Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ελεγχος και εισιτήρια σε ιδιώτες

Ο έλεγχος των εισιτηρίων θα γίνεται μέσα στα οχήματα μαζικής μεταφοράς και ειδικά στο μετρό, θα επεκτείνεται στις αποβάθρες και σε όλα τα σημεία των σταθμών που βρίσκονται μετά τα ακυρωτικά μηχανήματα

EUROKINISSI

Ελεγχος και εισιτήρια σε ιδιώτες

  • A-
  • A+

Ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο ιδιωτών στον έλεγχο των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες, αλλά εξαιρείται προς το παρόν το Λεκανοπέδιο Αττικής που εξυπηρετείται από τον ΟΑΣΑ, σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που κατατέθηκε χθες (Τρίτη) στη Βουλή.

Επιτρέπεται επίσης η πώληση εισιτηρίων από ιδιώτες, παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν είχαν στοχοποιηθεί για τη διοχέτευση παραχαραγμένων ή και πλαστών κουπονιών.

Ο έλεγχος των εισιτηρίων θα γίνεται μέσα στα οχήματα μαζικής μεταφοράς και ειδικά στο μετρό θα επεκτείνεται στις αποβάθρες και σε όλα τα σημεία των σταθμών που βρίσκονται μετά τα ακυρωτικά μηχανήματα. Οσοι δεν διαθέτουν επικυρωμένα εισιτήρια οφείλουν να επιδείξουν την αστυνομική τους ταυτότητα ή άλλο δημόσιο έγγραφο που να αποδεικνύει την ταυτότητά τους και σε περίπτωση άρνησης θα μπορεί να ζητηθεί η συνδρομή αστυνομικού οργάνου.

Το πρόστιμο εξοφλείται μέσα σε τακτή προθεσμία και σε αντίθετη περίπτωση πενταπλασιάζεται και διαβιβάζεται στην αρμόδια ΔΟΥ για να εισπραχθεί με τη διαδικασία περί δημοσίων εσόδων.

Τα πρόστιμα για τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης καθορίζονται στο 60πλάσιο του οφειλόμενου εισιτηρίου, βασικού ή μειωμένου. Στις υπόλοιπες περιοχές που εξυπηρετούνται από αστικό δίκτυο το πρόστιμο αντιστοιχεί στο 20πλάσιο της τιμής, ενώ στα υπεραστικά μέσα και τον σιδηρόδρομο στο διπλάσιο της τιμής.

Δικαιώματα επιβατών

Θεσπίζεται επίσης Κανονισμός δικαιωμάτων των επιβατών, όπως προβλέπουν οι κοινοτικές οδηγίες, και οι μεταφορείς παραβάτες τιμωρούνται με διοικητικά πρόστιμα από 150 έως και 3.000 ευρώ.

Με άλλη διάταξη του νομοσχεδίου θεσπίζεται παράβολο για την υποβολή καταγγελιών προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), οι οποίες αφορούν κυρίως την τοποθέτηση κεραιών κινητής τηλεφωνίας σε κατοικημένες περιοχές. Το χαράτσι, που θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση, επιβάλλεται ενάντια στην «εύκολη και αβασάνιστη» (!) υποβολή καταγγελιών, όπως αναφέρει το δελτίο Τύπου του υπουργείου Μεταφορών.

Εχει ενδιαφέρον ότι με έτερη διάταξη προβλέπεται η από το 1995 αναδρομική αφαίμαξη των αποθεματικών της ΕΕΤΤ, που θα ενταχθούν στα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού και προφανώς θα θεωρηθούν... πρωτογενές πλεόνασμα.

Με άλλη διάταξη προβλέπεται η επέκταση της αρμοδιότητας της ΕΥΔΑΠ σε όλη τη χώρα, καθώς και η παραχώρηση σε ιδιώτες των δημοτικών δικτύων που αποκτά, όπως έχει αποκαλύψει η «Εφ.Συν.».

Το πολυνομοσχέδιο με τα συνολικά 85 άρθρα περιλαμβάνει σειρά ρυθμίσεων που αφορούν:

● Την επιβολή τέλους ανά επιβάτη στα αεροπορικά εισιτήρια, τα έσοδα του οποίου θα διατίθενται για έργα υποστήριξης των ΑμεΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα διαμορφωθεί γύρω στα 0,30 ευρώ ανά επιβάτη.

Ερωτήματα για την ΓΑΙΑΟΣΕ

● Την παράταση έως το 2018 της αποζημίωσης της υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την κάλυψη των δρομολογίων της άγονης γραμμής, που ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Διασφαλίζονται για μια τριετία οι τραπεζικές καταθέσεις του ΟΣΕ από ενδεχόμενες κατασχέσεις. Ερωτηματικά προκαλεί η μεταβίβαση του τροχαίου υλικού στη ΓΑΙΑΟΣΕ.

● Τον διαχωρισμό σε τέσσερις κατηγορίες των παραβάσεων αυτοκινητιστών ταξί. Για τις ελαφρές παραβάσεις το πρόστιμο κυμαίνεται στα 50-100 ευρώ, για τις σοβαρές στα 100-300, για τις πολύ σοβαρές στα 300-600 και για τις ιδιαζόντως σοβαρές στα 600-3.000 ευρώ. Προβλέπεται επίσης αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων από 3 έως 6 μήνες.

Το νομοσχέδιο παρέχει τη δυνατότητα κίνησης λεωφορείου χωρίς οδηγό προκειμένου να προωθήσει την πιλοτική εφαρμογή επιστημονικών προγραμμάτων όπως αυτό του Δήμου Τρικάλων, ενώ ρυθμίζει μια σειρά θεμάτων μεταξύ των οποίων η παραχώρηση άδειας λειτουργίας σε υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων του κέντρου της Αθήνας, οι οποίοι πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές και αποδεδειγμένα λειτουργούσαν έως το τέλος του 2012, καθώς και η παροχή τριετούς προσωρινής άδειας σε συνεργεία που βρίσκονται σε σημεία στα οποία έχουν αναθεωρηθεί οι χρήσεις γης.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
8 μνηστήρες για τα πρόδρομα έργα
Με το... αριστερό ξεκινούν τα έργα για την κατασκευή της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας. Για πρώτη φορά στην κατασκευή του, που ξεκίνησε το 1992, θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίας στο τμήμα των 13 χλμ. με...
8 μνηστήρες για τα πρόδρομα έργα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
Αρχές Αυγούστου ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» θα φτάσει στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού στον Πειραιά για να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, στο Δημοτικό Θέατρο. Αρχές του 2019 θα...
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
Μέσα στον Φεβρουάριο, με... δόσεις και μικρή απόκλιση από το τελευταίο χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της ηλεκτροκινούμενης γραμμής...
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
​Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία προβλέπεται να αντικαταστήσουν σταδιακά τα περίπου 320 «καθαρά», αλλά δυσκίνητα τρόλεϊ που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος του υπουργείου Υποδομών...
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συμπράξεις δημόσιων συγκοινωνιών με τα ΚΤΕΛ
Τροπολογία, η οποία εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, δίνει τη δυνατότητα στους Οργανισμούς Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης να δημιουργούν κοινοπρακτικά σχήματα με τα ΚΤΕΛ, αλλά και...
Συμπράξεις δημόσιων συγκοινωνιών με τα ΚΤΕΛ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας