Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αυξήσεις 50% χωρίς δρομολόγια

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ εξήγγειλε αναπροσαρμογή στα εισιτήρια και χαράτσι στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, καθώς και περικοπές στις ασύμφορες γραμμές

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Αυξήσεις 50% χωρίς δρομολόγια

  • A-
  • A+

Δεν φτάνει η ταλαιπωρία... έρχονται και αυξήσεις 50% στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΘ!

Δέκα μέρες χωρίς αστικά λεωφορεία η Θεσσαλονίκη από την επίσχεση εργασίας των απλήρωτων υπαλλήλων κι ενώ ακόμη δεν διακρίνεται φως στο βάθος του τούνελ, ο πρόεδρος του οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης, θεώρησε πως είναι κατάλληλη η στιγμή να προαναγγείλει επιβαρύνσεις για το επιβατικό κοινό με το νέο έτος.

Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ο κ. Στεφανίδης ανακοίνωσε ότι η τιμολογιακή πολιτική που σχεδιάζεται να ισχύσει από 1ης Ιανουαρίου 2017 θα είναι... τριζωνική ώστε να διαμορφώνεται σύμφωνα με την απόσταση που διανύει ο κάθε επιβάτης.

Οπως ενδεικτικά ανέφερε, «για τους χρήστες της αστικής συγκοινωνίας που διανύουν έως και 6 χιλιόμετρα το κόστος του απλού εισιτηρίου από ένα ευρώ που είναι σήμερα θα κυμαίνεται στα 0,97 με 0,98 λεπτά, από 6 έως 15 χιλιόμετρα θα ανέρχεται στο ένα ευρώ, όπως και σήμερα, από 15 μέχρι 25 χιλιόμετρα στο 1,15 έως 1,17 ευρώ και από 25 χιλιόμετρα και πάνω θα παραμείνει στα δύο ευρώ».

Και αν οι αλλαγές αυτές μοιάζουν «δίκαιες», το μεγάλο χαράτσι του ΟΑΣΘ έρχεται στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Εκεί οι αναπροσαρμογές θα πονέσουν αισθητά το επιβατικό κοινό, ειδικά αυτούς που χρησιμοποιούν καθημερινά λεωφορείο και τις επιλέγουν για λόγους... οικονομίας, υποτίθεται.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ τόνισε ότι «ύστερα από επτά χρόνια που δεν έχει γίνει καμιά αλλαγή στην τιμή της κάρτας απεριορίστων διαδρομών σχεδιάζουμε να αυξήσουμε το κόστος της από τα 30 ευρώ σε 47 με 48 ευρώ».

«Ο εξορθολογισμός»

Την ίδια ώρα όμως, σχεδιάζονται και περικοπές δρομολογίων, που ο κ. Στεφανίδης αποκαλεί «εξορθολογισμό».

Διατείνεται ο πρόεδρος του οργανισμού ότι «οι επεκτάσεις που αποφασίστηκαν το 2003 και το 2011 καταγράφουν πληρότητες 10-15% και άρα πρέπει να γίνουν αναπροσαρμογές, δηλαδή να κοπούν λεωφορεία, ενώ θα ενισχυθούν με περισσότερα δρομολόγια οι γραμμές του κέντρου, που παρουσιάζουν πληρότητες άνω του 35%».

Προς το παρόν πάντως, οι Θεσσαλονικείς, είτε του κέντρου είτε των προαστίων, λεωφορεία ακούν και λεωφορεία δεν βλέπουν.

Η ταλαιπωρία των πολιτών συνεχίζεται, καθώς αναγκάζονται να κάνουν ακόμη και οτοστόπ για να εξυπηρετηθούν στις μετακινήσεις τους.

Ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης τάσσεται πλέον υπέρ της καταγγελίας της σύμβασης του ελληνικού Δημοσίου με τον οργανισμό και προτείνει τη δημιουργία μικτού συστήματος συγκοινωνιών.

Καταγγέλλει τη σύμβαση

«Η σύμβαση μπορεί να καταγγελθεί γιατί αντίκειται σε βασικές λειτουργίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης», δήλωσε ο δήμαρχος εξηγώντας:

«Είναι μονοπωλιακό το καθεστώς λειτουργίας του ΟΑΣΘ κι επιπλέον η λήξη της σύμβασης ορίζεται σε σχέση με το πέρας των εργασιών του μετρό.

»Εμείς ως δήμος ζητούμε την καταγγελία της λεόντειας αυτής σύμβασης, με την προϋπόθεση, φυσικά, ότι έχουν γίνει όλα τα απαραίτητα βήματα για την επόμενη μέρα και τη διάδοχη κατάσταση».

Οι εργαζόμενοι στον οργανισμό, που είναι δύο μήνες απλήρωτοι, έχουν αποφασίσει ότι η επίσχεση εργασίας θα συνεχιστεί επ’ αόριστον, όσο δεν μπαίνουν χρήματα στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους.

Κι ενώ οι διαφωνίες με το υπουργείο Μεταφορών έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο, ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, ρίχνει λάδι στη φωτιά με τις δηλώσεις του:

«Δεν κάνουμε πίσω σε τίποτα. Ο αγώνας των εργαζομένων είναι γεμάτος μόνο από δίκιο. Κάποτε κάναμε κινητοποιήσεις και έκαναν εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού με φορτηγά του στρατού. Τους προκαλώ και τους προσκαλώ, ας βγάλουν και τα ΡΕΟ, στους δρόμους θα είμαστε», λέει.

  

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απειλούν με χειρόφρενο
Tους εργαζόμενους βάζει μπροστά ο κρατικοδίαιτος, πλην όμως ιδιωτικών συμφερόντων, Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, που έχει το προσωπικό του απλήρωτο εδώ και 1,5 μήνα ενώ το σωματείο προειδοποιεί...
Απειλούν με χειρόφρενο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: με παρέμβαση Τσίπρα ανεστάλη η επίσχεση εργασίας
Ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε ότι μέχρι την Τρίτη θα σταλούν στον οργανισμό 3,9 εκατ. της δόσης Δεκεμβρίου από την κρατική επιχορήγηση. Με νέα επίσχεση την Πέμπτη, αν εν τω μεταξύ δεν τους καταβληθούν τα...
ΟΑΣΘ: με παρέμβαση Τσίπρα ανεστάλη η επίσχεση εργασίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σύσκεψη για τον ΟΑΣΘ κάλεσε ο Γ. Μπουτάρης
​Νέο γύρο πρωτοβουλιών για να μη μείνει η Θεσσαλονίκη πάλι χωρίς αστικά λεωφορεία -το μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς στην πόλη- ανέλαβε χθες ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, πραγματοποιώντας ευρεία σύσκεψη με τη...
Σύσκεψη για τον ΟΑΣΘ κάλεσε ο Γ. Μπουτάρης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανυποχώρητοι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ
Διορία μέχρι την Παρασκευή δίνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ για μια συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών προκειμένου να αναστείλουν την επίσχεση εργασίας που αποφάσισαν να ξεκινήσουν από αύριο. Οπως είπε ο...
Ανυποχώρητοι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επόμενη στάση... δικαστήρια
Χίλιοι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ απέκλεισαν τη λεωφόρο Παπαναστασίου την ώρα που πέντε χιλιάδες Θεσσαλονικείς υπέγραψαν να καταγγελθεί άμεσα η σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με τον ΟΑΣΘ. Ο κοινωνικός αυτοματισμός...
Επόμενη στάση... δικαστήρια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επίσχεσης συνέχεια
Συμφέροντα, ψέματα και προβοκάτσιες σε βάρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και του επιβατικού κοινού. Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη, καθώς οι 2.300 εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ αποφάσισαν να συνεχίσουν την επίσχεση,...
Επίσχεσης συνέχεια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας