• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.9°C / 16.8°C
    2 BF
    42%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.3°C / 12.7°C
    0 BF
    44%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.8°C / 15.0°C
    3 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    1 BF
    53%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.7°C / 11.9°C
    4 BF
    50%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.9°C / 12.6°C
    1 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 7.9°C / 10.6°C
    5 BF
    37%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 13.6°C
    1 BF
    57%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 17.1°C
    5 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.9°C / 13.9°C
    2 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.0°C / 16.8°C
    4 BF
    41%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.5°C / 13.7°C
    2 BF
    47%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.9°C / 14.9°C
    2 BF
    51%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 14.5°C
    2 BF
    47%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.8°C / 14.5°C
    2 BF
    55%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.3°C / 15.8°C
    3 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 17.0°C
    2 BF
    42%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.3°C / 11.6°C
    2 BF
    48%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 9.6°C / 14.2°C
    2 BF
    52%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    2 BF
    61%

Καινούργια αρχή έγινε και στο τμήμα του προαστιακού από το Κιάτο ώς τη Ροδοδάφνη, κοντά στο Αίγιο

EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

«Καιρός να “ερωτευτούμε” τον σύγχρονο σιδηρόδρομο»

  • A-
  • A+

Χρειάστηκαν οκτώ χρόνια, για να υπογραφεί και ένα... καλό Μνημόνιο. Πρόκειται για τη συμφωνία, με την οποία μπαίνουν κανόνες και χρονοδιαγράμματα για τα έργα στα οκτώ σημεία που συναντά ο νέος αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Πατρών το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η ασάφεια αυτή αποδείχτηκε η «χαρά των εργολάβων», καθώς έχουν ήδη εισπράξει αποζημιώσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για τις καθυστερήσεις.

Την περασμένη εβδομάδα η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας «Ολυμπία Οδός» συμφώνησαν για τα έργα στα συγκεκριμένα σημεία, που προβλέπεται να παραδοθούν στις αρχές του 2017, αφού την άνοιξη του ίδιου έτους ο αυτοκινητόδρομος πρέπει να τεθεί σε κυκλοφορία, για να μη χρειαστεί η χώρα μας να επιστρέψει τις χρηματοδοτήσεις από ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2014.

Καινούργια αρχή έγινε και στο τμήμα του προαστιακού από το Κιάτο ώς τη Ροδοδάφνη, κοντά στο Αίγιο, όπου έχουμε άλλο ένα παράδοξο: οι σταθμοί είναι έτοιμοι από τα τέλη του 2014, αλλά η γραμμή τώρα ξεκίνησε να κατασκευάζεται λόγω πτώχευσης του εργολάβου που είχε αναλάβει το έργο, αλλά και καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις.

Τα έργα προχωρούν με νέο ανάδοχο και προβλέπεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2017, ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα ακολουθήσει ο τρίτος διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση, ώστε να λειτουργήσει η νέα γραμμή των 71 χλμ. στις αρχές του 2018.

Στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος των 27,6 χλμ. κατασκευάζονται ήδη οι σήραγγες στην Παναγοπούλα και η υπόλοιπη γραμμή, ενώ τα ηλεκτρομηχανικά θα δημοπρατηθούν το φθινόπωρο, με προοπτική να δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2019.

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται η σύμβαση για το τμήμα Ψαθόπυργος-Πάτρα. Με την ολοκλήρωσή του η απόσταση Αθήνα-Πάτρα θα γίνεται σε λιγότερο από δύο ώρες.

Χθες η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ πρόσθεσε άλλο ένα φιλόδοξο πρόγραμμα, το οποίο αφορά τη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα, που παραμένει κλειστή για πάνω από μια 15ετία.

Σε πρώτη φάση θα είναι μονή, αλλά θα επιτρέπει την κίνηση τρένων με ταχύτητα έως και 160 χλμ. την ώρα. Η μελέτη για τα έργα παρουσιάστηκε σε σύσκεψη στο δημαρχείο Πύργου, την οποία οργάνωσε ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απ. Κατσιφάρας και συμμετείχαν όλοι οι δήμαρχοι από Ηλεία, Αχαΐα και Μεσσηνία.

Ο προϋπολογισμός τους υπολογίζεται σε 600 εκατ. ευρώ, που θα ενταχθούν στο πακέτο Γιούνκερ ή θα γίνουν με σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

«Θα είναι το πιο κερδοφόρο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Θανάσης Βούρδας, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, επικαλούμενος τα πρώτα στοιχεία της μελέτης βιωσιμότητας του έργου.

Τονίζει ότι η γραμμή εξυπηρετεί την Αρχαία Ολυμπία και ενώνει τέσσερα λιμάνια της δυτικής Πελοποννήσου, Πάτρα, Καλαμάτα, Κατάκολο και Κυλλήνη. Θα εξυπηρετεί επίσης το αεροδρόμιο του Αράξου και τη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας.

Ξεχωρίζει την περίπτωση του Κατάκολου, που εξελίσσεται σε σημαντικό λιμάνι κρουαζιέρας και υποδέχτηκε πάνω από 914.000 τουρίστες το 2014, για το οποίο υπάρχουν τελικά στοιχεία.

«Η περσινή χρονιά ήταν καλύτερη και φέτος προβλέπονται ακόμα μεγαλύτερες επιδόσεις», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ και επισημαίνει την επιτυχία που έχουν τα ειδικά δρομολόγια του τρένου για τη μεταφορά τουριστών από το λιμάνι στην Αρχαία Ολυμπία.

«Είναι καιρός να “ερωτευτούμε” τον σύγχρονο σιδηρόδρομο, που είναι μέσο άνετης και οικονομικής μετακίνησης των πολιτών, σοβαρό εργαλείο ανάπτυξης του τουρισμού και των εμπορευματικών μεταφορών», προσθέτει και κάνει ειδική αναφορά στην ανάδειξη των ιστορικών σταθμών του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.

Χρονοδιαγράμματα

Το πρώτο τμήμα των 131,84 χλμ. θα ενώσει την Πάτρα με τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία, με διακλάδωση 12,3 χλμ. από τον Πύργο ώς το Κατάκολο.

Στο μεγαλύτερο μέρος του θα ακολουθεί την υπάρχουσα γραμμή, που θα ανακαινιστεί και θα αποκτήσει κανονικό πλάτος.

Θα διαθέτει έξι σταθμούς (Βραχνέικα, Κάτω Αχαγιά, Λάππα, Βάρδα, Λεχαινά και Καβάσιλα), καθώς και οκτώ στάσεις (Μιντιλόγλι, Τσουκαλέικα, Καμίνια, Αλισσός, Σαγέικα, Νέα Μανωλάδα, Κουρτέσι και Ανδραβίδα). Προβλέπεται να κατασκευαστούν τέσσερις μεγάλες γέφυρες πάνω από τα ποτάμια Λυγιά, Πείρο, Ρούσκουλα και Βέργα, καθώς και εννέα ανισόπεδοι κόμβοι σε ισάριθμες διασταυρώσεις με το οδικό δίκτυο.

Το τμήμα Πύργος-Καλαμάτα έχει μήκος 118,9 χλμ. και περιλαμβάνει διακλάδωση 6,5 χλμ. από το Καλό Νερό ώς την Κυπαρισσία.

Η μελέτη βρίσκεται σε προκαταρκτικό στάδιο, γιατί -λόγω της διαμόρφωσης του εδάφους- εξετάζονται δύο εναλλακτικές διαδρομές.

Η μία αφορά τη διαδρομή 13 χλμ. από το Καλό Νερό έως το Κοπανάκι και η δεύτερη έχει μήκος 8 χλμ. από τον Μελιγαλά ώς τη Βαλύρα.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο
Στα τέλη Ιουνίου ο ηλεκτροκίνητος προαστιακός θα φτάσει ώς τον σταθμό Λαρίσης και τον Πειραιά, που θα μειώσει τη διάρκεια της διαδρομής περίπου κατά 15 λεπτά, ενώ λίγο αργότερα θα ολοκληρωθεί η ανακαινισμένη...
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην Πελοπόννησο το γιοφύρι της Αρτας κινείται σε ράγες
Την άμεση επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου ζητούν οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με επιστολή τους προς τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Αχ. Καραμανλή και τη διοίκηση του ΟΣΕ.
Στην Πελοπόννησο το γιοφύρι της Αρτας κινείται σε ράγες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το τρένο θα σφυρίξει ξανά στην Αχαΐα
Υστερα από δέκα χρόνια το τρένο θα φτάσει πάλι στο Αίγιο και ώς το τέλος του 2020 θα βρίσκεται στο Ρίο, ενώ στο τραπέζι του υπουργείου Μεταφορών και του ΟΣΕ έχουν κατατεθεί σχέδια για την επαναλειτουργία...
Το τρένο θα σφυρίξει ξανά στην Αχαΐα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα σκαριά η αναγέννηση του τρένου
Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι μελέτες και ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση και επαναλειτουργία του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, με προτεραιότητα περιοχές της Πελοποννήσου, της Μακεδονίας και της δυτικής...
Στα σκαριά η αναγέννηση του τρένου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στη Δυτική Αττική έφτασε ο προαστιακός
Με καθυστέρηση 13 χρόνων το δίκτυο του προαστιακού εντάσσεται στην εξυπηρέτηση των κατοίκων πολλών δήμων του δυτικού λεκανοπεδίου. Λίγες ημέρες μετά την ένταξη στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής από τις Τρεις...
Στη Δυτική Αττική έφτασε ο προαστιακός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ
«Θα είχε αποτραπεί το τραγικό δυστύχημα στο Αδενδρο αν λειτουργούσαν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιαχείρισης που παρεμβαίνουν αυτόματα σε περιπτώσεις ανθρώπινου σφάλματος». Η σημαντική αυτή παράμετρος...
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας