• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.1°C / 32.9°C
    4 BF
    40%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    30°C 26.6°C / 32.4°C
    2 BF
    56%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 33.2°C
    2 BF
    44%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    0 BF
    57%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 30.7°C
    4 BF
    54%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.0°C / 29.9°C
    2 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.4°C / 25.6°C
    2 BF
    53%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.5°C / 33.5°C
    1 BF
    31%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.8°C / 30.4°C
    4 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 27.9°C
    4 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.3°C / 29.4°C
    5 BF
    45%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.7°C
    3 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    2 BF
    65%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 26.8°C
    0 BF
    53%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.5°C / 31.0°C
    1 BF
    40%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 28.8°C
    3 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.3°C / 32.7°C
    0 BF
    34%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.3°C / 28.8°C
    2 BF
    63%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 26.7°C / 30.0°C
    2 BF
    36%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    1 BF
    46%

Την πρώτη εβδομάδα κιόλας του νέου έτους ο υπουργός αναμένεται στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να ενημερώσει και επισήμως την Περιφερειακή Ενωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ/ΚΜ) για τα σχέδιά του

EUROKINISSI

Το... τελευταίο δρομολόγιο του ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+

Η πλήρης επιβεβαίωση του ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» για το τέλος του ΟΑΣΘ μέσα στους επόμενους έξι μήνες δόθηκε χθες και επισήμως διά στόματος του προέδρου της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Απόστολου Αντωνούδη, ο οποίος είχε πάρει μέρος στη σύσκεψη του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη με δημάρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Την πρώτη εβδομάδα κιόλας του νέου έτους ο υπουργός αναμένεται στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να ενημερώσει και επισήμως την Περιφερειακή Ενωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ/ΚΜ) για τα σχέδιά του, ενώ μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2017 το υπουργείο θα καταθέσει και το σχετικό νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει από την αρχή όλα τα συγκοινωνιακά ζητήματα της πόλης.

Το σχετικό νομοσχέδιο θα μπει στη διαβούλευση και το πρώτο εξάμηνο του 2017 η εικόνα στους δρόμους της πόλης θα είναι διαφορετική.

«Ο ΟΑΣΘ τέλος», είπε κατηγορηματικά χθες ο κ. Αντωνούδης σε δηλώσεις που έκανε στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης 93.4», περιγράφοντας όσα σε γενικές γραμμές περιλαμβάνει το σχέδιο του υπουργείου για την επόμενη μέρα.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός στους δημάρχους που πήραν μέρος στη σύσκεψη -Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης, Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος, Θερμαϊκού Γιάννης Μαυρομάτης, Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης- θα δημιουργηθούν δύο φορείς, ένας που θα αναλάβει τον σχεδιασμό των συγκοινωνιών και ένας που θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας του νέου φορέα ο οποίος θα είναι απολύτως δημόσιος και διευρυμένος με συμμετοχή κατ’ αρχήν των δήμων που επιθυμούν να συμμετάσχουν και οι οποίοι από ό,τι φαίνεται δεν θα είναι μόνο όσοι συμμετείχαν στη σύσκεψη, καθώς το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, αφού αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα της νέας κατάστασης που θα δημιουργηθεί.

Η συμμετοχή τους, μάλιστα, δεν είναι απλώς συμβολική αλλά και ουσιαστική: αφενός θα αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στους πολίτες, αφετέρου αυτή η συμμετοχή διευκολύνει τεχνικά ζητήματα, όπως για παράδειγμα την εύρεση χώρων που θα χρησιμοποιηθούν για αμαξοστάσια του νέου οργανισμού.

Συνολική ρύθμιση

«Η βούληση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει σε συνολική ρύθμιση των συγκοινωνιακών ζητημάτων της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο κ. Αντωνούδης, σημειώνοντας ότι «θα υπάρχει πρόβλεψη για ολοκληρωμένο σχεδιασμό όλων των μέσων, των λεωφορείων, του μετρό που θα ολοκληρωθεί, της θαλάσσιας συγκοινωνίας, ακόμη και σχεδιασμό για τραμ, ενώ η Εγνατία Οδός και η Αττικό Μετρό θα συμβάλουν με τις γνώσεις τους στον σχεδιασμό και την εποπτεία».

Ο ίδιος, επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.», σημείωσε ότι υπάρχει σχεδιασμός για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και για νέα λεωφορεία που θα αξιοποιηθούν με τη μέθοδο leasing, αφού, όπως έχουν δείξει οι μελέτες, με τα χρήματα της συντήρησης τριών χρόνων για ένα λεωφορείο μπορείς να αγοράσεις ένα καινούργιο.

Κατηγορηματικός είναι ο κ. Αντωνούδης και σε ό,τι αφορά τις πιθανές εμπλοκές με τη σύμβαση που έχει σήμερα ο ΟΑΣΘ, καθώς, όπως τόνισε, «όσα λέγονται είναι απολύτως ασαφή, εμείς φεύγουμε από αυτή τη λογική της σύμβασης και δεν θα περιμένουμε σε καμιά περίπτωση το τέλος της», το οποίο προσδιορίζεται στα δύο χρόνια από την ολοκλήρωση του μετρό.

Οσον αφορά την περίπτωση να υπάρξουν προβλήματα και ενστάσεις από την πλευρά των δανειστών, ο ίδιος σημείωσε ότι «και εκεί έχουν γίνει βήματα, διότι απλά αυτό που θα προταθεί θα κοστίζει λιγότερα στο κράτος», ενώ δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει πως το εισιτήριο για τις νέες συγκοινωνίες θα μείνει στα σημερινά επίπεδα.

Τέλος, χαρακτήρισε το κλίμα της άτυπης σύσκεψης του υπουργού με τους δημάρχους «εξαιρετικό», ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι «για τους σημερινούς εργαζόμενους του ΟΑΣΘ υπάρχει δέσμευση ότι δεν θα απολυθεί κανένας».

Μετέωρο βέβαια μένει για την ώρα αν η δέσμευση αυτή ισχύει και για όσους είναι και μέτοχοι.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέος ΟΑΣΘ με «οδηγό» τον Σπίρτζη!
Στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Μεταφορών με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών στην πόλη, δεν τους άφησε κανένα περιθώριο και ξεκαθάρισε ότι η μετάβαση στον νέο οργανισμό...
Νέος ΟΑΣΘ με «οδηγό» τον Σπίρτζη!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι δήμαρχοι τώρα... αναπολούν τον ΟΑΣΘ
​Αδημονία εναντίον διπλωματικής απόρριψης. Το δίπολο περιγράφει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μέχρι στιγμής στη Θεσσαλονίκη μετά την αποστολή του προσχεδίου για τους δημόσιους φορείς συγκοινωνιών που...
Οι δήμαρχοι τώρα... αναπολούν τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κι όμως, κάτι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα!
«Σεισμό» προκάλεσε στη Θεσσαλονίκη το χθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» για το σχέδιο του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για λύση του προβλήματος των συγκοινωνιών της πόλης με την κατάργηση του ΟΑΣΘ και τη...
Κι όμως, κάτι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
Στον νέο δημόσιο φορέα θα πρέπει να τρέξουν γρήγορα τα θέματα ώστε να διοριστούν τα νέα συμβούλια της ΟΣΕΘ και της ΑΣΥΘ και να οριστούν άμεσα διευθύνων σύμβουλος και ορκωτοί ελεγκτές ώστε να αρχίσει η...
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τυλίγουν τον ΟΑΣΘ σε... 35 κόλλες χαρτί
Τέλος ο ΟΑΣΘ. Ο… νομοθετικός «γρίφος της Σφίγγας» απαντήθηκε έπειτα από 60 χρόνια από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη. Είναι τόσο αληθινό, αλλά ακόμη και σήμερα μοιάζει απίστευτο. Και πώς να...
Τυλίγουν τον ΟΑΣΘ σε... 35 κόλλες χαρτί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας