• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 19.8°C / 24.0°C
    4 BF
    47%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 26.5°C
    3 BF
    39%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.4°C / 26.0°C
    0 BF
    30%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 24.9°C
    3 BF
    20%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 25.2°C
    5 BF
    31%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.9°C / 26.0°C
    0 BF
    32%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 23.7°C
    1 BF
    21%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    1 BF
    23%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.1°C / 23.8°C
    4 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.2°C
    5 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.9°C / 22.8°C
    5 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.0°C / 21.7°C
    4 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    0 BF
    47%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.3°C / 24.9°C
    2 BF
    23%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.2°C / 25.5°C
    2 BF
    41%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 24.9°C
    3 BF
    59%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.1°C / 23.0°C
    4 BF
    33%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.3°C / 23.3°C
    3 BF
    44%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.6°C / 26.1°C
    2 BF
    35%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    2 BF
    30%

Ο πρωθυπουργός παρέδωσε χθες στην κυκλοφορία τμήμα 20 χλμ. της Ολυμπίας οδού, από τον κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου έως το Κιάτο, δύο σήραγγες και μία γέφυρα στο Δερβένι

EUROKINISSI/ ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Αυτοκινητόδρομοι με «κορδέλα»

  • A-
  • A+

Την πρώτη «κορδέλα» στον νέο αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών έκοψε συμβολικά χθες ο πρωθυπουργός, παραδίδοντας στην κυκλοφορία ένα έτοιμο τμήμα 20 χλμ. από τον κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου έως το Κιάτο, δύο σήραγγες και μια γέφυρα στο Δερβένι.

Μέχρι το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθούν άλλα 14 χλμ. έως το Δερβένι, ενώ από τον Μάιο οι οδηγοί που κινούνται προς την Αθήνα εξυπηρετούνται από τις δύο σήραγγες του Αιγίου.

Το φθινόπωρο θα δοθούν τα πρώτα 70 χλμ. της Ιόνιας οδού, από τον Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία, και τον Οκτώβριο παραδίδεται το τελευταίο κομμάτι της παράκαμψης της Καλαμάτας, στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας.

Τα έργα προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς και το μεγάλο στοίχημα είναι να ολοκληρωθούν έως τον Μάρτιο, εκτός από κάποια δύσκολα κομμάτια, όπως οι σήραγγες της Παναγοπούλας, που θα τελειώσουν το ερχόμενο φθινόπωρο.

«Βλέπουμε τους πρώτους καρπούς της προσπάθειας που ξεκίνησε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο», τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας και έκανε λόγο για «έργα που είχαν κολλήσει εδώ και αρκετά χρόνια».

Αναφέρθηκε στις επιζήμιες για το Δημόσιο συμβάσεις του 2006 και του 2013, δίνοντας έμφαση στις διαπραγματεύσεις με τους εργολάβους των πέντε αυτοκινητόδρομων που έγιναν το τελευταίο διάστημα και έφεραν την εξοικονόμηση 664,4 εκατ. ευρώ.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην κατασκευή των παράπλευρων δρόμων, που θα αποσυμφορήσουν την παλιά εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών και θα εξασφαλίζουν τις τοπικές μετακινήσεις χωρίς πληρωμή διοδίων.

«Είναι έργα που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών και θα αλλάξουν το πρόσωπο της δυτικής Ελλάδας», επισήμανε ο Αλέξης Τσίπρας και έκανε ιδιαίτερη μνεία στα έργα της Ιόνιας οδού, που προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς.

Πρόσθεσε ότι έπειτα από 7 χρόνια μείωσης, φέτος αυξήθηκε το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ η χώρα μας εξασφάλισε την ισχυρότερη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και στη διαδικτυακή πλατφόρμα του πακέτου Γιούνκερ έχουν υποβληθεί επενδυτικά προγράμματα ύψους 25 δισ. ευρώ.

1.750 εργαζόμενοι

«Πριν από ενάμιση χρόνο τα έργα ήταν ημιθανή, με πολλές εκκρεμότητες», είπε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και τόνισε ότι «είναι αξιοθαύμαστος ο χρόνος που ολοκληρώνονται έργα που περίμεναν οι πολίτες για πολλά χρόνια».

Στην Ολυμπία οδό των 120 χλμ., που θα συνδέσει την Αθήνα με την Πάτρα σε λιγότερο από δύο ώρες, εργάζονται σήμερα περισσότερα από 1.750 άτομα σε οκτώ μεγάλα εργοτάξια.

Η Ιόνια οδός των 196 χλμ., που θα συνδέσει το Αντίρριο με τα Γιάννενα σε λιγότερο από μία ώρα και 40 λεπτά εργάζονται 2.200 άτομα και τα έργα έχουν υλοποιηθεί κατά 81,26%. Ρεκόρ καταγράφηκε στη δίδυμη σήραγγα της Κλόκοβας των συνολικά 6 χλμ., η οποία ξεκίνησε τον Μάιο του 2015 και έχει υλοποιηθεί κατά 70%.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπαράζ εγκαινίων στην άσφαλτο
Εορταστική «κορδέλα» στο τελευταίο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας έκοψε την Παρασκευή ο πρωθυπουργός, παράλληλα με την παράδοση τμημάτων της Κορίνθου-Πατρών και της Ιόνιας,...
Μπαράζ εγκαινίων στην άσφαλτο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
210 καλοτάξιδα, αλλά... «αλμυρά» χιλιόμετρα
Τέλη Μαρτίου του 2017 θα δοθούν στην κυκλοφορία 12 νέες σήραγγες, συνολικού μήκους 16 χλμ. για κάθε κλάδο κυκλοφορίας. Τα διόδια για ένα Ι.Χ., που κάνει όλη τη διαδρομή από την Ελευσίνα ώς το Ρίο, θα κοστίζουν...
210 καλοτάξιδα, αλλά... «αλμυρά» χιλιόμετρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα τμήματα του δρόμου Κορίνθου-Πατρών
Το φθινόπωρο αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα έτοιμα τμήματα του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πατρών, όπως ανακοίνωσε χθες ο Γ. Δέδες, γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων, σε σύσκεψη δημάρχων και...
Τα τμήματα του δρόμου Κορίνθου-Πατρών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ερχονται ελαφρύνσεις στα διόδια
Αλλαγές στο καθεστώς των διοδίων για συγκεκριμένες κατηγορίες πληθυσμού υποσχέθηκε ο αναπληρώτης υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ο Χρήστος Σπίρτζης διευκρίνισε ότι, στο πλαίσιο των συζητήσεων με τους...
Ερχονται ελαφρύνσεις στα διόδια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο φαύλος κύκλος των διοδίων
Ο Χρήστος Σπίρτζης παραδέχεται ότι η αύξηση των τιμών επιφέρει μείωση της κυκλοφορίας, δυσχεραίνοντας τα έργα των αυτοκινητόδρομων, και προαναγγέλλει αναθεώρηση των συμβάσεων με τους εργολάβους.
Ο φαύλος κύκλος των διοδίων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας