Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μετά το αεροδρόμιο ετοιμάζουν «κορδέλα» και στην Τοπλού

Εγκαινιάστηκε ο νέος αεροσταθμός στη Σητεία και όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, θα προχωρήσει η επένδυση της Μονής Τοπλού, που έχει χαρακτηριστεί «το Βατοπέδι της Κρήτης»

Μετά το αεροδρόμιο ετοιμάζουν «κορδέλα» και στην Τοπλού

  • A-
  • A+

Σε πανηγυρικό κλίμα εγκαινιάστηκε χθες το κτίριο του νέου αεροσταθμού στη Σητεία, ένα έργο που πέρασε από σαράντα κύματα και γνώρισε περισσότερες από 10 κυβερνήσεις μέχρι να ολοκληρωθεί. Την κορδέλα έκοψε ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος στην ομιλία του παραδέχτηκε το «αναπτυξιακό έλλειμμα» που παρουσιάζει ο νομός Λασιθίου, γεγονός που μπορεί να αρχίσει να αναστρέφεται με την πλήρη λειτουργία του αεροδρομίου, όπως είπε.

Τη σημασία του νέου αεροδρομίου στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής επισήμαναν τόσο ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, όσο και ο δήμαρχος της Σητείας, Θεόδωρος Πατεράκης, ενώ χαιρετισμό στην εκδήλωση των εγκαινίων απέστειλε και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και καταγόμενος από το Λασίθι Γιάννης Δραγασάκης.

Ο νέος αεροσταθμός έχει συνολική έκταση 9.200 τ.μ. και, εκτός από την κεντρική αίθουσα check in και τους χώρους υποδοχής των επιβατών διαθέτει ένα μικρό νοσοκομείο, ενώ, όπως εξήγησε ο αερολιμενάρχης Σητείας, στο υπόγειο επίπεδο βρίσκεται η καρδιά όλων των εγκαταστάσεων με το κέντρο τεχνικού και ηλεκτρονικού ελέγχου.

Στο αεροδρόμιο έχει δοθεί το όνομα του Βιτσέντζου Κορνάρου, ενός από τους κυριότερους εκπροσώπους της κρητικής λογοτεχνίας, ο οποίος είχε καταγωγή από τη Σητεία.

Το αεροδρόμιο βρίσκεται σε απόσταση 1 χιλιομέτρου βορειοδυτικά από το κέντρο της πόλης και το λιμάνι της Σητείας και έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης δύο έως και τριών αεροσκαφών την ώρα, μεσαίας κατηγορίας, δηλαδή αεροσκάφη μέχρι 250 θέσεων επιβατών, ενώ το μήκος του διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης είναι 2.700 μ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το 2014 διακινήθηκαν από το αεροδρόμιο Σητείας 34.783 επιβάτες (αφίξεις και αναχωρήσεις) σε 1.908 πτήσεις εσωτερικού και 70 πτήσεις εξωτερικού.

Αν και το αεροδρόμιο λειτουργεί από το 1984, ο νέος αεροσταθμός δόθηκε για χρήση τον περασμένο Ιούλιο. Η κατασκευή του είχε κολλήσει για χρόνια, ενώ ο προηγούμενος εργολάβος κηρύχτηκε έκπτωτος όταν αποδείχτηκε πως είχε καταθέσει πλαστές εγγυητικές επιταγές για το έργο αφήνοντας απλήρωτους και δεκάδες εργαζόμενους.

Η δημοπράτηση του υπόλοιπου έργου για τις κτιριακές εγκαταστάσεις και τον περιβάλλοντα χώρο έγινε εκ νέου το 2011, όταν και εγκαταστάθηκε νέος εργολάβος.

Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, τόσο από τον δήμαρχο όσο και από την αντιπεριφερειάρχη Λασιθίου, Πελαγία Πετράκη, τονίστηκε η ανάγκη ολοκλήρωσης και άλλων έργων στην ευρύτερη περιοχή και κυρίως η αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης των αστικών και τουριστικών περιοχών του νομού ώστε σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο να δοθεί νέα τουριστική, εμπορική και οικονομική πνοή στην περιοχή.

«Θα τρέξει και η Τοπλού»

Την είδηση πάντως έβγαλε ο υπουργός Υποδομών, μιλώντας από μικροφώνου, για την επένδυση στη Μονή Τοπλού, για την οποία είπε πως θα προχωρήσει και μάλιστα άμεσα. Καθόλου τυχαία εξάλλου δεν ήταν η παρουσία στην τελετή των εγκαινίων και του ηγούμενου της μονής, ο οποίος έχει προωθήσει την επιχειρηματική εκμετάλλευση των εκτάσεών της, μια επένδυση που στο παρελθόν είχε χαρακτηριστεί από τον ΣΥΡΙΖΑ «το Βατοπέδι της Κρήτης».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντάλλαξαν βέλη για το Καστέλλι
Σε υψηλούς τόνους πραγματοποιήθηκε η ακρόαση φορέων στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σχετικά με τη σύμβαση κατασκευής του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλλι. Κατά την τρίωρη διαδικασία...
Αντάλλαξαν βέλη για το Καστέλλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανώμαλη προσγείωση της Fraport στα Χανιά
Mε δίωρο αποκλεισμό στην αίθουσα αφίξεων του αεροδρομίου Χανίων ξεκίνησε η χθεσινή «επιθεώρηση» του κλιμακίου της Fraport στις εγκαταστάσεις του «Ι. Δασκαλογιάννης», το οποίο παραλαμβάνουν για τα επόμενα 40...
Ανώμαλη προσγείωση της Fraport στα Χανιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποζημιώσεις και με καλλιεργήσιμη γη στους αγρότες
Οι επιπτώσεις στο περιβάλλον, η αντιπλημμυρική προστασία, οι οδικές προσβάσεις και οι απαλλοτριώσεις ήταν τα θέματα που κυριάρχησαν στη συζήτηση για την κύρωση της σύμβασης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι,...
Αποζημιώσεις και με καλλιεργήσιμη γη στους αγρότες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εκχώρηση του «Δασκαλογιάννης» ξαναπλήγωσε την οικονομία της Κρήτης
Σοβαρές αναταράξεις στην τουριστική αγορά της Κρήτης προκαλεί το κλείσιμο της βάσης της αεροπορικής εταιρείας Ryanair στα Χανιά, που συνοδεύτηκε από ευθείες βολές για την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί η...
Η εκχώρηση του «Δασκαλογιάννης» ξαναπλήγωσε την οικονομία της Κρήτης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μεγαλώνει το μέτωπο κατά του αεροδρομίου Καστελλίου
Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική εκδήλωση για τις επιπτώσεις από την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλλι, στην αίθουσα του Πολύκεντρου Νεολαίας του Δήμου Ηρακλείου. Επιβεβαιώθηκε η...
Μεγαλώνει το μέτωπο κατά του αεροδρομίου Καστελλίου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Ακυρώστε τώρα το σχέδιο για αεροδρόμιο στο Καστέλλι»
Τους λόγους που καθιστούν παράλογη και ασύμφορη τη σχεδιαζόμενη κατασκευή αεροδρομίου στο Καστέλλλι εκθέτει με αναλυτική του ανακοίνωση το Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη (CISD). Ζητά από την...
«Ακυρώστε τώρα το σχέδιο για αεροδρόμιο στο Καστέλλι»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας