Τρεις μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα παραδόθηκε χθες στην κυκλοφορία η παράκαμψη της Μεγαλόπολης, με την οποία μειώνεται ο χρόνος οδήγησης προς και από την Καλαμάτα κατά 10 έως και 15 λεπτά.
Ως τώρα οι οδηγοί ήταν αναγκασμένοι να κάνουν περιπορεία περίπου 8 χλμ., ενώ αποσυμφορείται και το τοπικό δίκτυο της πόλης από τη διερχόμενη κυκλοφορία.
Το κόστος του έργου ανήλθε στα 6,5 εκατ. ευρώ και χρειάστηκε να γίνουν παρεμβάσεις για να διασωθούν τα ευρήματα από τον αρχαίο οικισμό των Αιμονών.
Είναι το προτελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, αφού ώς τον Οκτώβριο θα ολοκληρωθεί και η ευρεία παράκαμψη της Καλαμάτας, ενώ δεν αποκλείεται ένα τμήμα της ώς την οδό Αθηνών να τελειώσει νωρίτερα.
Μέσα στο καλοκαίρι, πιθανότατα στα τέλη του μηνός, θα δοθεί στην κυκλοφορία και το τμήμα Αρχαίας Κορίνθου-Κιάτου στην εθνική οδό Αθηνών-Πατρών.
«Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση και σε κανέναν υπουργό», τόνισε με νόημα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, που δεν παρέλειψε να πει ότι ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος είναι ο πρώτος που θα δοθεί σε πλήρη λειτουργία. Εδωσε όμως έμφαση στην επανεκκίνηση των έργων με τη συμφωνία ανάμεσα στο υπουργείο και τους εργολάβους, που κυρώθηκε από τη Βουλή με τον νόμο 4354 του Δεκεμβρίου 2015.
«Με διαπραγματεύσεις εξασφαλίσαμε όφελος για το Δημόσιο άνω των 220 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αρχική σύμβαση», τόνισε ο υπουργός και έδωσε έμφαση στις ευνοϊκές τιμές διοδίων, που προβλέπουν εκπτώσεις έως και 70% για συχνούς χρήστες του νέου αυτοκινητόδρομου.
Δεν παράλειψε όμως να ρίξει τις «μπηχτές» του, απαντώντας στις αναφορές για το... κίνημα «Δεν πληρώνω» του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Π. Τατούλη.
«Βάζουμε τέλος στην πολιτική δεκαετιών των προηγούμενων κυβερνήσεων, που ευθύνονται για το κίνημα “Πληρώνω πολύ περισσότερα”, γιατί δεν είχαν γίνει απαλλοτριώσεις, δεν είχαν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές ανασκαφές και δεν είχαν λυθεί τα προβλήματα», τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι αυτές ήταν οι πολιτικές που ανέθρεψαν το κίνημα «Δεν πληρώνω».
Αναφερόμενος στα οφέλη από τη νέα συμφωνία για τον αυτοκινητόδρομο της ανατολικής Πελοποννήσου, ανακοίνωσε ότι οι εργολάβοι ανέλαβαν να παραδώσουν μελέτες για τοπικής σημασίας έργα, κόστους 12,3 εκατ. ευρώ.
Αφορούν τον δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος, τη σύνδεση με την Κυπαρισσία και την Πύλο, καθώς και τη συνέχιση του δρόμου Πάτρα-Πύργος ώς την Τσακώνα και το Καλό Νερό.
Ο υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι στο τέλος του χρόνου θα παραδοθεί η μελέτη για τη σύνδεση της Τρίπολης με την Αρχαία Ολυμπία και ξεκινά η διαδικασία για τη χρηματοδότηση του έργου που αποτελεί πάγιο αίτημα της περιοχής.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας