Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κυκλοφοριακή ασφυξία επί 24ώρου βάσεως

Το πρόβλημα με τα εργοτάξια του τραμ και του μετρό γίνεται ακόμα πιο έντονο την εορταστική περίοδο, οπότε θα έπρεπε να διευκολύνονται οι καταναλωτές να προσεγγίσουν την αγορά του Πειραιά

Φωτ.: Βασίλης Μαθιουδάκης

Κυκλοφοριακή ασφυξία επί 24ώρου βάσεως

  • A-
  • A+

Τα εργοτάξια του τραμ αλλά και του μετρό έχουν κάνει απροσπέλαστο το κέντρο του Πειραιά και το κυκλοφοριακό αδιέξοδο, που «χτυπάει κόκκινο» στις ώρες αιχμής, έχει επεκταθεί σε ολόκληρο το 24ωρο τις ημέρες των γιορτών. Σημαντικές αρτηρίες, όπως η Ακτή Θεμιστοκλέους, η Ακτή Μουτσοπούλου, η Γρηγορίου Λαμπράκη, η Ηρώων Πολυτεχνείου, η 2ας Μεραρχίας, η Ακτή Μιαούλη και η Εθνικής Αντιστάσεως, είναι αδιάβατες και το μεγάλο μποτιλιάρισμα δοκιμάζει τα νεύρα των οδηγών.

Τον Φεβρουάριο του 2014, με ευθύνη της κρατικής εταιρείας «Αττικό Μετρό», είχαν τεθεί σε εφαρμογή κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για να μειωθούν οι επιπτώσεις από τα εργοτάξια.

«Εγκαταλείφθηκαν όμως από τις 2 το μεσημέρι της πρώτης ημέρας», όπως αναφέρει ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης, που επισημαίνει ότι η Τροχαία δεν διαθέτει το απαιτούμενο προσωπικό για τον έλεγχο των μέτρων.

Αποτέλεσμα; Τριπλοπαρκαρισμένα οχήματα στη Γρηγορίου Λαμπράκη, παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) μπροστά στην έδρα της... Αστυνομικής Διεύθυνσης, Ι.Χ. μονίμως αραγμένα στις λεωφορειολωρίδες, ακόμα και σε αντίθετης ροής!

Το τελευταίο σημαίνει ότι ένα λεωφορείο, για να συνεχίσει την πορεία του, πρέπει να κάνει... σλάλομ και να βγει στο αντίθετο ρεύμα! Η παρουσία της Αστυνομίας στους δρόμους του Πειραιά φαίνεται ότι εξαντλείται στο φανάρι της διασταύρωσης της Ομηρίδου Σκυλίτση με την 34ου Συντάγματος!

Τριτοκοσμικές καταστάσεις

Φωτ.: Βασίλης Μαθιουδάκης

Το οδοιπορικό της «Εφ.Συν.» στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, που διαθέτει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ανέδειξε τριτοκοσμικές καταστάσεις:

■ Το παραλιακό τμήμα των Ακτών Θεμιστοκλέους και Μουτσοπούλου, από την οδό Φρεαττύδος έως τη Γρηγορίου Λαμπράκη, στο Πασαλιμάνι, θεωρητικά διαθέτει πέντε λωρίδες κυκλοφορίας, αλλά στην πράξη μόνο μία!

Διπλοπαρκαρισμένα οχήματα υπάρχουν, όχι μόνο στη δεξιά, αλλά και στην αριστερή πλευρά.

Ο οδικός άξονας γίνεται αδιάβατος στη συμβολή της λεωφόρου Φρεαττύδος με την Ακτή Θεμιστοκλέους, όπου λειτουργεί η πιάτσα των ταξί, με αποτέλεσμα να φρακάρει η μοναδική λωρίδα με κατεύθυνση προς την Αθήνα.

■ Στη 2ας Μεραρχίας και ειδικά στο τμήμα από την Ηρώων Πολυτεχνείου έως την Ακτή Μουτσοπούλου, κατά τις εργάσιμες ώρες ο δρόμος στενεύει από τα οχήματα επιχειρήσεων που καταλαμβάνουν δύο και τρεις λωρίδες.

■ Η Γρηγορίου Λαμπράκη, που -μετά την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων- είναι η κυριότερη έξοδος προς την Αθήνα, αποδεικνύεται ο δρόμος με τα μεγαλύτερα προβλήματα.

Στην αριστερή πλευρά της, από το Πασαλιμάνι ώς τη συμβολή της με τη Βασ. Γεωργίου, ιδιαίτερα στο ύψος των γραφείων του υπουργείου Ναυτιλίας και του πεζόδρομου της οδού Σωτήρος, από το παράνομο παρκάρισμα είναι κατειλημμένες τις περισσότερες ώρες της ημέρας τρεις λωρίδες κυκλοφορίας!

Μονίμως σε διπλή γραμμή και ένα όχημα της Πυροσβεστικής (ο αριθμός του είναι στη διάθεση κάθε αρμοδίου), προφανώς για να δίνει το καλό παράδειγμα!

Μετά τη Βασ. Γεωργίου και με κατεύθυνση προς την Αθήνα, οι οδηγοί πρέπει να είναι οπλισμένοι με αρκετή υπομονή.

Στη δεξιά πλευρά, στις δύο λωρίδες εξελίσσονται τα έργα για το τραμ, ενώ στην αριστερή Ι.Χ. και φορτηγά τροφοδοσίας είναι μονίμως παρκαρισμένα σε διπλή σειρά, έως το ύψος της Ευαγγελιστρίας. Και εδώ πάλι απομένει μία λωρίδα κυκλοφορίας για τους... νομοταγείς!

Φωτ.: Βασίλης Μαθιουδάκης

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και οι κινητές προστατευτικές μπάρες της εταιρείας που εκτελεί τα έργα, δεν περιορίζονται στους χώρους των εργοταξίων, αλλά καταλαμβάνουν αδικαιολόγητα μέρος του οδοστρώματος, προκαλώντας πρόσθετα προβλήματα.

Επίσης, δεν έχει διασφαλίσει ούτε τους ελάχιστους διαδρόμους για τους πεζούς και τις μητέρες που χρησιμοποιούν καροτσάκια, χωρίς να παρεμβαίνει η «Αττικό Μετρό», που είναι η επιβλέπουσα αρχή.

Ετσι, ένα οικολογικό μεταφορικό μέσο, που είναι χρήσιμο για την πόλη, απαξιώνεται στα μάτια των πολιτών, πριν καν δοθεί στην κυκλοφορία...

■ Ο άξονας Ακτή Μιαούλη-Εθνικής Αντιστάσεως είναι η δεύτερη έξοδος προς την Αθήνα, που εξυπηρετεί και τους ταξιδιώτες του λιμανιού.

Σε όλο το μήκος της Ακτής Μιαούλη και μέχρι τη συμβολή της με τη Βασ. Γεωργίου, στη δεξιά πλευρά μέσα στη λεωφορειολωρίδα βρίσκονται από νωρίς το πρωί διπλοπαρκαρισμένα Ι.Χ. και οχήματα τροφοδοσίας.

Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ κάνουν σλάλομ, για να προσεγγίσουν τις στάσεις των επιβατών, ενώ οι υπόλοιποι οδηγοί κάνουν τον... σταυρό τους κάθε φορά που αποφεύγουν μια σύγκρουση!

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στην Εθνικής Αντιστάσεως με κατεύθυνση προς την Ομηρίδου Σκυλίτση, που οδηγεί εκτός Πειραιά.

■ Στον άλλο οδικό άξονα, 34ου Συντάγματος-Ηρώων Πολυτεχνείου, το διπλοπαρκάρισμα είναι μόνιμο σε όλο του το μήκος, στην αριστερή πλευρά από το ύψος της οδού Ευαγγελιστρίας έως την Τσαμαδού.

Να σημειωθεί ότι η Τσαμαδού είναι πλέον αποκλειστικός λεωφορειόδρομος, στον οποίο κάποιες ώρες επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων τροφοδοσίας, ωστόσο η ρύθμιση παραβιάζεται συστηματικά από Ι.Χ. και ταξί, στην ουσία μπροστά στα μάτια της Τροχαίας, αφού είναι δίπλα στο κτίριο Αστυνομικής Διεύθυνσης Πειραιά!

Στην Ηρώων Πολυτεχνείου, το διπλοπαρκάρισμα είναι καθημερινό φαινόμενο από το Δημοτικό Θέατρο έως την πλατεία Τερψιθέας, στη δεξιά πλευρά της λεωφόρου αυτή τη φορά.

Πού είναι η Τροχαία;

Φωτ.: Βασίλης Μαθιουδάκης

Η απουσία της Τροχαίας έχει αποτέλεσμα την καταστρατήγηση των λεωφορειολωρίδων, ακόμα και «αντίθετης ροής» σε σχέση με την υπόλοιπη κυκλοφορία, όπως είναι αυτή που ξεκινάει από το Χατζηκυριάκειο και μέσω των οδών Χατζηκυριακού και Ηρώων Πολυτεχνείου φτάνει έως το ύψος της οδού Τσαμαδού.

Πολλά Ι.Χ., ένα ανά 3 λεπτά, όπως λένε οι αρμόδιοι των αστικών συγκοινωνιών, κινούνται στην... αντίθετη κατεύθυνση στη μονοδρομημένη πλέον Ηρώων Πολυτεχνείου, χρησιμοποιώντας τη λεωφορειολωρίδα!

Ο κίνδυνος ατυχημάτων στις διασταυρώσεις, κυρίως το βράδυ, είναι πολύ μεγάλος και ήδη καταγράφονται ατυχήματα, κυρίως με δίκυκλα που νομίμως κυκλοφορούν σε αυτή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και οι πλαστικές κορύνες που είχαν τοποθετηθεί από την «Αττικό Μετρό» σε κρίσιμες διασταυρώσεις για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης έχουν πλέον καταστραφεί από ασυνείδητους οδηγούς.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η τελευταία ταλαιπωρία για τους Πειραιώτες
Νέος, αλλά τελευταίος, «γολγοθάς» περιμένει τους οδηγούς που κινούνται στη ζώνη κατασκευής της γραμμής του τραμ στον Πειραιά. Από τη Δευτέρα δύο βασικοί οδικοί άξονες, η Ομηρίδου Σκυλίτση και η Βασ. Γεωργίου,...
Η τελευταία ταλαιπωρία για τους Πειραιώτες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
Με το προηγούμενο καθεστώς θα γίνονται για έξι έως και εννέα μήνες οι εξετάσεις για τη χορήγηση αδειών οδήγησης, αλλά όλα δείχνουν ότι θα παραμείνει η αύξηση στα παράβολα που είχε θεσμοθετηθεί.
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σχεδόν 1.300 παραβάσεις στους δρόμους την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου
Συνολικά 1.297 παραβάσεις κατέγραψε η Τροχαία την εβδομάδα από 13 έως 19 Αυγούστου 2018, σε ελέγχους που πραγματοποίησε σε ολόκληρη την Ελλάδα. Οι περισσότερες απ' αυτές για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
Σχεδόν 1.300 παραβάσεις στους δρόμους την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επεκτάσεις τραμ και μετρό στον Πειραιά
Σε μη αναμενόμενα αρχαιολογικά ευρήματα, που ήρθαν στο φως στην περιοχή του Τινάνειου Κήπου, οφείλεται η μικρή καθυστέρηση στις εργασίες επέκτασης της γραμμής του τραμ ώς το λιμάνι του Πειραιά. Αυτό αναφέρει...
Επεκτάσεις τραμ και μετρό στον Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το 2020 πιάνει Πειραιά
Τον Ιούνιο του 2019, θα λειτουργήσουν οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, ενώ οι υπόλοιποι τρεις, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο, εκτός νέων απροόπτων, θα...
Το 2020 πιάνει Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφτασε στον Πειραιά ο μετροπόντικας
Σε πανηγυρικό κλίμα υποδέχτηκαν οι Πειραιώτες τον «Ιππόδαμο», τον μετροπόντικα που ολοκλήρωσε το πρώτο στάδιο της επέκτασης της γραμμής από την Αγία Μαρίνα μέχρι το λιμάνι, φτάνοντας στο Δημοτικό Θέατρο • Η...
Εφτασε στον Πειραιά ο μετροπόντικας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας