Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μένει ένα 10% για την ολοκλήρωση του Ε-65

Τα πρώτα 79 χλμ. του νέου αυτοκινητόδρομου στη δυτική Θεσσαλία θα δοθούν στην κυκλοφορία στα τέλη Μαρτίου

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΙΟΣ

Μένει ένα 10% για την ολοκλήρωση του Ε-65

  • A-
  • A+

Στο 90% βρίσκονται τα έργα στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα και όλα δείχνουν ότι τα πρώτα 79 χλμ. του Ε-65, του νέου αυτοκινητόδρομου στη δυτική Θεσσαλία, θα δοθούν στην κυκλοφορία στα τέλη Μαρτίου, μαζί με τις συνδέσεις με το υπάρχον τοπικό οδικό δίκτυο, αλλά και δύο σταθμούς διοδίων.

Την άνοιξη αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του κρίσιμου τμήματος από τη Λαμία ώς την Ξυνιάδα, με το οποίο θα συνδεθεί ο νέος, στην ουσία «τυφλός», οδικός άξονας με το εθνικό δίκτυο.

Πρόκειται για 32,5 χλμ. που είχαν μετατεθεί με βάση τη συμφωνία του Δεκεμβρίου του 2013 για την επανεκκίνηση των έργων στους πέντε αυτοκινητόδρομους, γιατί είχαν προκύψει σοβαρά τεχνικά προβλήματα και χρειάστηκε να επανασχεδιαστούν ορισμένα τμήματα.

Κατά την επιθεώρηση των έργων, ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι τα έργα εντάχθηκαν στο νέο ΕΣΠΑ με τη σύμφωνη γνώμη των Βρυξελλών και προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ.

Υπολογίζεται ότι θα παραδοθούν ώς το 2020, καθώς τα πρώτα 14 χλμ., ώς τον κόμβο προς Καρπενήσι, βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Στο υπόλοιπο τμήμα προβλέπονται και δύο σήραγγες συνολικού μήκους 6 χλμ., από τις οποίες έχουν ήδη κατασκευαστεί τα 2 χλμ.

Από το 2009, με απόφαση του ΣτΕ, είχαν ακυρωθεί και τα τελευταία 79 χλμ. που θα συνέδεαν τον Ε-65 με την Εγνατία οδό γιατί τα προβλεπόμενα έργα περνούσαν από τον βιότοπο της αρκούδας. Σε προχωρημένο στάδιο είναι τα πρώτα 25 χλμ. έως την Καλαμπάκα.

Το υπουργείο Υποδομών επεξεργάζεται εναλλακτικές λύσεις και αναζητά χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Με βάση τα νέα δεδομένα, τα δύο «κομμένα» τμήματα θα κατασκευαστούν ως κλασικά δημόσια έργα από το εγκαταστημένο εργολαβικό σχήμα που θα έχει την εκμετάλλευση των διοδίων μόνον στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα.

Με αυτή την αλλαγή καταργήθηκε μια βασική παραδοχή της αρχικής σύμβασης του 2007, που προέβλεπε από τότε ότι ο Ε-65 δεν είναι βιώσιμος και όριζε ότι οι εργολάβοι θα είχαν δικαίωμα να πάρουν αποζημίωση από το Δημόσιο, η οποία έφτανε το 1,9 δισ. ευρώ!

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
Πριν από το Πάσχα τα αυτοκίνητα θα περνούν από τις νέες σήραγγες στα Τέμπη, ενώ στα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα, Αντίρριο-Γιάννενα και Ξυνιάδα-Τρίκαλα θα δοθεί στην κυκλοφορία τουλάχιστον το 90% της διαδρομής. Το...
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
Τέλος στην υφιστάμενη πληρωμή των διοδίων βάζει απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία καθιερώνεται αυτόματο σύστημα με πομποδέκτη και χιλιομετροχρέωση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρεις αιτίες για ένα μποτιλιάρισμα
Μια γνωστή τεχνική έλλειψη στο τμήμα από το Αντίρριο ώς την είσοδο της Κλόκοβας, αλλά κυρίως οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και ένα τροχαίο μέσα στη σήραγγα, ήταν οι βασικές αιτίες της ταλαιπωρίας των πολιτών...
Τρεις αιτίες για ένα μποτιλιάρισμα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημοπρατείται το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου
Μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου προβλέπεται να προκηρυχθεί ο πρώτος διαγωνισμός για τον αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο. Αφορά νέο τμήμα περίπου 8 χλμ. από τα Δουναίικα ώς τον...
Δημοπρατείται το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι
Μια απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ήταν αρκετή για να ξεκινήσουν διαμαρτυρίες από κατοίκους και φορείς της βόρειας Αττικής για τους δύο νέους σταθμούς διοδίων, στον Αγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη, που...
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
Αλλα 27 χλμ. της Ιόνιας οδού δόθηκαν χθες στην κυκλοφορία, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά τα Γιάννενα και ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα στην Αθήνα, ενώ από χθες αποτελούν παρελθόν οι επικίνδυνες στροφές κοντά στην...
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας