Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ολοταχώς τα έργα στον Ε-65

Με δύο σταθμούς διοδίων που θα λειτουργήσουν άμεσα θα παραδοθεί τον ερχόμενο Μάρτιο το τμήμα 79 χιλιομέτρων του αυτοκινητόδρομου από την Ξυνιάδα ώς τα Τρίκαλα. Πριν και μετά θα υπάρχει απλό επαρχιακό δίκτυο

Ολοταχώς τα έργα στον Ε-65

  • A-
  • A+

Στα τέλη Μαρτίου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το κομμάτι των 79 χλμ. του νέου αυτοκινητόδρομου Ε-65, από την Ξυνιάδα ώς τα Τρίκαλα, που θα εξυπηρετεί τη δυτική Θεσσαλία.

Θα συνοδεύεται με τη λειτουργία δύο σταθμών διοδίων, στους Σοφάδες και τα Τρίκαλα, με χρέωση 7 λεπτά το χιλιόμετρο για τα Ι.Χ.

Θα είναι όμως έτοιμο και το παράπλευρο οδικό δίκτυο για να μην επιβαρύνονται οι τοπικές μετακινήσεις με καταβολή διοδίων.

Ο αυτοκινητόδρομος είναι ουσιαστικά «τυφλός», καθώς έχουν μετατεθεί για το μέλλον δύο βασικά τμήματα (Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία οδός) που θα εξασφαλίσουν τη σύνδεση με το υπόλοιπο εθνικό οδικό δίκτυο. Ως τότε οι προσβάσεις θα γίνονται από τους επαρχιακούς δρόμους της περιοχής.

Τα έργα στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, με προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, είχαν ξεκινήσει στα μέσα του 2008 και τον Δεκέμβριο του 2013 είχαν υλοποιηθεί μόλις στο 14%.

Οι ρυθμοί επιταχύνθηκαν την τελευταία διετία και στα τέλη Σεπτεμβρίου έφτασαν στο 85,34%. Είναι ενδεικτικό ότι η μεγαλύτερη γέφυρα, η Τ-50, με μήκος σχεδόν 450 μέτρα, ξεκίνησε τον Μάιο του 2015 και απομένει μόνον η ασφαλτόστρωση.

«Ο αυτοκινητόδρομος ήταν αίτημα δεκαετιών και αποτελεί τμήμα του ευρωπαϊκού άξονα Ε-65, που ξεκινά από τη Σουηδία και καταλήγει στο Καστέλι της Κρήτης, ενώνοντας με διάφορα μεταφορικά μέσα τον Βορρά με τον Νότο της Ευρώπης», εξήγησε στους δημοσιογράφους ο Στ. Πενθερουδάκης, επικεφαλής του κατασκευαστικού τμήματος της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, της εταιρείας που υλοποιεί τα έργα.

Εδωσε έμφαση στις καθυστερήσεις που έχουν αφετηρία τις απαλλοτριώσεις χώρων για τα εργοτάξια και ενημέρωσε ότι η εταιρεία, για να κερδίσει χρόνο ώς την έκδοση των δικαστικών αποφάσεων, προχώρησε σε ενοικίαση 800 στρεμμάτων που καλύπτουν το 12% της επιφάνειας του έργου. Γι’ αυτόν τον λόγο είχαν μπλοκαριστεί τα έργα στα πρώτα 5 χλμ. κοντά στην Ξυνιάδα.

Οι εργασίες έχουν πλέον ξεκινήσει, αλλά με βάση το πιο πιθανό σενάριο δεν θα είναι έτοιμα ώς τα τέλη Μαρτίου και θα παραδοθούν τον Αύγουστο. Σε αυτό το διάστημα, στο συγκεκριμένο τμήμα η κυκλοφορία και στα δύο ρεύματα θα εξυπηρετείται από τον έναν κλάδο του αυτοκινητόδρομου.

Ο Ε-65, με βάση την αρχική σύμβαση του 2007, ξεκινά από την εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, λίγο πριν από τον κόμβο της Λαμίας, και καταλήγει στην Εγνατία οδό, με συνολικό μήκος 190 χλμ.

Περιείχε διάταξη σύμφωνα με την οποία οι εργολάβοι θα πάρουν αποζημίωση που θα φτάνει έως 1,9 δισ. ευρώ σε περίπτωση που η κυκλοφορία δεν εξασφαλίσει τα αναμενόμενα έσοδα. Διορθώθηκε όμως με νεότερες συμφωνίες και πλέον ο αυτοκινητόδρομος θα έχει κοινό «κουμπαρά» με την Ιόνια οδό.

Για τη χρηματοδότηση των έργων έχει επίσης παραχωρηθεί στον Ε-65 τμήμα 57 χλμ. της εθνικής οδού που καλύπτει το «πέταλο» του Μαλιακού. Από τη Σκάρφεια ώς τις Ράχες Φθιώτιδας λειτουργούν δύο σταθμοί διοδίων, στην Αγία Τριάδα και στη Μαυρομαντήλα.

Σε μία διετία

Με τη συμφωνία επανεκκίνησης του Δεκεμβρίου του 2013, το υπουργείο Υποδομών μετέθεσε για μια πενταετία την κατασκευή των δύο σημαντικών τμημάτων για τα οποία είχαν προκύψει προβλήματα:

■ Στα πρώτα 32 χλμ., από τον κόμβο Λαμίας ώς την Ξυνιάδα, χρειάστηκε να γίνουν σοβαρές αλλαγές και να μετατοπιστεί ο αυτοκινητόδρομος σε ορισμένα σημεία. Εκπονήθηκαν νέες μελέτες και την περασμένη εβδομάδα εγκρίθηκε η ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ.

Ως το 14ο χλμ. τα έργα έχουν υλοποιηθεί κατά 55% και μπορούν να παραδοθούν σύντομα για να εξυπηρετήσουν την κυκλοφορία προς το Καρπενήσι.

Στο υπόλοιπο τμήμα προβλέπονται και δύο σήραγγες συνολικού μήκους 6 χλμ., από τις οποίες έχουν ήδη κατασκευαστεί τα 2 χλμ. Εκτιμάται ότι μετά την έγκριση του φακέλου από τις Βρυξέλλες, τα 32 χλμ. θα είναι έτοιμα σε μια διετία.

■ Τα έργα στα τελευταία 79 χλμ., από τα Τρίκαλα ώς την Εγνατία οδό, έχουν ακυρωθεί από το ΣτΕ λόγω των επιπτώσεων που θα επιφέρουν στον βιότοπο της αρκούδας. Σε προχωρημένο στάδιο είναι τα πρώτα 25 χλμ. ώς την Καλαμπάκα.

Οι εργολάβοι έχουν επεξεργαστεί μια νέα λύση για τη σύνδεση με την Εγνατία οδό, που θα κινείται ανατολικότερα και θα συναντά την Εγνατία 10 χλμ. μετά τα Γρεβενά.

Θα έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 17 χλμ., αλλά μικρότερο κόστος λόγω λιγότερων σηράγγων. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), ενώ η κατασκευή θα διαρκέσει τρία χρόνια.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Eνα ολόκληρο χωριό ξεκληρίζεται κάθε χρόνο στους δρόμους
Συγκλονιστικά τα στατιστικά στοιχεία από τα τροχαία στη χώρα μας. Περισσότεροι απο 1.400 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο τη διετία 2017-2018. Εξι στους 10 ήταν μικρότεροι από 55 ετών. 
Eνα ολόκληρο χωριό ξεκληρίζεται κάθε χρόνο στους δρόμους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Κρήτη αποκτά τον δρόμο που της αξίζει
Νέο ΒΟΑΚ με νέα χάραξη εξήγγειλε ο υπ. Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης. Το νέο σχέδιο περιλαμβάνει δυτικά και το κομμάτι Κίσσαμος-Χανιά και ανατολικά προέκταση ώς τη Σητεία, ενώ οριστική είναι η απόφαση να μην...
Η Κρήτη αποκτά τον δρόμο που της αξίζει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόταση για αποζημίωση 240 ευρώ τον μήνα στους εξεταστές οδήγησης
Την άμεση ψήφιση τροπολογίας που θα εξασφαλίζει την αποζημίωση των εξεταστών για τη χορήγηση άδειας οδήγησης προτείνει ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, ο οποίος με την ιδιότητα του προέδρου της...
Πρόταση για αποζημίωση 240 ευρώ τον μήνα στους εξεταστές οδήγησης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εκτεταμένες ζημιές από τη χαλαζόπτωση
Μεγάλες σε έκταση ζημιές προκάλεσε η ισχυρή χαλαζόπτωση σε περιοχές των νομών Τρικάλων και Καρδίτσα. Έχουν πληγεί, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις καλλιέργειες με καλαμπόκι, βαμβάκι, κηπευτικά, τριφύλλι,...
Εκτεταμένες ζημιές από τη χαλαζόπτωση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
Αλλα 27 χλμ. της Ιόνιας οδού δόθηκαν χθες στην κυκλοφορία, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά τα Γιάννενα και ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα στην Αθήνα, ενώ από χθες αποτελούν παρελθόν οι επικίνδυνες στροφές κοντά στην...
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο Καστέλι «εγκαινιάζεται» η τρίτη γενιά μεγάλων έργων
Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης ανοίγει ο δρόμος για την «τρίτη γενιά» μεγάλων έργων. Υπολογίζεται ότι σε δύο μήνες θα έχουν ολοκληρωθεί οι τυπικές διαδικασίες και η σύμβαση θα υποβληθεί στο...
Στο Καστέλι «εγκαινιάζεται» η τρίτη γενιά μεγάλων έργων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας