Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κι όμως, κάτι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα!

Οι εμπλεκόμενοι στο σχέδιο για την κατάργηση του ΟΑΣΘ και τη μετάβαση σε ένα δημόσιο φορέα συγκοινωνιών στη συμπρωτεύουσα επιβεβαίωσαν, ουσιαστικά, εξ ολοκλήρου το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της «Εφ.Συν»

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Κι όμως, κάτι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα!

  • A-
  • A+

«Σεισμό» προκάλεσε στη Θεσσαλονίκη το χθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» για το σχέδιο του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για λύση του προβλήματος των συγκοινωνιών της πόλης με την κατάργηση του ΟΑΣΘ και τη συγκρότηση δημόσιου φορέα που θα διαχειρίζεται τις μεταφορές.

Δεν ήταν λίγοι αυτοί οι οποίοι δεν πίστευαν κυριολεκτικά στ’ αυτιά τους και αυτό μόνο τούς συγκράτησε να… μην πετάξουν τη σκούφια τους στον αέρα.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι στη σύσκεψη που έγινε στα γραφεία της Εγνατίας Οδού δεν προλάβαιναν χθες να απαντούν σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, αν και στο σύνολό τους τήρησαν τον «όρκο σιωπής» που είχαν δώσει, μασώντας τα λόγια τους ή αρνούμενοι να πουν οτιδήποτε - όπως άλλωστε δεν υπήρξε και καμιά απολύτως τοποθέτηση από την πλευρά του υπουργείου, το οποίο με τον αιφνιδιασμό που πέτυχε έχει πάρει τώρα τον έλεγχο των εξελίξεων.

Οσο για τις αντιδράσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ και του σωματείου εργαζομένων, που είχε ανοιχτό πόλεμο με τον κ. Σπίρτζη, οι διαμαρτυρίες τους δεν μπορούσαν να κρύψουν την αμηχανία τους μπροστά στον αιφνιδιασμό και γι' αυτό ήταν αναιμικές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε δηλώσεις του ο πρόεδρος των εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης είπε ότι «είναι αδιανόητο να γίνεται τέτοια ενημέρωση και να είναι απόντες η διοίκηση και οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ», κάνοντας δηλαδή ότι δεν καταλαβαίνει το προφανές, πως μόνο ο ΟΑΣΘ δεν μπορούσε να είναι σε μια τέτοια συνάντηση ή να εκπροσωπείται από μετόχους του.

Πιο λογική ήταν η αντίδραση του προέδρου του Οργανισμού, Χρήστου Στεφανίδη, που παρατήρησε, κι έτσι έγινε γνωστό και σε εμάς, ότι εφόσον καταγγελθεί η σύμβαση, θα υπάρχει αποζημίωση την οποία υπολογίζει στα 200 εκατομμύρια.

Το θέμα αυτό είναι φυσικά σοβαρό, αλλά ένα σχέδιο τέτοιας έκτασης και μεγέθους, που κρατήθηκε μάλιστα μυστικό για περισσότερους από δύο μήνες, παρότι οι εμπλεκόμενοι ήταν πολλοί, μαρτυρεί από μόνο του ότι υπάρχουν οι σχετικές προβλέψεις και οι σχεδιασμοί από την πλευρά του υπουργείου, οι οποίοι είναι τόσο προχωρημένοι, που ανάγκασαν ακόμη και τους συνήθως ομιλητικότατους στα ΜΜΕ εμπλεκόμενους να τηρήσουν κανονική «σιγή ασυρμάτου».

Σε σημείο, μάλιστα, που παραλίγο κάποιοι να παρασυρθούν για να… διαψεύσουν όσα η εφημερίδα μας έγραψε χθες.

Ο δήμαρχος Νεάπολης Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, αρκέστηκε να πει:

«Μας ρώτησε αν ενδιαφερόμαστε να συμμετάσχουμε σε μια αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.Ενδιαφερόμαστε, αλλά αυτό είναι καλό να συζητηθεί σε επίπεδο ΠΕΔ-ΚΜ».

Τα ίδια και ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, που είπε ότι ειπώθηκαν «κάποιες σκέψεις αλλά τίποτα επίσημο […], του ζήτησα γραπτά τις σκέψεις του αυτές, όπως επίσης και να συζητηθούν σε επίπεδο ΠΕΔ-ΚΜ».

Κι ακριβώς αυτό θα γίνει, κι αν κάποιος έχει λόγους να είναι «θιγμένος» είναι ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, Λάζαρος Κυρίζογλου, ο οποίος δεν έχει καμία ενημέρωση, αλλά, όπως έλεγαν καλά πληροφορημένες πηγές στην «Εφ.Συν.»: «ας αναλογιστεί έστω τώρα τη στάση του στο θέμα του ΟΑΣΘ -και όχι μόνο- το τελευταίο διάστημα».

Η επιβεβαίωση, τουλάχιστον για την ενημέρωση που θα γίνει στον επίσημο φορέα, ήρθε από έναν εκ των συμμετεχόντων στη σύσκεψη, τον γραμματέα της Β' νομαρχιακής του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης, Χρήστο Ρώσσιο, ο οποίος μιλώντας στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης 93.4» υποστήριξε ότι «ο ΟΑΣΘ είναι πονεμένη ιστορία, μας έχει απασχολήσει πολύ σαν κόμμα και πάντα ήμασταν υπέρ ενός δημόσιου συστήματος συγκοινωνιών. Τώρα υπάρχει και η κυβερνητική βούληση γι' αυτή την αλλαγή.

»Ο υπουργός θα καταθέσει όποιες σκέψεις κάνει επισήμως και θεσμικά στους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σε μια τέτοιου μεγέθους κίνηση είναι απαραίτητη η καλή συνεργασία.

»Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, σε όποιο σχέδιο του υπουργού υπάρξει, θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να μη χάσει κανένας τη δουλειά του».

Μέχρι... πρωίας!

Για να μην υπάρχουν αμφισβητήσεις, πάντως, της σπουδαιότητας της προχθεσινής συνάντησης, αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ άρχισε κατά το πρόγραμμα περί τις 8.30 το βράδυ -αφού υπήρχαν κι άλλα ζητήματα προς συζήτηση-, έληξε μετά τα μεσάνυχτα, με αποτέλεσμα να προλάβει να πάρει μέρος και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, όταν τελείωσε δηλαδή η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου που είχε σημαντικά θέματα προς συζήτηση (προϋπολογισμός, Μουσείο Ολοκαυτώματος κ.λπ.).

Το ενδιαφέρον -και πολύ ελπιδοφόρο- στοιχείο που προέκυψε από τη συζήτηση που έγινε για τις προτάσεις του υπουργού είναι ότι υπήρξαν δήμαρχοι οι οποίοι είναι θερμότεροι στις αντιδράσεις τους ακόμη και από τον υπουργό που τις καταθέτει.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει όμως ο προβληματισμός που τέθηκε από τους «σκεπτικιστές», οι οποίοι επισήμαναν πως «θέλουμε πολύ μεν, αλλά τι θα γίνει με τα χρήματα που θα κληθούμε να βάλουμε, αφού οι δήμοι είναι αισθητά αποδυναμωμένοι οικονομικά;».

Μόνο που αυτό που προέχει σε αυτή τη φάση είναι ότι το θέλουν, και μάλιστα πολύ, ενώ οι πηγές της «Εφ.Συν.» απαντούν πως «εννοείται ότι είναι σε γνώση μας πως οι δήμοι έχουν προβλήματα, δεν ζούμε σε άλλη χώρα, το πρόβλημα έχει ληφθεί υπόψη και οι απαντήσεις θα δοθούν μια και καλή».

  

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
Στον νέο δημόσιο φορέα θα πρέπει να τρέξουν γρήγορα τα θέματα ώστε να διοριστούν τα νέα συμβούλια της ΟΣΕΘ και της ΑΣΥΘ και να οριστούν άμεσα διευθύνων σύμβουλος και ορκωτοί ελεγκτές ώστε να αρχίσει η...
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
Λίγο ακόμη και… θα συνηθίσουμε στη Θεσσαλονίκη να μην κυκλοφορούν λεωφορεία. Μια εβδομάδα συμπληρώνουμε κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και χθες το απόγευμα η διοίκηση του οργανισμού άφηνε ανοιχτή μια...
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι δήμαρχοι τώρα... αναπολούν τον ΟΑΣΘ
​Αδημονία εναντίον διπλωματικής απόρριψης. Το δίπολο περιγράφει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μέχρι στιγμής στη Θεσσαλονίκη μετά την αποστολή του προσχεδίου για τους δημόσιους φορείς συγκοινωνιών που...
Οι δήμαρχοι τώρα... αναπολούν τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σύσκεψη για τον ΟΑΣΘ κάλεσε ο Γ. Μπουτάρης
​Νέο γύρο πρωτοβουλιών για να μη μείνει η Θεσσαλονίκη πάλι χωρίς αστικά λεωφορεία -το μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς στην πόλη- ανέλαβε χθες ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, πραγματοποιώντας ευρεία σύσκεψη με τη...
Σύσκεψη για τον ΟΑΣΘ κάλεσε ο Γ. Μπουτάρης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ν.Δ. καλεί θεσμούς για τον ΟΑΣΘ!
Ο αιφνιδιασμός με την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για τον ΟΑΣΘ υπερέβη και τις όποιες προβλέψεις του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη. Η αρχική έκπληξη γέννησε την αμηχανία, που...
Ν.Δ. καλεί θεσμούς για τον ΟΑΣΘ!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας