν σημαίνει ότι οι άλλοι ενδιαφερόμενοι -οι Φιλιππινέζοι της ICTS που είχαν εκδηλώσει πρώτοι ενδιαφέρον, οι Δανοί της Maersk, οι Αραβες της Dubai Ports και οι Ιάπωνες της Mitsui- έχουν καταθέσει τα όπλα.

Παράγοντας του ΟΛΘ σχολίαζε μάλιστα στην «Εφ.Συν.» ότι «ενώ η μάχη συμφερόντων δινόταν για να ψαλιδιστούν τα ποσά των απαιτούμενων επενδύσεων, εδώ που φτάσαμε δεν αποκλείεται η επιμονή τους να δράσει τελικά εναντίον τους, προς το συμφέρον φυσικά του λιμανιού και της πόλης».

Φυσικά κανένα σχόλιο δεν κάνει σχετικά με τον ρόλο που έχουν παίξει ώς τώρα παράγοντες του ΤΑΙΠΕΔ και η αισιοδοξία της ανάλυσής του μένει να κριθεί και μάλιστα σε πολύ λίγο χρόνο από σήμερα.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνεχίζεται η «ομηρία» της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΘ
Για δεύτερη συνεχόμενη χρόνια οι ιδιώτες μέτοχοι του λιμανιού Θεσσαλονίκης δεν έδωσαν χθες απαλλαγή ευθυνών στην τελευταία δημόσια διοίκησή του, ενώ ασαφής παρέμεινε και η αιτιολόγηση αυτής της… εκκρεμότητας.
Συνεχίζεται η «ομηρία» της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στον εισαγγελέα Διαφθοράς κατά του ΤΑΙΠΕΔ
Τα σωματεία του Οργανισμού σε κοινή συνέντευξη Τύπου κατηγορούν το Ταμείο για οργανωμένο σχέδιο απαξίωσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, κόβονται 24 έργα που αφορούσαν τον...
Στον εισαγγελέα Διαφθοράς κατά του ΤΑΙΠΕΔ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Μαγειρεμένα» στοιχεία για την κίνηση στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Απάντηση σε μη αναφερόμενη ερώτηση επιχείρησε να δώσει προχθές η διοίκηση του ΟΛΘ με δελτίο Tύπου σχετιζόμενo με την επίδραση του COVID-19 στη διακίνηση φορτίων μέσω του λιμανιού.
«Μαγειρεμένα» στοιχεία για την κίνηση στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ρήγμα εργαζομένων και διοίκησης του ΟΛΘ
«Φωτιά» στην ήδη τεταμένη ατμόσφαιρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έβαλε η απόλυση της γραμματέα - βοηθού του γενικού επιχειρησιακού διευθυντή Eνέργειας, η οποία καταγγέλλεται ως καταχρηστική από τους...
Ρήγμα εργαζομένων και διοίκησης του ΟΛΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας