Στους πολύπλοκους νόμους που ισχύουν σε αυτές τις περιπτώσεις αλλά και στην πολυδάπανη επιχείρηση που απαιτείται «σκοντάφτει» η απομάκρυνση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Παναγία Τήνου», το οποίο παραμένει στο λιμάνι του Πειραιά μετά τη σοβαρή κλίση που πήρε τη Μ. Εβδομάδα.
Το θέμα θα συζητηθεί στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ που αναμένεται να πραγματοποιηθεί σήμερα Δευτέρα και να εγκριθεί ανοικτός πλειοδοτικός διαγωνισμός για την απομάκρυνσή του.
Ηδη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού, όπου έχουν αναρτηθεί τα θέματα της ημερήσιας διάταξης του Δ.Σ., στο θέμα 25 αναφέρεται «η έγκριση διενέργειας ανοικτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση-πώληση και απομάκρυνση εκτός του λιμανιού του Πειραιά του επιβλαβούς πλοίου-πλωτού ναυπηγήματος επιβατηγού-οχηματαγωγού “Παναγία Τήνου” που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας ΟΛΠ Α.Ε., όπως επίσης των όρων της σχετικής διακήρυξης».
Ωστόσο, ακόμα και με τη διενέργεια του συγκεκριμένου διαγωνισμού τίποτε δεν είναι ξεκάθαρο, καθώς, όπως εξηγούσαν ναυτιλιακοί κύκλοι στην «Εφ.Συν.», από τη μια η καθυστέρηση μπορεί να είναι μεγάλη και από την άλλη, εάν το πλοίο απομακρυνθεί ως «ναυάγιο», βάσει του νόμου παραδίδεται στον πλειοδότη ελεύθερο βαρών-υποχρεώσεων.
Ηδη το θέμα απασχολεί τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα και για τον λόγο αυτό πριν από μερικές ημέρες συγκάλεσε σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι του ΝΑΤ και του ΟΛΠ προκειμένου να δουν ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να το χειριστούν.
Ενόψει του Δ.Σ. του ΟΛΠ σταμάτησαν προσωρινά οι εργασίες για την απομάκρυνσή του, με αποτέλεσμα το πλοίο να παραμένει ημιβυθισμένο στην προβλήτα της πύλης Ε4 του λιμανιού, ενώ γύρω του έχει τοποθετηθεί αντιρρυπαντικό φράγμα.
Θυμίζουμε ότι το «Παναγία Τήνου» (πρώην «Αγιος Γεώργιος»), 44 ετών, που είναι παροπλισμένο στο λιμάνι περίπου έναν χρόνο και κατασχεμένο από το ΝΑΤ, τη Μ. Τρίτη παρουσίασε ξαφνικά μεγάλη δεξιά κλίση 40 μοιρών.
Το υπουργείο Ναυτιλίας, με ανακοίνωσή του αμέσως μετά το περιστατικό, άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο δολιοφθοράς, ενώ και ο ίδιος ο υπουργός υποστήριξε ότι αυτό που συνέβη είναι αντικείμενο διερεύνησης, καθώς οι ειδικοί εκτίμησαν ότι δεν μπορεί να εξηγηθεί η εισροή 25.000 τόνων νερού στα μηχανοστάσια του πλοίου μέσα σε μισή ώρα, ενώ το ίδιο πρωινό είχε γίνει έλεγχος από στελέχη του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων και είχε διαπιστωθεί ότι η κλίση του ήταν αμετάβλητη.
Το «Παναγία Τήνου» ήταν ιδιοκτησίας της Ventouris Sea Lines και ο Βαγγέλης Βεντούρης μετά το περιστατικό δήλωσε ότι το πλοίο είχε κατασχεθεί από το ΝΑΤ και αυτό όρισε φύλακες για τη φύλαξη, συντήρηση και αξιοπλοΐα του πλοίου, ο αριθμός των οποίων, η εμπειρία τους και τα στοιχεία τους ουδέποτε γνωστοποιήθηκαν στην πλοιοκτήτρια εταιρεία ή στον νόμιμο εκπρόσωπό της.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας