Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
24ωρη απεργία σε ΟΣΕ, Προαστιακό την Πέμπτη

Χωρίς μετρό, Ηλεκτρικό και τραμ θα μείνει αύριο για τέσσερις ώρες το επιβατικό κοινό της Αθήνας, ενώ έπεται κλιμάκωση την Παρασκευή και την ερχόμενη εβδομάδα

EUROKINISSI/ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

24ωρη απεργία σε ΟΣΕ, Προαστιακό την Πέμπτη

  • A-
  • A+

Με στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι ώς τις 4 μ.μ. συνεχίζουν αύριο οι εργαζόμενοι στο μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ τις δεκαπενθήμερες κινητοποιήσεις κατά της ένταξης της ΣΤΑΣΥ στο νέο υπερ-ταμείο.

Την Παρασκευή τα μέσα σταθερής τροχιάς θα ακινητοποιηθούν από τις 10 μ.μ. ώς το τέλος της βάρδιας, ενώ άλλες τρεις στάσεις εργασίας οργανώνονται για την επόμενη εβδομάδα (Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή).

«Οι ιδιωτικές συγκοινωνίες έχουν δοκιμαστεί και οι συνέπειές τους είναι γνωστές: ακριβά εισιτήρια, ανασφαλείς συγκοινωνίες, ακόμη πιο μειωμένα δρομολόγια. Γι’ αυτό όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη οι αστικές συγκοινωνίες είναι δημόσιες», τονίζουν σε κοινή ανακοίνωσή τους τα σωματεία των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ.

Την Πέμπτη ακινητοποιούνται τα τρένα, περιλαμβανομένου και του προαστιακού, λόγω της 24ωρης απεργίας της πανελλήνιας ένωσης προσωπικού έλξης του ΟΣΕ. Είναι η αρχή κινητοποιήσεων ενόψει της 22ας Ιουνίου, ημερομηνία που έχει οριστεί από το ΤΑΙΠΕΔ για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Την ώρα που σε όλες τις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες οι σιδηροδρομικές εταιρείες παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο ή επανακρατικοποιούνται, η ελληνική κυβέρνηση προωθεί την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», αναφέρει η ανακοίνωση του σωματείου.

Διαβεβαίωση

«Οι εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν», διαβεβαίωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Αλφα».

Επικαλέστηκε μάλιστα «το κακό παράδειγμα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης» που είναι ιδιωτικές και τόνισε: «Είναι χειρότερες από τις συγκοινωνίες της Αθήνας και σε σχέση με το παρεχόμενο έργο στους πολίτες αλλά και σε σχέση με το κόστος του κράτους».

Προανήγγειλε όμως αλλαγές στον σχεδιασμό των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, που θα βασίζεται στα μέσα σταθερής τροχιάς. Σημείωσε επίσης ότι λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν σχεδόν κοινά δρομολόγια, χωρίς να εξυπηρετείται ο πολίτης, και κατέληξε: «Δεν γίνεται να συνεχίσει ένα άθλιο σύστημα που κληρονομήσαμε στη διαχείριση αυτών των εταιρειών».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
Το νοικοκύρεμα των οικονομικών στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τον φορέα που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, αλλά και οι δανειακές υποχρεώσεις της «Αττικό Μετρό»,...
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρεις 24ωρες απεργίες σε μετρό, Ηλεκτρικό και τραμ
Με τρεις 24ωρες απεργίες απαντούν οι εργαζόμενοι στο μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ στη μεταφορά της ΣΤΑΣΥ στο υπό σύσταση υπερταμείο. Η ακινητοποίηση των μέσων σταθερής τροχιάς, που θα γίνει αύριο, την...
Τρεις 24ωρες απεργίες σε μετρό, Ηλεκτρικό και τραμ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κινητοποιήσεις σε μετρό και τραμ
Με εισήγηση υπέρ της πραγματοποίησης των δύο 24ωρων απεργιών που έχουν ανακοινωθεί για αύριο και την Παρασκευή (1η και 3 Μαρτίου) συνεδριάζει σήμερα το συντονιστικό των σωματείων των εργαζομένων στο μετρό, τον...
Κινητοποιήσεις σε μετρό και τραμ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην... πρίζα η γραμμή Πειραιάς-Σταθμός Λαρίσης-Τρεις Γέφυρες
Είκοσι χρόνια μετά την έναρξη των πρώτων έργων, η ηλεκτροκίνηση... έφτασε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας και χθες ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής ώς τις Τρεις Γέφυρες, που συναντά...
Στην... πρίζα η γραμμή Πειραιάς-Σταθμός Λαρίσης-Τρεις Γέφυρες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παραιτήθηκε μαινόμενος
Με κριτική για τη... δωρεάν μετακίνηση των ανέργων υπέβαλε χθες την παραίτησή του ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, ο οποίος βρισκόταν στη διοίκηση του φορέα από τον Δεκέμβριο του 2013 και το...
Παραιτήθηκε μαινόμενος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενα... παράφωνο «κύκνειο άσμα»
Ξεπέρασε τον εαυτό του ο απερχόμενος πρόεδρος του ΟΑΣΑ Γρηγόρης Δημητριάδης, ο οποίος, κατά τη χθεσινή ακρόαση φορέων στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, πρότεινε να προστεθεί στο πολυνομοσχέδιο διάταξη σύμφωνα...
Ενα... παράφωνο «κύκνειο άσμα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας