• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.1°C / 19.2°C
    2 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.2°C / 19.1°C
    3 BF
    45%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.9°C / 17.7°C
    1 BF
    47%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.9°C / 13.6°C
    0 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    0 BF
    82%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.0°C / 16.5°C
    1 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.4°C / 12.9°C
    2 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    49%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 15.4°C / 17.8°C
    4 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.1°C / 15.1°C
    3 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.4°C
    5 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    0 BF
    94%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    1 BF
    49%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    17°C 11.5°C / 17.7°C
    1 BF
    50%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.2°C
    0 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.3°C / 19.0°C
    2 BF
    59%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    2 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 12.7°C / 17.2°C
    2 BF
    83%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    0 BF
    49%

Με θετικό πρόσημο έκλεισαν οι μήνες Αύγουστος και Σεπτέμβριος για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, ενώ η αύξηση στις πωλήσεις εισιτηρίων εκτιμάται πως θα συνεχιστεί και τον Οκτώβριο

EUROKINISSI/ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Ευχάριστα μαντάτα για τον ΟΑΣΑ

  • A-
  • A+

Θετικά σημάδια καταγράφονται το τελευταίο δίμηνο στα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τον Αύγουστο οι πωλήσεις εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 5% και μηνιαίων καρτών κατά 10%, ενώ τον Σεπτέμβριο η άνοδος στα εισιτήρια ξεπέρασε το 3% και στις κάρτες το 5%.

«Εκτιμούμε ότι θα έχουμε καλά αποτελέσματα και τον Οκτώβριο, που ακόμη δεν υπάρχει πλήρης εικόνα», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Σκουμπούρης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), που παραδέχθηκε ότι τους προηγούμενους μήνες η εικόνα δεν ήταν ανάλογη.

Θεωρεί ότι το επιβατικό κοινό υποδέχθηκε θετικά τις «έξυπνες» στάσεις και την ενημέρωση για τα δρομολόγια μέσω του ίντερνετ, που εξυπηρετεί πάνω από 110.000 επιβάτες, και προαναγγέλλει ότι λίγο μετά την Πρωτοχρονιά οι συγκοινωνίες της πρωτεύουσας θα μπουν σε «ευρωπαϊκή» τροχιά.

Οι αλλαγές δεν θα αφορούν μόνον το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τα λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και Ηλεκτρικό, ενώ έξι μήνες αργότερα θα επεκταθεί στο Μετρό.

«Ως το τέλος του 2017 το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αντικαταστήσει πλήρως τα χάρτινα και αυτό θα μας βοηθήσει να διαμορφώσουμε μια άλλη πολιτική», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ.

Τα σενάρια που εξετάζονται προβλέπουν μείωση του εισιτηρίου για κοντινές διαδρομές, αλλά και αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών ανάλογα με τα στοιχεία στην επιβατική κίνηση που θα συγκεντρωθούν.

Ο Γ. Σκουμπούρης έχει διαφορετική προσέγγιση σε θέματα που αφορούν τα έσοδα των συγκοινωνιών για το 2015 και τα αρνητικά δημοσιεύματα επ’ αυτού.

«Η κυβέρνηση εφάρμοσε μια κοινωνική πολιτική για τους ανέργους, που μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους», μας εξηγεί και προσθέτει ότι τα οικονομικά αποτελέσματα αποτυπώνουν δύο γεγονότα:

♦Την αύξηση του ΦΠΑ, που σε αυτό το διάστημα αναπροσαρμόστηκε δύο φορές και από το 14% έφτασε στο 24%. Ως έναν βαθμό απορροφήθηκε, με πιο χαρακτηριστικό τη διατήρηση του φοιτητικού-μαθητικού εισιτηρίου στα 60 λεπτά και κυρίως των μηνιαίων καρτών στα 30 ευρώ.

♦Τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων, που ξεπερνούν το 22% του ενεργού πληθυσμού. Εχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για να καλυφθούν τα έσοδα από προγράμματα υπουργείων που ασκούν κοινωνική πολιτική.

«Αυτό δεν σημαίνει ότι οι συγκοινωνίες καταρρέουν, όπως υποστηρίζουν ορισμένοι. Πιστεύουμε στις δημόσιες συγκοινωνίες και δίνουμε μάχη για να τις βελτιώσουμε, σε δύσκολες συνθήκες», διαβεβαιώνει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ και τονίζει ότι δεν ισχύουν οι εκτιμήσεις πως καταρρέει η ΟΣΥ, ο φορέας των λεωφορείων και των τρόλεϊ.

Υπενθυμίζει ότι πλέον τα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες αφορούν ολόκληρο τον όμιλο, αφού με τις ενιαίες τιμές δεν νοούνται χωριστά οικονομικά στοιχεία για ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ. Είναι φανερό ότι το Μετρό καταγράφει μεγαλύτερες εισπράξεις, αφού έχει το καλύτερο σύστημα διάθεσης.

Θέτει όμως και μία άλλη παράμετρο: την κρατική επιδότηση. Τα ετήσια λειτουργικά έσοδα διαμορφώνονται στα 300 εκατ. ευρώ και με βάση τον νόμο 3920/2011 η συμβολή του Δημοσίου είχε οριστεί στο 40%.

Για το 2016 έχει περιοριστεί στα 80 εκατ. ευρώ, κάτω από το 30%, όταν σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις διαμορφώνεται στο 55%, ακόμη και στο Λονδίνο όπου οι συγκοινωνίες έχουν ιδιωτικοποιηθεί.

  

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ολική διαγραφή προστίμων σε ανέργους
«Γομολάστιχα» έρχεται στα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί την τελευταία πενταετία σε ανέργους που είχαν πιαστεί στην τσιμπίδα των ελεγκτών και χρησιμοποιούσαν τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας χωρίς να...
Ολική διαγραφή προστίμων σε ανέργους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δωρεάν μετακινήσεις με επίδειξη κάρτας ανέργου
Μόνον 300.000 είναι τα πρόστιμα για μη πληρωμή εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας που έχουν επιβληθεί την τελευταία πενταετία και δεν έχουν πληρωθεί από τους παραβάτες, αριθμός που...
Δωρεάν μετακινήσεις με επίδειξη κάρτας ανέργου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
Η τιμολογιακή πολιτική που χαράχτηκε για τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών επί υπουργίας Χρυσοχοΐδη δείχνει τώρα τα πρώτα της (αρνητικά) αποτελέσματα, καθώς λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς, που...
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξυγίανση σε ολισθηρό οδόστρωμα
Επιβάτες και εργαζόμενοι πληρώνουν τελικώς το «μάρμαρο» της εξυγίανσης των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας που επέβαλαν τα μνημόνια. Οι πρώτοι ξεροσταλιάζουν στις στάσεις των λεωφορείων και τρόλεϊ. Είναι μάλιστα...
Εξυγίανση σε ολισθηρό οδόστρωμα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
Καλύτερες υπηρεσίες υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για...
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»
Με το ένα... πόδι ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και Ηλεκτρικό, ενώ από τη Δευτέρα 3 Απριλίου προβλέπεται να καλύψει και τις δύο γραμμές του μετρό. Η...
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας