Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αντιδρούν στην εξαίρεση από το νέο ΕΣΠΑ

Φορείς της Ηπείρου ζητούν τη συνέχιση της χρηματοδότησης του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά

EURΟKINISSI

Αντιδρούν στην εξαίρεση από το νέο ΕΣΠΑ

  • A-
  • A+

Μπαράζ αντιδράσεων στα Ιωάννινα προκαλεί η διαφαινόμενη εξαίρεση από ευρωπαϊκή χρηματοδότηση της κατασκευής του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά.

Το θέμα προέκυψε την περασμένη εβδομάδα, όταν στην εξειδικευμένη ιστοσελίδα για υποδομές ypodomes.com δημοσιεύτηκε η απάντηση του γενικού γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, σε αναφορά του βουλευτή Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Κ. Τασούλα, στην οποία τονίζεται ότι το έργο δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο των μεγάλων έργων του επιχειρησιακού προγράμματος των υποδομών στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Τη χρηματοδότηση του έργου ζήτησαν με δηλώσεις και ανακοινώσεις ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλ. Καχριμάνης, ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θ. Μπέγκας, ο πρώην αν. υπουργός Υποδομών Στ. Καλογιάννης, ο δήμαρχος Πωγωνίου Κώστας Καψάλης κ.ά.

Το ερώτημα πλέον είναι αν υπάρχει βούληση ένταξης του έργου στη φάση αναθεώρησης του νέου ΕΣΠΑ ή ένταξής του σε κάποια άλλη πηγή χρηματοδότησης που θα μπορούσε δυνητικά να είναι το «πακέτο Γιούνκερ» ή κάποιο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπως το «Συνδέοντας την Ευρώπη», που αφορά έργα διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών.

Μέχρι σήμερα, πάντως, ανακοινώσεις από την πλευρά της κυβέρνησης δεν υπάρχουν.

Αυτό που πρέπει να γίνει αντιληπτό, όμως, είναι το πλαίσιο μέσα στο οποίο προκύπτουν οι αντιδράσεις.

Ο δρόμος Ιωάννινα-Κακαβιά αποτελεί τη φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού, του οδικού άξονα που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί (η ολοκλήρωσή του έχει μετατεθεί για τον Μάρτιο του 2017), καταδικάζοντας την Ηπειρο σε μια διαρκή συγκοινωνιακή απομόνωση.

Οι όποιες συζητήσεις για την προώθηση κατασκευής του δρόμου, ήδη από την περίοδο της κυβέρνησης Καραμανλή, δεν προχώρησαν ποτέ.

Την ίδια στιγμή ο σημερινός δρόμος από τα Ιωάννινα ώς τον τελωνειακό σταθμό της Κακαβιάς δέχεται μεγάλο φόρτο από τις μετακινήσεις, από και προς την Αλβανία, με πολλά δυστυχήματα να γίνονται σε διάφορα τμήματά του.

Τέλος, το έργο αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου που δίνει διέξοδο μέσω της Αλβανίας στην Κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια με τη σύνδεση στην Τεργέστη και ανοίγοντας προοπτικές ανάπτυξης για τις παραμεθόριες περιοχές.

Υπάρχουν συνεπώς παραπάνω από ένας λόγοι για την εκτέλεση του έργου κι έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια που σχεδιάζεται ώστε να μείνει κι αυτή τη φορά εκτός υλοποίησης.

Θυμίζει, κατ’ αναλογία, το μεγάλο όνειρο της Ηπείρου, ήδη από τις αρχές του 20ού αιώνα, τη σιδηροδρομική σύνδεση, η οποία παραπέμπεται διαρκώς… στις ελληνικές καλένδες.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ετοιμα και τα 196 χλμ.της Ιονίας Οδού
Μπορεί το γεγονός να είναι ότι παραδόθηκε στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, η είδηση όμως είναι ότι ολοκληρώθηκε ο νέος αυτοκινητόδρομος και πλέον η απόσταση από το Αντίρριο ώς τα...
Ετοιμα και τα 196 χλμ.της Ιονίας Οδού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η «επιστροφή» της Δωδώνης
Χιλιάδες επισκέπτες παρακολουθούν τις τραγωδίες που ανεβαίνουν στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης, την ώρα που εξελίσσεται ένα πρωτοποριακό έργο αποκατάστασης στον αρχαιολογικό χώρο.
Η «επιστροφή» της Δωδώνης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην τελική ευθεία η αναστήλωση του Γεφυριού της Πλάκας
​Η αναστήλωση του Γεφυριού της Πλάκας αποτελεί προτεραιότητα της πολιτείας, η οποία ήδη ολοκληρώνει όλα τα απαραίτητα θεσμικά βήματα. Η επίσκεψη στον χώρο της υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου δεν έστειλε...
Στην τελική ευθεία η αναστήλωση του Γεφυριού της Πλάκας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποχαιρέτα τα «Τέμπη της Ηπείρου»
​Παρελθόν είναι πλέον τα αποκαλούμενα «Τέμπη της Ηπείρου», το πιο επικίνδυνο κομμάτι τής κατ’ ευφημισμόν εθνικής οδού Αρτας - Ιωαννίνων. Πρόκειται για 37 χλμ. της Ιόνιας οδού, από την Καμπή, μετά την παράκαμψη...
Αποχαιρέτα τα «Τέμπη της Ηπείρου»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επεισοδιακά «Ελευθέρια»
Με λαμπρότητα εορτάστηκε στα Γιάννενα η 104η επέτειος της απελευθέρωσης της πόλης από την οθωμανική κυριαρχία, αφού η ηλιοφάνεια και ο καλός καιρός χτες, μετά από μία μεγάλη περίοδο βαρυχειμωνιάς, έβγαλαν...
Επεισοδιακά «Ελευθέρια»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας