Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Να λυθεί επιτέλους το πρόβλημα με τις εξετάσεις οδήγησης»

Περίπου 600 εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης διεξάγονται ημερησίως μετά την προσωρινή λύση που έδωσε η περιφερειάρχης Αττικής στο γνωστό ζήτημα που ταλαιπωρεί τους υποψήφιους οδηγούς

«Να λυθεί επιτέλους το πρόβλημα με τις εξετάσεις οδήγησης»

  • A-
  • A+

Συνεχίζονται τα προβλήματα με τις εξετάσεις οδήγησης, που εδώ και τρεις μήνες δεν διεξάγονται ομαλά σε όλη τη χώρα, ύστερα από την κατάργηση του υπερωριακού επιδόματος που λάμβαναν οι εξεταστές-εργαζόμενοι στις διευθύνσεις μεταφορών των κατά τόπους περιφερειών.

Οι εξετάσεις διεξάγονταν μετά τις 3 το μεσημέρι και τη λήξη του κανονικού ωραρίου των υπαλλήλων στις διευθύνσεις μεταφορών και όσοι συμμετείχαν σε αυτές λάμβαναν επίδομα ύψους 170 ευρώ, το οποίο κόπηκε με τον ν. 4354/2015 για το ενιαίο μισθολόγιο.

Ετσι, η ΟΣΥΑΠΕ (Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας) είχε προχωρήσει σε αποχή των εργαζομένων των περιφερειών από τις εργασίες μετά το πέρας του κανονικού ωραρίου. Υπήρξαν επαφές ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και τους θεσμούς για την επαναφορά του επιδόματος, ώστε να διεξάγονται ομαλά οι εξετάσεις, όμως μέχρι στιγμής δεν έχει καταστεί δυνατόν.

Για να γίνονται οι εξετάσεις δόθηκε στα τέλη Απριλίου προσωρινή λύση με πρωτοβουλία της περιφερειάρχη Αττικής, Ρένας Δούρου, ώστε αυτές να λαμβάνουν χώρα μετά τη 1 ώς τη λήξη του ωραρίου των υπαλλήλων. Ετσι, στην Αττική και κάποιες περιφέρειες που ακολούθησαν παρόμοιο μοντέλο άρχισαν να διεξάγονται ξανά οι εξετάσεις εξυπηρετώντας χιλιάδες πολίτες που περίμεναν να λάβουν δίπλωμα οδήγησης.

Ανάγκη για λύση

Η κ. Δούρου επανέρχεται στο θέμα με επιστολή προς τους υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών και Δικτύων στην οποία επισημαίνει ξανά την «ανάγκη άμεσης παρέμβασης στο κανονιστικό πλαίσιο με τις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες για την εξεύρεση οριστικής λύσης στο ζήτημα, στην κατεύθυνση της διασφάλισης της καλύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών, της εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών και της αποζημίωσης των εργαζόμενων εξεταστών».

«Μετά την πρωτοβουλία για προσωρινή λύση στο θέμα διεξάγονται περίπου 600 εξετάσεις για διπλώματα ημερησίως. Βέβαια, στις υπηρεσίες της περιφέρειας δημιουργούνται προβλήματα γιατί οι υπάλληλοι φεύγουν νωρίτερα από το γραφείο τους και έτσι καθυστερούν άλλες υποθέσεις. Η λύση που δόθηκε από την κ. Δούρου ήταν σαφώς προσωρινή και ζητά επιστροφή στην προτέρα κατάσταση.

»Οι εξεταστές θα πρέπει να λαμβάνουν πρόσθετη αμοιβή, εφόσον εργάζονται μετά το πέρας του κανονικού ωραρίου τους. Επίσης, σε άλλες περιφέρειες οι εξετάσεις διεξάγονται ελάχιστα ή καθόλου. Το ζήτημα είναι στα χέρια των δύο αρμόδιων υπουργείων, την παρέμβαση των οποίων ζητά άμεσα η κ. Δούρου. Το θέμα αφορά τόσο τους εργαζομένους όσο και τους απλούς πολίτες που ταλαιπωρούνται», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Ηλίας Δόλγιρας, αναπληρωτής γενικός διευθυντής Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής.

Ανάλογη επιστολή είχε απευθύνει στο υπουργείο Μεταφορών και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης:

«Οι εξετάσεις έχουν ουσιαστικά παγώσει. Η λύση που έδωσαν η κ. Δούρου και κάποιοι άλλοι περιφερειάρχες δεν αρκεί. Στην Αθήνα, την Πελοπόννησο και τη Ρόδο διεξάγονται εξετάσεις, αλλά στην υπόλοιπη Ελλάδα όχι. Το μείζον είναι η αλλαγή του ν. 4354, πρέπει η πολιτεία να δώσει λύση συνολικά και όχι να προσπαθεί μόνη της η κάθε περιφέρεια. Τα πάντα είναι στον αέρα, οι συνάδελφοι δυσκολεύονται πια να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους», μας λέει ο Διαμαντής Ηλιάδης, πρόεδρος της ΠΟΕΟ.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Πάγωσαν» οι εξετάσεις οδήγησης
«Στοπ» έχει μπει για περισσότερο από ένα μήνα στις εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης ύστερα από ψήφιση νόμου που κόβει από τους εξεταστές, εργαζομένους κυρίως στις κατά τόπους περιφέρειες, τα υπερωριακά...
«Πάγωσαν» οι εξετάσεις οδήγησης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
Με το προηγούμενο καθεστώς θα γίνονται για έξι έως και εννέα μήνες οι εξετάσεις για τη χορήγηση αδειών οδήγησης, αλλά όλα δείχνουν ότι θα παραμείνει η αύξηση στα παράβολα που είχε θεσμοθετηθεί.
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
Το γεφύρι της Αρτας είναι... το τμήμα αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου, τη μεγαλύτερη καρμανιόλα του οδικού δικτύου, που είχε περιληφθεί το 2006 στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού αλλά βρίσκεται ακόμη στο «θα».
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η «οδύσσεια» των υποψήφιων οδηγών
Συνεχίζεται η «οδύσσεια» 100.000 υποψηφίων για έκδοση διπλώματος οδήγησης σε όλη τη χώρα μετά την αντιπαράθεση που έχει προκύψει ανάμεσα στο υπουργείο Μεταφορών και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών...
Η «οδύσσεια» των υποψήφιων οδηγών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην αντεπίθεση το υπουργείο Μεταφορών για τις εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τις εξετάσεις χορήγησης άδειας οδήγησης χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή έχει προκαλέσει την αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ) με...
Στην αντεπίθεση το υπουργείο Μεταφορών για τις εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκινούν οι εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών
Η συμφωνία του υπουργείου Μεταφορών με τις ασφαλιστικές εταιρείες για την ασφαλιστική κάλυψη οχημάτων και υποψηφίων οδηγών οδηγεί σύμφωνα με πληροφορίες στην επανεκκίνηση των πρακτικών εξετάσεων των υποψηφίων...
Ξεκινούν οι εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας