Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ωρα να φεύγει από το λιμάνι

Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου» μισοβυθισμένο στο λιμάνι του Πειραιά

ΕUROKINISSI/ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ

Ωρα να φεύγει από το λιμάνι

  • A-
  • A+

Επειτα από σχεδόν πέντε μήνες που το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου» βρίσκεται μισοβυθισμένο στο λιμάνι του Πειραιά, φαίνεται πως ξανανοίγει ο δρόμος για την απομάκρυνσή του.

Οπως έγινε γνωστό χθες από το υπουργείο Ναυτιλίας, ο ΟΛΠ προκήρυξε νέο ανοικτό επαναληπτικό πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκποίηση και απομάκρυνσή του εκτός λιμενικής ζώνης.

Σύμφωνα με την αρ.16/2016 διακήρυξη του ΟΛΠ, ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί την Παρασκευή 21/10/2016 στις 10.30 το πρωί στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ, με τη διαδικασία των σφραγισμένων προσφορών, των οποίων καταληκτική ημερομηνία υποβολής ορίστηκε η Πέμπτη 20/10/2016, ενώ η τιμή εκκίνησης ορίστηκε στα 180.000 ευρώ.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, με αυτή την πολύ «σημαντική εξέλιξη» αποσαφηνίζεται πλέον οριστικά η εκ του νόμου αποκλειστική αρμοδιότητα και δικαιοδοσία του ΟΛΠ για τη μεθόρμιση του πλοίου, ενώ εκφράζεται η ελπίδα ότι σύντομα, σε εύλογο χρόνο, το «Παναγία Τήνου» θα απομακρυνθεί από το λιμάνι του Πειραιά.

Αγονος διαγωνισμός

Το υπουργείο διευκρινίζει ότι όλο αυτό διάστημα όχι μόνο δεν αδράνησε, αλλά, αντίθετα, κατέβαλε όλες τις δυνατές προσπάθειες για την επιτάχυνση των διαδικασιών.

Η όποια καθυστέρηση οφείλεται αφενός στο γεγονός ότι ο πρώτος διαγωνισμός του ΟΛΠ κατέληξε άγονος, αφετέρου στην εκ των πραγμάτων μεταβατική περίοδο μέχρι την πλήρη ανάληψη της διεύθυνσης του ΟΛΠ από την Cosco.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι το υπουργείο θα σταθεί αρωγός στην προσπάθεια του ΟΛΠ για τη σύντομη απομάκρυνση του πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά. Να σημειωθεί ότι ο ΟΛΠ στις 14 Ιουνίου 2016 είχε προκηρύξει διαγωνισμό με τιμή εκκίνησης 360.000 ευρώ, χωρίς όμως να προσέλθει κάποιος ενδιαφερόμενος.

Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο του 2016 και έπειτα από έναν χρόνο που ήδη βρισκόταν ακινητοποιημένο στην πύλη Ε4 του λιμανιού του Πειραιά, το «Παναγία Τήνου» (πρώην «Αγ. Γεώργιος»), ηλικίας 44 χρόνων, παρουσίασε ξαφνικά μεγάλη δεξιά κλίση 40 μοιρών.

Το υπουργείο Ναυτιλίας αμέσως μετά το περιστατικό με ανακοίνωσή του άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο δολιοφθοράς, ενώ και ο ίδιος ο υπουργός Θ. Δρίτσας είχε υποστηρίξει ότι αυτό που συνέβη είναι αντικείμενο διερεύνησης, καθώς οι ειδικοί εκτίμησαν ότι δεν μπορεί να εξηγηθεί η εισροή 25.000 τόνων νερού στα μηχανοστάσια του πλοίου μέσα σε μισή ώρα, ενώ το ίδιο πρωινό είχε γίνει έλεγχος από στελέχη του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων και είχε διαπιστωθεί ότι η κλίση του ήταν αμετάβλητη.

Το πλοίο κατασκευάστηκε το 1972, ήταν ιδιοκτησίας της «Ventouris Sea Lines» και είχε κατασχεθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων από το ΝΑΤ.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η πολύπαθη ζωή του «Παναγία Τήνου»
Στα διαλυτήρια της Τουρκίας θα γραφτεί το τέλος της ναυτικής ζωής του 45χρονου επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Παναγία Τήνου». «Πολύπαθη» η ζωή του, καθώς στη 45χρονη πορεία του άλλαξε πολλά ονόματα αλλά και...
Η πολύπαθη ζωή του «Παναγία Τήνου»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Κολλημένη» στο λιμάνι η «Παναγία Τήνου»
Στους πολύπλοκους νόμους που ισχύουν σε αυτές τις περιπτώσεις αλλά και στην πολυδάπανη επιχείρηση που απαιτείται «σκοντάφτει» η απομάκρυνση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Παναγία Τήνου», το οποίο...
«Κολλημένη» στο λιμάνι η «Παναγία Τήνου»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναστολή έκδοσης εισιτηρίων για τους πρόσφυγες από τα νησιά
Δύσκολη εξακολουθεί να παραμένει η κατάσταση στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά διαχειρίσιμη. Οι πρόσφυγες που θα φτάσουν την Τετάρτη στο λιμάνι του Πειραιά είχαν εκδώσει εισιτήρια από προηγούμενες μέρες, καθώς από...
Αναστολή έκδοσης εισιτηρίων για τους πρόσφυγες από τα νησιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τελεσίγραφο ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ
Μέχρι την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου δίνει περιθώριο το ΤΑΙΠΕΔ στην κυβέρνηση να μελετήσει και να στείλει για διαβούλευση στους εμπλεκόμενους φορείς το προσχέδιο της Σύμβασης Παραχώρησης ελληνικού Δημοσίου-ΟΛΠ, το...
Τελεσίγραφο ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ταξίδι μετ’ εμποδίων
Φόβοι για καθυστερήσεις και κυκλοφοριακό φόρτο το καλοκαίρι για όσους θα ταξιδεύουν στην Κρήτη. Με την εφαρμογή από τον ΟΛΠ-Cosco του σχεδίου ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων στις πύλες Ε2 και Ε4, οι επιβάτες...
Ταξίδι μετ’ εμποδίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα
Η αναζήτηση πλοίου από το υπουργείο Ναυτιλίας που θα εξυπηρετεί ακτοπλοϊκά τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα με τον Πειραιά και την Κρήτη συνεχίζεται, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να υπάρχει χειροπιαστή λύση. Αύριο θα...
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας