Νέο γύρο πρωτοβουλιών για να μη μείνει η Θεσσαλονίκη πάλι χωρίς αστικά λεωφορεία -το μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς στην πόλη- ανέλαβε χθες ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, πραγματοποιώντας ευρεία σύσκεψη με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και κοινωνικούς φορείς. Ανένδοτοι οι εργαζόμενοι του οργανισμού, επιμένουν στο τελεσίγραφο «ή όλα τα λεφτά μας ώς την Τετάρτη ή από την Πέμπτη χειρόφρενο».
«Εν όψει της επίσχεσης εργασίας που έχουν εξαγγείλει οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ για την Πέμπτη, αναλάβαμε την πρωτοβουλία να συγκαλέσουμε έκτακτη σύσκεψη, με τη συμμετοχή της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, του Εμπορικού Συλλόγου, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, του Εργατικού Κέντρου και της Διοίκησης του ΟΑΣΘ.
Ο αποκλεισμός της πόλης και του νομού για άλλη μία φορά δεν είναι ανεκτός. Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να μείνει για άλλη μία φορά χωρίς το μοναδικό μέσο μαζικής μετακίνησης που εξυπηρετεί τους πολίτες» τόνισε ο κ. Μπουτάρης.
Η σύσκεψη, που ολοκληρώθηκε το βράδυ, είχε προσανατολισμό την άσκηση πίεσης προς το υπουργείο Μεταφορών, δεδομένου ότι οι εργαζόμενοι εμφανίζονται άκαμπτοι για οποιαδήποτε υπαναχώρηση, ακόμη κι αν τους καταβληθεί μέρος των οφειλόμενων.
Το συνδικάτο τους προειδοποιεί μάλιστα ότι ακόμη και μέσα στον Δεκέμβριο ο Οργανισμός μπορεί να διακόψει οριστικά τη λειτουργία του, εάν δεν προωθηθούν «τάχιστα» οι διαβουλεύσεις μεταξύ Δημοσίου και ΟΑΣΘ αλλά και η διαμόρφωση ενός προγράμματος ορθολογικής λειτουργίας.
Σε υπόμνημά τους μάλιστα επισημαίνουν ότι μια τέτοια εξέλιξη θα επέφερε «σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των πολιτών, στην οικονομική και κοινωνική ζωή της πόλης και στον βιοπορισμό 2.300 εργαζόμενων και των οικογενειών τους».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, εμφανίστηκε καθησυχαστικός αναφέροντας ότι έχει λάβει τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις από την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία (Οικονομικών και Μεταφορών) για την έγκαιρη καταβολή μέρους της επιχορήγησης του Οργανισμού ώς σήμερα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το Συνδικάτο Εργαζομένων δεν έχει δικαίωμα να προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας, εάν πρώτα δεν συγκεντρωθούν νέες υπογραφές των εργαζομένων που να την επικυρώνουν.
Στο μεταξύ, ενώ τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να δοθεί προκαταβολικά η επιχορήγηση του Δεκεμβρίου, ύψους περίπου 4 εκατ. ευρώ, για να πληρωθεί ένας μισθός έναντι στο προσωπικό, το συνδικάτο εργαζομένων εμφανίζεται αδιάλλακτο ως προς το... τελεσίγραφο της Πέμπτης απαιτώντας το σύνολο των οφειλομένων.
Αμετακίνητος στις θέσεις του εμφανίζεται ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, που μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση για το θέμα του ΟΑΣΘ ξεκαθάρισε πρόσφατα:
«Ας κάνουν κινητοποιήσεις, ας κάνουν ό,τι θέλουν. Ας μαζέψουν τα έξοδα που έχει ο ΟΑΣΘ να τα εξορθολογίσουν και να προχωρήσουν με μια σύμβαση που δεν έχει κανένας άλλος ιδιώτης ή επιχείρηση, όχι στην Ελλάδα, αλλά στον κόσμο...»
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας