• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.3°C / 28.5°C
    2 BF
    45%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 22.7°C / 26.4°C
    3 BF
    54%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    1 BF
    55%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    39%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.1°C / 24.9°C
    0 BF
    57%
  • Βέροια
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    23°C 21.2°C / 25.0°C
    4 BF
    79%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.4°C / 21.4°C
    4 BF
    35%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    1 BF
    45%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 24.4°C
    1 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.0°C / 25.9°C
    2 BF
    44%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.8°C / 28.4°C
    2 BF
    36%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 24.0°C
    2 BF
    83%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    0 BF
    60%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.7°C / 27.8°C
    4 BF
    51%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 23.5°C / 28.8°C
    1 BF
    45%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 24.3°C / 24.8°C
    4 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.4°C / 28.8°C
    0 BF
    50%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.3°C / 22.3°C
    3 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    22°C 21.7°C / 24.7°C
    3 BF
    84%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 22.1°C
    2 BF
    61%

Νευρικότητα στον ΟΑΣΘ και τρύπες στα λογιστικά

  • A-
  • A+

Ο ΟΑΣΘ μοίραζε τσουρεκάκια παραμονές των Χριστουγέννων και διαφήμιζε με κάθε τρόπο ότι για μία μέρα τον χρόνο οι ελεγκτές του δεν θα έκοβαν πρόστιμα αλλά θα έκαναν συστάσεις…

Ηταν η πρώτη απόπειρα του Οργανισμού να «αντεπιτεθεί», επικοινωνιακά τουλάχιστον, μετά την έκπληξη και την αμηχανία που διαδέχθηκαν τη γνωστοποίηση της πρόθεσης του υπουργείου Μεταφορών να προχωρήσει στη δημιουργία νέου δημόσιου Οργανισμού για τις συγκοινωνίες της πόλης.

Ωστόσο, η διάχυτη νευρικότητα εντοπιζόταν πολύ εύκολα στις αόριστες απαντήσεις που έδιναν οι οδηγοί στους πολίτες που ρωτούσαν για το μέλλον του Οργανισμού αλλά και των εργαζομένων.

Στον ΟΑΣΘ είναι φανερό ότι κρατάνε πλέον μικρό καλάθι διότι προφανώς αναρωτιούνται τι άλλο μπορεί να κρύβει ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, αφού το μόνο που γνωστοποιήθηκε ήταν η σκιαγράφηση των αξόνων μιας άλλης οπτικής για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με έναν δημόσιο φορέα στον οποίο οι εμπλεκόμενοι θα είναι δήμοι, άλλοι φορείς και ενδεχομένως ιδιώτες.

Πάντως, σε ό,τι αφορά τον ΟΑΣΘ και μάλιστα τη μέχρι τώρα λειτουργία του, φαίνεται ότι στο υπουργείο δεν είναι διατεθειμένοι να μείνουν μόνο σε ανακοινώσεις για το νέο σχήμα, αλλά να προχωρήσουν και σε εκκαθάριση παλαιών και νεότερων -αν υπάρχουν- ημαρτημένων.

Οπότε δεν αποκλείεται να υπάρξουν κι άλλες «εκπλήξεις» πριν πραγματοποιηθεί η συνάντηση του υπουργού με τους δημάρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος, η οποία θα είναι η πρώτη επίσημη παρουσίαση των σχεδίων του υπουργείου.

Ανταλλακτικά, καύσιμα

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», ο διαχειριστικός έλεγχος που βρίσκεται σε εξέλιξη στα λογιστικά βιβλία του ΟΑΣΘ αποδίδει στοιχεία που δείχνουν ότι υπάρχουν τομείς οι οποίοι δημιουργούν τουλάχιστον ερωτήματα, καθώς, για παράδειγμα, εντοπίστηκε κονδύλι 150 χιλιάδων ευρώ το οποίο αφορά το κόστος των καυσίμων… ενός μηνός και μόνο για τα 11 μέλη του διοικητικού συμβουλίου και υπηρεσιακών παραγόντων του Οργανισμού.

Το ποσό είναι προφανώς υπέρογκο, αλλά για την ώρα συνοδεύεται από περισσότερα ερωτήματα σχετικά με την ύπαρξη τιμολογίων αφ’ ενός και τις χιλιομετρικές αποστάσεις που διανύθηκαν αφ’ ετέρου. Επιπλέον, γίνεται έρευνα για να διαπιστωθεί αν υπάρχει πλήρης αντιστοίχηση δελτίων αποστολής και τιμολογίων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι έρευνες έχουν επικεντρωθεί στον τομέα των διαγωνισμών για τα ανταλλακτικά και στις προμήθειες καυσίμων, καθώς αναζητούνται τα δικαιολογητικά και τα παραστατικά που να εξηγούν αλλά και να δικαιολογούν το ύψος του ποσού που διαθέτει ο Οργανισμός ετησίως για καύσιμα λεωφορείων και υπηρεσιακών οχημάτων.

Μπηχτές της Επιτροπής

Ταυτόχρονα υπήρξε και η πρώτη αντίδραση από τα αριστερά της κυβέρνησης, καθώς η «Επιτροπή για τις δημόσιες συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη» κρίνει την πρόταση Σπίρτζη «γενικόλογη και θολή», σχολιάζοντας ότι «έρχεται την ώρα που η ίδια -η κυβέρνηση- έχει υποχωρήσει σε όλους τους προηγούμενους εκβιασμούς της διοίκησης του ΟΑΣΘ, που άφηνε απλήρωτους τους εργαζομένους χρησιμοποιώντας τους ως μέσο πίεσης προκειμένου να εισπράξει προκαταβολικά τις αντισταθμιστικές οφειλές.

Μένει να φανεί αν αυτό αποτελεί μια ακόμα επικοινωνιακή φούσκα στο πλαίσιο της «διαπραγμάτευσης» με τον ΟΑΣΘ ή στο πλαίσιο της κωμικοτραγικής προσπάθειας της κυβέρνησης να εμφανίσει «έργο» που θα θυμίζει κάτι από «αριστερά»».

Η επιτροπή, πιστεύοντας ότι «η μετακίνηση είναι κοινωνικό αγαθό και γι’ αυτό οι συγκοινωνίες δεν θα πρέπει να βρίσκονται σε χέρια ιδιωτών», ζητά «εθνικοποίηση» και «κοινωνικό και εργατικό έλεγχο».

Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση, σημειώνουν ότι αυτή πρέπει να στοχεύει στις κοινωνικές ανάγκες για «μείωση της τιμής του εισιτηρίου, καθώς και σε δωρεάν μετακίνηση για ανέργους και για όλες τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες».

Τέλος, δηλώνουν απαισιόδοξοι ότι η κυβέρνηση θα κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση, ωστόσο παρατηρούν ότι «οι θέσεις εργασίας μπορούν σε αυτό το πλαίσιο να διασφαλιστούν, ενώ μπορεί να γίνει αύξηση των δρομολογίων, καθώς και επανεξοπλισμός του στόλου (μέσω της ΕΛΒΟ) ώστε τα λεωφορεία να είναι σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον».

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
Λίγο ακόμη και… θα συνηθίσουμε στη Θεσσαλονίκη να μην κυκλοφορούν λεωφορεία. Μια εβδομάδα συμπληρώνουμε κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και χθες το απόγευμα η διοίκηση του οργανισμού άφηνε ανοιχτή μια...
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κι όμως, κάτι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα!
«Σεισμό» προκάλεσε στη Θεσσαλονίκη το χθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» για το σχέδιο του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για λύση του προβλήματος των συγκοινωνιών της πόλης με την κατάργηση του ΟΑΣΘ και τη...
Κι όμως, κάτι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
Οι επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις-δεσμεύσεις του πρωθυπουργού και του υπ. Μεταφορών μένουν στα λόγια και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης δοκιμάζεται και με ζέστη και με κρύο.
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής έθεσε προτεραιότητα τον εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, τονίζοντας ότι στη συμπρωτεύουσα η κατάσταση «είναι δραματική».
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας