Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η τελευταία ταλαιπωρία για τους Πειραιώτες

Μέχρι τις αρχές του 2017 αναμένεται να έχει παραδοθεί στο επιβατικό κοινό η υπό κατασκευή γραμμή του τραμ στον Πειραιά

Η τελευταία ταλαιπωρία για τους Πειραιώτες

  • A-
  • A+

Νέος, αλλά τελευταίος, «γολγοθάς» περιμένει τους οδηγούς που κινούνται στη ζώνη κατασκευής της γραμμής του τραμ στον Πειραιά.

Από τη Δευτέρα δύο βασικοί οδικοί άξονες, η Ομηρίδου Σκυλίτση και η Βασ. Γεωργίου, θα είναι ουσιαστικά εκτός κυκλοφορίας ώς την ολοκλήρωση των έργων, κάτι που αναμένεται στις αρχές του 2017.

Στην πρώτη περίπτωση θα υπάρχει μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας από τις 6 π.μ. έως τις 11 μ.μ., ενώ τις νυχτερινές ώρες θα εφαρμόζεται πλήρης αποκλεισμός. Η Βασ. Γεωργίου, από το ύψος της λεωφόρου Γρηγ. Λαμπράκη ώς την Ηρώων Πολυτεχνείου, θα περιοριστεί σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας.

Χθες η κρατική εταιρεία «Αττικό Μετρό», που έχει την ευθύνη των έργων, ανάρτησε χάρτες πορείας για οχήματα όλων των κατηγοριών.

Τα φορτηγά και τα άλλα μεγάλα οχήματα θα εξυπηρετούνται μέσω της Ακτής Ποσειδώνος, οι υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων θα ακολουθούν την Ακτή Μιαούλη στο ρεύμα προς τη λεωφόρο Ποσειδώνος, ενώ η κίνηση προς την οδό Πειραιώς θα περνά από την Ακτή Τζελέπη.

Τα έργα της επέκτασης της γραμμής του τραμ στον Πειραιά, με προϋπολογισμό 61,5 εκατ. ευρώ, είχαν ανατεθεί στις αρχές του 2013 με προοπτική να ολοκληρωθούν σε 25 μήνες.

Περιλαμβάνουν δύο διαφορετικές διαδρομές για κάθε ρεύμα κίνησης συνολικού μήκους 5,4 χλμ. με 12 στάσεις. Η κατασκευή όμως ξεκίνησε με καθυστέρηση ενός έτους, ενώ είχε δοθεί και άλλος ένας χρόνος παράτασης, με αποτέλεσμα να έχει γεμίσει εργοτάξια ένα μεγάλο μέρος του Πειραιά.

Το έργο μπήκε σε νέους ρυθμούς από τα τέλη του 2015 και καταβάλλονται προσπάθειες να λειτουργήσει στις αρχές του νέου χρόνου.

Η επόμενη μικρή επέκταση του δικτύου του τραμ αφορά τη σύνδεση της παραλιακής γραμμής προς Γλυφάδα με τον σταθμό του μετρό στην Αργυρούπολη, με διακλάδωση μέσω της δυτικής πλευράς του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό, που θα έχει μήκος 1,1 χλμ. και τρεις νέες στάσεις.

Και το μετρό

Οι δυτικές γειτονιές του Πειραιά δέχονται τις επιπτώσεις από την επέκταση της γραμμής του μετρό. Το έργο, με προϋπολογισμό 730 εκατ. ευρώ, έχει μήκος 7,6 χλμ. και έξι νέους σταθμούς.

Ξεκίνησε το 2012 με προοπτική να παραδοθεί σε έξι χρόνια, αλλά και εδώ δεν λείπουν οι καθυστερήσεις, με το πιο αισιόδοξο σενάριο ότι θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2019.

Ο μετροπόντικας αναμένεται να φτάσει το φθινόπωρο στον σταθμό της Νίκαιας. Μεγάλο «πονοκέφαλο» προκαλεί ο σταθμός στον Πειραιά, που θα εξυπηρετεί το λιμάνι και θα εξασφαλίσει την απευθείας σύνδεσή του με το «Ελ. Βενιζέλος».

Κατά την εκσκαφή του σταθμού αποκαλύφθηκε ότι πέφτει επάνω σε αγωγό της ΕΥΔΑΠ, γι’ αυτό χρειάστηκε να μετατοπιστεί κατά μερικά μέτρα παραμένοντας πάντα δίπλα στον κεντρικό σταθμό του Ηλεκτρικού.

Η αλλαγή αυτή επέβαλε την εκπόνηση νέων μελετών, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η κατασκευή του. Ετσι η «Αττικό Μετρό» εξετάζει δύο σενάρια: να παραδοθεί τμηματικά το έργο ώς τη Νίκαια ή να περάσει ο μετροπόντικας χωρίς να σταματήσει στον Πειραιά και να φτάσει στο Δημοτικό Θέατρο.

Αυτό σημαίνει ότι η γραμμή θα ανοίξει γρηγορότερα, αλλά θα χρειαστεί να κλείσει για έξι μήνες για να προστεθεί ο σταθμός δίπλα στον Ηλεκτρικό.

Το υπουργείο Υποδομών αναζητά πόρους 250 εκατ. ευρώ για να χρηματοδοτήσει την επέκταση της γραμμής του μετρό από την Ανθούπολη ώς το Ιλιον με τρεις νέους σταθμούς. Οι εξελίξεις στο Ελληνικό θα καθορίσουν και τη δεύτερη μικρή επέκταση ώς τη Γλυφάδα και τον Αγιο Νικόλαο, με τρεις νέους σταθμούς.

  

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κυκλοφοριακή ασφυξία επί 24ώρου βάσεως
Τα εργοτάξια του τραμ αλλά και του μετρό έχουν κάνει απροσπέλαστο το κέντρο του Πειραιά. Σημαντικές αρτηρίες, όπως η Ακτή Θεμιστοκλέους, η Ακτή Μουτσοπούλου, η Γρηγορίου Λαμπράκη, η Ηρώων Πολυτεχνείου, η 2ας...
Κυκλοφοριακή ασφυξία επί 24ώρου βάσεως
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στους περιστασιακούς επιβάτες η «λυπητερή»
Στο 1,40 (αντί 1,30, όπως είχε αρχικά διαρρεύσει) επανέρχεται από τις αρχές του νέου έτους το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών. Παραμένει στα 30 ευρώ η μηνιαία κάρτα και εξετάζεται κλιμακωτή τιμολόγηση...
Στους περιστασιακούς επιβάτες η «λυπητερή»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγώνας για την ασφάλεια επιβατών
Σε νέα στάση προχωρούν την Τρίτη οι εργαζόμενοι στο μετρό, στον Ηλεκτρικό και στο τραμ, κλιμακώνοντας τον αγώνα τους για καλύτερες και ασφαλέστερες συγκοινωνίες αλλά και ενάντια στην πολιτική της απερχόμενης...
Αγώνας για την ασφάλεια επιβατών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το 2020 πιάνει Πειραιά
Τον Ιούνιο του 2019, θα λειτουργήσουν οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, ενώ οι υπόλοιποι τρεις, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο, εκτός νέων απροόπτων, θα...
Το 2020 πιάνει Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
Πριν από το Πάσχα τα αυτοκίνητα θα περνούν από τις νέες σήραγγες στα Τέμπη, ενώ στα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα, Αντίρριο-Γιάννενα και Ξυνιάδα-Τρίκαλα θα δοθεί στην κυκλοφορία τουλάχιστον το 90% της διαδρομής. Το...
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
Το νοικοκύρεμα των οικονομικών στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τον φορέα που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, αλλά και οι δανειακές υποχρεώσεις της «Αττικό Μετρό»,...
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας