Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η ντόπα ως πρότυπο για μαθητές

Σε επικοινωνιακής στόχευσης εκδήλωση για τον αθλητισμό στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Γλυκών Νερών μίλησε στους μαθητές για τα αθλητικά ιδεώδη η αθλήτρια του στίβου Φανή Χαλκιά, που τιμωρήθηκε με διετή αποκλεισμό από όλες τις διοργανώσεις λόγω χρήσης αναβολικών

ICON PRESS/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΕΡΜΑΝΗΣ

Η ντόπα ως πρότυπο για μαθητές

  • A-
  • A+

Υπάρχουν πολλά ερωτήματα και ενστάσεις σχετικά με τον ρόλο του λεγόμενου «κοινωνικού σχολείου», που εφαρμόζει από φέτος το υπουργείο Παιδείας. Οπως αναφέρεται στον δικτυακό τόπο του Κοινωνικού Σχολείου (http://socialschool.gr), στόχος του είναι «μέσα από διάφορες δράσεις και με την ενεργό συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων να προσφέρει εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες, που είναι απαραίτητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της χώρας, για να εξελιχθούν σε υγιείς και ενεργούς πολίτες».

Νέα φαεινή ιδέα

Εκπαιδευτικοί και μαθητές γνωρίζουν καλά ότι η λέξη υποκρισία βρίσκει το πραγματικό της νόημα στο πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας για το «κοινωνικό σχολείο», που δήθεν εκπαιδεύει τα παιδιά στην υγιεινή διατροφή, την ίδια ώρα που δεν κάνει τίποτα για να έχουν όλα τροφή και ενώ τα ποσά που διατίθενται για την προβολή του, σύμφωνα με δημοσιεύματα, είναι 3 εκατομμύρια ευρώ.

Η κριτική της εκπαιδευτικής κοινότητας, χωρίς να παραβλέπεται ο έντονα επικοινωνιακός χαρακτήρας και η προσπάθεια προβολής της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, εστιάζει κυρίως στο πνεύμα και στο περιεχόμενο των δράσεων που περιλαμβάνονται στη νέα αυτή φαεινή ιδέα που έχει μονταριστεί στο πλαίσιο των «πληρωμένων οδηγιών» του ΕΣΠΑ.

Μια τέτοια περίπτωση, που προκάλεσε δικαιολογημένες διαμαρτυρίες, είναι η εκδήλωση που έγινε για τον αθλητισμό στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Γλυκών Νερών, στην οποία -εκτός από στελέχη του υπουργείου Παιδείας (ο διευθυντής Φυσικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ, Στέλιος Δασκαλάκης, ο σύμβουλος του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέα Λοβέρδου για θέματα σχολικού αθλητισμού, Σάκης Τζαλαλής, και ο υπεύθυνος του γραφείου Τύπου του ΥΠΑΙΘ, Παντελής Περιβολάρης)- συμμετείχε με ομιλία για τις αξίες και τα ιδεώδη του αθλητισμού η αθλήτρια του στίβου Φανή Χαλκιά, που τιμωρήθηκε με διετή αποκλεισμό από όλες τις αθλητικές διοργανώσεις, λόγω χρήσης απαγορευμένου ισχυρού αναβολικού.

Οπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, «αυτό που μας προκαλεί εντύπωση είναι ότι ανάμεσα στους πρεσβευτές του αθλητισμού, οι οποίοι καλούνται να εμφυσήσουν τις αξίες και τα ιδεώδη του αθλητισμού ήταν και αθλητές που τιμωρήθηκαν για τη χρήση απαγορευμένων αναβολικών ουσιών. Κι όχι μόνο φέρνουν τους ντοπαρισμένους “αθλητές” στα σχολεία και τους πλασάρουν ως παραδείγματα προς μίμηση, αλλά φέρνουν και μια “αθλήτρια”, η οποία ακροβατεί ανάμεσα στον εθνικισμό και τον ρατσισμό».

«Ευθύνη του υπουργείου»

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ο Περικλής» καλεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αναλογιστεί τις ευθύνες της απέναντι στους μαθητές και να αναγνωρίσει το λάθος της, εκτός εάν στο «Κοινωνικό σχολείο» έχει θέση και ο πρωταθλητισμός της «ντόπας».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τράπεζα Θεμάτων: αδικαιολόγητες αντιδράσεις για μια σωστή απόφαση
Οι μαθητές της Α’ και της Β’ Λυκείου δεν θα δώσουν φέτος εξετάσεις με το σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων, η οποία καταργείται, ενώ σταματούν και οι εξετάσεις που θα προσμετρώνται σε ποσοστό για την είσοδο στο...
Τράπεζα Θεμάτων: αδικαιολόγητες αντιδράσεις για μια σωστή απόφαση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ταλιμπάν της αξιολόγησης» κατά μάχιμων εκπαιδευτικών
Εδώ και λίγους μήνες οι διαδικασίες (αυτο)αξιολόγησης των εκπαιδευτικών κοντεύουν να γίνουν ο κυριότερος μοχλός διαμόρφωσης της εσωτερικής ζωής του σχολείου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαρές επιπτώσεις στη...
«Ταλιμπάν της αξιολόγησης» κατά μάχιμων εκπαιδευτικών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σχολείο χωρίς καθηγητές στις φυλακές Κορυδαλλού
Την ανησυχία τους για τη μη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών στο 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας που λειτουργεί στον χώρο των φυλακών Κορυδαλλού εκφράζουν οι μαθητές και ο Σύλλογος Διδασκόντων.
Σχολείο χωρίς καθηγητές στις φυλακές Κορυδαλλού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι 10 + 1 ανοιχτές πληγές της εκπαίδευσης
Πρόκειται για μια σειρά μόνιμων «επεισοδίων» που παγιώνονται στην εποχή των μνημονίων και συνθέτουν, πλέον, μ' έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο το παζλ μιας εκπαίδευσης στην οποία οι ανισότητες και οι αποκλεισμοί,...
Οι 10 + 1 ανοιχτές πληγές της εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο κ. Pisa βρήκε τον υπεύθυνο για την αποτυχία των μαθητών! Μαντέψτε...
Στους εκπαιδευτικούς, όπως ήταν αναμενόμενο, ρίχνει την ευθύνη η ειδική επιστημονική επιτροπή που συγκροτήθηκε από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου για τη μελέτη των μέτριων αποτελεσμάτων που φέρνουν οι...
Ο κ. Pisa βρήκε τον υπεύθυνο για την αποτυχία των μαθητών! Μαντέψτε...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μύθος και πραγματικότητα για την αξιολόγηση των σχολείων
Αύγουστο του 1999, το δελτίο Τύπου του υπ. Παιδείας σημείωνε: «Η διαφοροποίηση μεταξύ γειτονικών Λυκείων ερμηνεύεται μόνο με βάση την ποιοτική διαφορά του εκπαιδευτικού έργου. Το γεγονός αυτό αποκαλύπτει και...
Μύθος και πραγματικότητα για την αξιολόγηση των σχολείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας