Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υπολειτουργούν τα δημόσια Κέντρα Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού

Ανοίγει ο δρόμος για ανάλογα κέντρα ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης, καταγγέλλει η ΠΕΜΕΝ

Υπολειτουργούν τα δημόσια Κέντρα Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού

  • A-
  • A+

Ενα σωρό προβλήματα έχουν να αντιμετωπίσουν τα δημόσια Κέντρα Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ), με αποτέλεσμα οι μετεκπαιδευόμενοι ναυτικοί σε αυτά να βρίσκονται μπροστά σε σοβαρές δυσκολίες. Την ίδια ώρα ανοίγει ο δρόμος για ανάλογα κέντρα ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης.

Αυτά καταγγέλλει το ναυτεργατικό σωματείο Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), λέγοντας πως αν και η έναρξη της εκπαιδευτικής περιόδου ήταν στις 5 Σεπτεμβρίου, στο ΚΕΣΕΝ Μηχανικών δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί οι προσλήψεις δύο εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα, σχεδόν ένα μήνα μετά, να μη γίνονται τα μαθήματα στο ειδικό σχολείο ERM-ERS.

Επίσης στο ΚΕΣΕΝ Πλοιάρχων δεν έχουν γίνει οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για τις θέσεις του κοινωνιολόγου και του γιατρού, ενώ δεν πραγματοποιούνται μαθήματα σε ειδικά σχολεία.

Η ΠΕΜΕΝ τονίζει ότι η «υποβάθμιση και απαξίωση της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης αποτελεί τροφή για τα τρωκτικά της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Εκμεταλλεύονται τους ναυτεργάτες που δεν μπορούν να υλοποιήσουν τον επαγγελματικό τους προγραμματισμό, φορτώνοντάς τους πρόσθετα οικονομικά βάρη» και, όπως αναφέρει, ξεφυτρώνουν ιδιωτικά κολέγια αναγνωρισμένα από το υπουργείο Παιδείας ως ΙΙΕΚ (Ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης), στις ειδικότητες των οποίων περιλαμβάνονται πτυχία Ηλεκτρολόγου Μηχανικού Ναυτιλίας και Ναυσιπλοΐας.

Οι ναυτεργάτες υποστηρίζουν ότι οι εξελίξεις στη ναυτική εκπαίδευση δεν είναι αποσπασμένες από τη συνολικότερη κατάσταση που επιδιώκουν εφοπλιστές-κυβέρνηση, με το χτύπημα των ΣΣΕ, τη διάλυση της κοινωνικής ασφάλισης, τη «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, που παράλληλα πληρώνουν για να αποκτήσουν τα διπλώματά τους.

Τέλος, απαιτούν από το υπουργείο Ναυτιλίας και τις υπηρεσίες του να αναλάβουν τις ευθύνες τους προσλαμβάνοντας άμεσα εκπαιδευτικό προσωπικό για την εύρυθμη λειτουργία του ΚΕΣΕΝ.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από βραχυκύκλωμα σε ψυγείο φορτηγού η φωτιά στο πλοίο της ΑΝΕΚ
Σε βραχυκύκλωμα στην ψυκτική εγκατάσταση φορτηγού αυτοκινήτου οφείλεται, σύμφωνα με την προσωρινή έκθεση της ΕΛΥΔΝΑ, η φωτιά που εκδηλώθηκε στις 28 Αυγούστου 2018 στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της ΑΝΕΚ.
Από βραχυκύκλωμα σε ψυγείο φορτηγού η φωτιά στο πλοίο της ΑΝΕΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Τρία στα τρία» για τη Saos Ferries
Τρίτωσε το κακό για την ακτοπλοϊκή εταιρεία Saos Ferries, αφού μετά τις βλάβες που σημειώθηκαν στα δύο επιβατηγά-οχηματαγωγά της πλοία χθες βλάβη σημειώθηκε και στο τρίτο πλοίο, το επιβατηγό «Ζέφυρος».
«Τρία στα τρία» για τη Saos Ferries
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόταση που ξαφνιάζει από τον Π. Κουρουμπλή για τη δημιουργία «Νηολογίου Αγίου Ορους»
Την πρόταση για τη δημιουργία «δεύτερου νηολογίου», που στο παρελθόν έχουν κάνει κι άλλοι υπουργοί Ναυτιλίας χωρίς ωστόσο ποτέ να υλοποιηθεί, καθώς όπως είχαν δείξει οι έρευνες αυτή δεν ευνοούσε τους Ελληνες...
Πρόταση που ξαφνιάζει από τον Π. Κουρουμπλή για τη δημιουργία «Νηολογίου Αγίου Ορους»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν κόβεται το επίδομα για το πρώτο εκπαιδευτικό ταξίδι
Κανονικά θα συνεχίσουν να αμείβονται στο πρώτο εκπαιδευτικό ταξίδι τους σε πλοίο οι δόκιμοι αξιωματικοί, πλοίαρχοι και μηχανικοί του Εμπορικού Ναυτικού, καθώς το ήδη θεσμοθετημένο μέτρο από το 1998 πήρε νέα...
Δεν κόβεται το επίδομα για το πρώτο εκπαιδευτικό ταξίδι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τουλάχιστον δύο οι διεκδικητές του 40,5% της εταιρείας
Tην Πέμπτη 20 Απριλίου στις 2 το μεσημέρι, θα πραγματοποιηθεί η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways (HSW), τη σύγκληση της οποίας είχε ζητήσει πρόσφατα ο μεγαλύτερος...
Τουλάχιστον δύο οι διεκδικητές του 40,5% της εταιρείας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η πολύπαθη ζωή του «Παναγία Τήνου»
Στα διαλυτήρια της Τουρκίας θα γραφτεί το τέλος της ναυτικής ζωής του 45χρονου επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Παναγία Τήνου». «Πολύπαθη» η ζωή του, καθώς στη 45χρονη πορεία του άλλαξε πολλά ονόματα αλλά και...
Η πολύπαθη ζωή του «Παναγία Τήνου»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας