Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μήλον της Εριδος η Προβλήτα Α
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

Μήλον της Εριδος η Προβλήτα Α

  • A-
  • A+

Σε μονομαχία για τον χαμένο χάρτη του θησαυρού εξελίσσεται η κόντρα σχετικά με το μέλλον της Α Προβλήτας του λιμανιού της πόλης.

Η δημόσια, ανοιχτή, σκληρή και με προσωπικά χαρακτηριστικά αντιπαράθεση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, και του πρόεδρου του ΟΛΘ Α.Ε., Κωνσταντίνου Μέλλιου, έχει πίσω της έναν κρυφό παίκτη, το ΤΑΙΠΕΔ, κι έναν σιωπηλό μέχρι στιγμής, την κυβέρνηση και τον νέο υπουργό Ναυτιλίας.

Το Σαββατοκύριακο πάντως πέρασε με ανακοινώσεις, δηλώσεις και κυρίως ερμηνείες επί της πρωθυπουργικής ρήσης περί απόδοσης της προβλήτας «στον λαό της Θεσσαλονίκης».

Δικαίως είχε πανηγυρίσει ο κ. Μπουτάρης ή έχουν δίκιο οι υποστηρικτές της άποψης ότι εντός του αναφερόμενου «λαού» ουδεμία αναφορά υπήρχε στον δήμο;

Με δηλώσεις του στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του ΟΛΘ Α.Ε. εμμένει στις θέσεις του και τονίζει ότι «η προβλήτα ανήκει στον ΟΛΘ, η επιμονή του δημάρχου να παραχωρηθεί στον δήμο είναι εμπόδιο στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση και μάλιστα το αίτημά του οδηγεί σε αδιέξοδο, αφού η σύμβαση παραχώρησης θα έπρεπε να είχε αναρτηθεί και να τρέχουν οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων κοινοπραξιών. Δεν καταλαβαίνω γιατί μου επιτίθεται ο δήμαρχος, εγώ δεν έκανα καμιά προσωπική αναφορά».

Ο Γιάννης Μπουτάρης με ανακοίνωσή του σχολίασε τις δηλώσεις Μέλλιου, λέγοντας ότι «θυμίζουν έντονα τη λασπολογική τακτική της μετακύλισης ευθυνών που χρησιμοποιήθηκε -και εν μέρει ακόμη χρησιμοποιείται- στην περίπτωση των αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου» και του επιτέθηκε προσωπικά λέγοντας ότι είναι «διορισμένος, χωρίς καμία νομιμοποίηση από την πόλη και με δεδομένη ημερομηνία λήξης, εμφανίζεται με αυτές τις δηλώσεις του ως εντολοδόχος ξένων, προς την πόλη, συμφερόντων».

«Ο δήμαρχος δεν καταλαβαίνει τι σημαίνει λιμάνι και νομίζει ότι είναι οικόπεδο» απαντά ο κ. Μέλλιος, αλλά όταν του υπενθυμίζουμε ότι αυτή η θέση είναι θέση του ΤΑΙΠΕΔ, απαντά:

«Υπάρχουν κανόνες για τα λιμάνια. Τι θα γίνει με τα κρουαζιερόπλοια ακόμη και με τα τουριστικά πλοιάρια που πραγματοποιούν τα καλοκαιρινά δρομολόγια προς Περαία-Αγ. Τριάδα;

Και επιπλέον δεν έχουμε καμιά νομιμοποίηση για παραχώρηση περιουσιακών στοιχείων, το αίτημα του δήμου ακυρώνει την λειτουργία του λιμανιού όπως είναι σήμερα και, για παράδειγμα, πώς θα αποδοθεί το κτίριο του KitchenBar από το οποίο εισπράττουμε 500-600 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο;

Τι θα πω εγώ στη γενική συνέλευση ενώπιον του 26% των μικρομετόχων; Φυσικά εάν η πολιτεία αποφασίσει να αποδώσει την προβλήτα στον δήμο, αυτό είναι δικαίωμά της».

«Οι δηλώσεις του προέδρου της ΟΛΘ Α.Ε., ο οποίος αντιτίθεται στην παραχώρηση του πρώτου προβλήτα στον Δήμο Θεσσαλονίκης, προκαλούν μεγάλη ανησυχία» υποστηρίζει ο κ. Μπουτάρης, προσθέτοντας: «Οχι τόσο επειδή θέτει ζήτημα ορθής λειτουργίας του λιμένα στην περίπτωση της παραχώρησης του πρώτου προβλήτα στον δήμο –μολονότι πρώτη φορά τίθεται τέτοιο ζήτημα και μάλιστα από επίσημα χείλη που εκφέρουν τέτοια δήθεν επιχειρήματα».

Ο εκπρόσωπος του δήμου στο Δ.Σ. του ΟΛΘ, Γιώργος Δημαρέλος, μιλώντας στην «Εφ.Συν.» σημειώνει από την πλευρά του πως «εμείς επιμένουμε στο αίτημά μας, ο πρόεδρος του ΟΛΘ εξυπηρετεί τα συμφέροντα του ΤΑΙΠΕΔ, όσο για τα έσοδα του KitchenBar θα μπορούσαμε μ’ αυτά να συντηρούμε την προβλήτα, παρότι δεν διεκδικήσαμε κι αυτόν τον χώρο».

Συνεισφορά στον διάλογο

Με δύο αποκαλύψεις προσπαθεί να συνεισφέρει σήμερα στην ουσία της υπόθεσης η «Εφ.Συν.».

Η πρώτη είναι τα αποσπάσματα από επιστολή του Θοδωρή Δρίτσα προς τα μέλη ΚΥΣΟΙΠ και τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ με ημερομηνία 29.09.2016, στην οποία ο τέως υπουργός σημείωνε:

«Είχαμε αποφασίσει και δεσμευθεί απέναντι στο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, για τη συνολική εξαίρεση από τη Σύμβαση Παραχώρησης της Προβλήτας 1, με κάποιες επιμέρους ρυθμίσεις, στις οποίες είχαμε καταλήξει. Μάλιστα, υπενθυμίζω, ότι ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ σε εκείνη τη συζήτηση-απόφαση, είχε αποδεχθεί να άρει τις επιφυλάξεις του και κατέθεσε, επιπλέον, συμπληρωματική πρόταση, για εξαίρεση από τη Σύμβαση Παραχώρησης και άλλων σημαντικών εκτάσεων της λιμενικής ζώνης, αναφερόμενος στις εκτάσεις που βρίσκονται πίσω από το ιστορικό διατηρητέο κτίριο του Επιβατικού Σταθμού. Το ΤΑΙΠΕΔ δεν τα συμπεριέλαβε όλα αυτά στην πρώτη ανάρτηση».

Στη συνέχεια μάλιστα κατέθετε την πρόταση του υπουργείου σημειώνοντας ότι:

«Στο σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ εξαιρούνται της παραχώρησης ΜΟΝΟ τα κτίρια των Αποθηκών Α και Β και τα τρία αντλιοστάσια της ΕΥΑΘ στις προβλήτες 1, 3 και 6. Η πρότασή μας περιλαμβάνει και την εξαίρεση, πλέον των ανωτέρω και των εξής χώρων και κτιρίων: Αποθήκη Γ, Αποθήκη Δ, Κτίριο πρώην Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης (570 τ.μ.), Κτίριο Πύλης 4 (491 τ.μ.), Κτίριο της πρώην Στρατιωτικής Διοίκησης (574 τ.μ.), Κτίριο Πρώην Βρεφονηπιακού Σταθμού (536 τ.μ.), Δυτικό Φυλάκιο Πύλης 1 (62 τ.μ.), Παλιό Αντλιοστάσιο (115 τ.μ.).

Ολοι οι υπαίθριοι χώροι της Α Προβλήτας πλην του χώρου στο Κρηπίδωμα 3 που απαιτείται για τη λειτουργία του υδατοδρόμιου όπως αυτό προβλέπεται στο Master Plan. Περιληπτικά η πρότασή μας για τους εξαιρούμενους χώρους της Προβλήτας Α είναι: Να εξαιρεθούν όλα τα κτίρια και οι υπαίθριοι χώροι, πλην του χώρου έμπροσθεν του προβλεπομένου στο Master Plan υδατοδρόμιου και πλην των κτιρίων που στεγάζονται σήμερα οι υπηρεσίες του ΟΛΘ, του κτιρίου που έχει εκμισθωθεί στο KITCHEN BAR, και του κτιρίου που έχει εκμισθωθεί για μόνιμη λειτουργία κινηματογράφου».

Η δεύτερη είναι απόσπασμα συγκεντρωτικού ενημερωτικού σημειώματος του ΤΑΙΠΕΔ με ημερομηνία 17.10.2016 για την πρόοδο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της ΟΛΘ Α.Ε., στο οποίο αναφέρεται:

«Investors requested to be excluded from financial exposure to Pier 1 cultural/ historical areas (οι επενδυτές ζήτησαν να εξαιρεθούν από τη χρηματοοικονομική έκθεση στις πολιτιστικές/ιστορικές περιοχές της Προβλήτας 1)».

(Η λεπτομέρεια είναι σημαντική, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι στελέχη που συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις με τους επενδυτές έχουν διατυπώσει την άποψη πως ίσως η εκχώρηση μόνο της εμπορικής λιμενικής δραστηριότητας θα απέφερε μεγαλύτερα έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιο με δεδομένη τη φύση των εργασιών που ενδιαφέρουν τους υποψήφιους επενδυτές.)

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχή νέας εποχής για το λιμάνι Θεσσαλονίκης
Οι δουλειές με τη Βόρεια Μακεδονία ξεκίνησαν. Και μάλιστα με μια εταιρεία η οποία σηματοδοτεί πολύ περισσότερα πράγματα από το προφανές επιχειρηματικό ενδιαφέρον: το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αρχή νέας εποχής για το λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επίθεση του ΚΚΕ στην κυβέρνηση για στρατιωτική παρουσία του ΝΑΤΟ στη Θεσσαλονίκη
Δριμεία επίθεση του ΚΚΕ στην κυβέρνηση, η δεύτερη συνεχόμενη μέσα σε λίγες μέρες, για στρατιωτικές δραστηριότητες του ΝΑΤΟ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Με ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση Κ. Μακεδονίας του...
Επίθεση του ΚΚΕ στην κυβέρνηση για στρατιωτική παρουσία του ΝΑΤΟ στη Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πήγε για στήριξη ο Στ. Θεοδωράκης και τ’ άκουσε!
Κεντροαριστερά για όλα τα γούστα, όλες τις θέσεις, όλα τα χρώματα, όλες τις φιλοδοξίες -και με το Μακεδονικό να παραφυλάει- θα έχουμε στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Την ώρα που Ποτάμι και –σύμφωνα με όλες τις...
Πήγε για στήριξη ο Στ. Θεοδωράκης και τ’ άκουσε!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οποιος συμφωνεί με τη Συμφωνία... στοχοποιείται!
Η ακροδεξιάς κοπής εμφυλιοπολεμική ρητορική έχει αναβιώσει στη Θεσσαλονίκη με αφορμή τη Συμφωνία των Πρεσπών και η στοχοποίηση προσώπων, που άρχισε με τον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη, συνεχίζεται τώρα εναντίον της...
Οποιος συμφωνεί με τη Συμφωνία... στοχοποιείται!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Το λιμάνι να γίνει πύλη των Βαλκανίων»
Επίσκεψη του διοικητικού συμβουλίου του Ομίλου Terminal Link στη Θεσσαλονίκη και ευρεία σύσκεψη -παρόντων των Π. Κουρουμπλή, Γ. Μπουτάρη κ.ά.- για την προώθηση του έργου ● Τι ζήτησε και τι υποσχέθηκε ο...
«Το λιμάνι να γίνει πύλη των Βαλκανίων»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
Στον νέο δημόσιο φορέα θα πρέπει να τρέξουν γρήγορα τα θέματα ώστε να διοριστούν τα νέα συμβούλια της ΟΣΕΘ και της ΑΣΥΘ και να οριστούν άμεσα διευθύνων σύμβουλος και ορκωτοί ελεγκτές ώστε να αρχίσει η...
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας