Στην Αιγιαλεία η Μεγάλη Παρασκευή ήρθε νωρίτερα, μέσα στα Χριστούγεννα. Με εντολή του ποιμενάρχη της περιοχής, οι καμπάνες σήμερα και αύριο θα χτυπούν πένθιμα για ένα μισάωρο το μεσημέρι. Οι καμπάνες δεν θρηνούν τα θύματα των μνημονίων. Δεν χτυπάνε για τους χιλιάδες ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στο Αιγαίο. Δεν χτυπάνε καν για τα ματαιωμένα -λόγω κρίσης- επενδυτικά σχέδια της οικείας Μητρόπολης, η οποία έχει επιδείξει μεγάλες δυνατότητες στο real estate στο παρελθόν, συναλλασσόμενη με εφοπλιστές, πολιτικούς κ.α.
Αντιθέτως, χτυπούν σε ρυθμούς «φτύστε τους». Ποιούς; Εκείνους που υπερασπίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια. Το μοναδικό και αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να ορίζει ο ίδιος τη ζωή του και να είναι ίσος απέναντι στην Πολιτεία.
Ο μισανθρωπικός λόγος του μητροπολίτη Αιγιαλείας και Καλαβρύτων Αμβροσίου, όπως εκφράστηκε την προηγούμενη εβδομάδα μέσα απ' το ιστολόγιό του, δημιούργησε όντως αίσθηση. Μια αίσθηση απέχθειας, όχι για εκείνον που εκφράζει τη γνώμη του, αλλά για εκείνον που υψώνει ρατσιστικό λόγο, ξεσηκώνοντας το χριστεπώνυμο πλήθος απέναντι στο Σύμφωνο Συμβίωσης.
Μέσα σε μια εβδομάδα, ο μητροπολίτης Αμβρόσιος ξέχασε τι έγραφε και προσπαθεί, με νέο κείμενο, να δείξει το φιλοχριστιανικό πρόσωπό του, σημειώνοντας μεταξύ άλλων (σ.σ. η ορθογραφία είναι του συντάκτη του κειμένου): «Σχεδόν όλα τα ΜΜΕ ασχολήθησαν με το κείμενο αυτό, αλλά για να το αλλοιώσουν καί για να το παρερμηνεύσουν! Μακρυά από εμάς τους εκκλησιαστικούς η προτροπή σε πράξεις βίας! Έτσι, λοιπόν, δηλώνουμε απερίφραστα, ότι: Αγαπάμε τόν άνθρωπο! Είναι αδελφός μας! Δεν είμαστε κριτές των αδελφών μας! Κριτής όλων είναι ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός! Προσευχόμεθα για τον αμαρτωλό συνάνθρωπό μας! Εργαζόμεθα διά την σωτηρίαν ψυχών, υπέρ των οποίων ο Χριστός μας σταυρώθηκε! Άρα εξ ορισμού στεκόμαστε με συμπάθεια προς τον αμαρτωλό άνθρωπο, ευχόμεθα, προσευχόμεθα καί εργαζόμεθα για την διόρθωση και μετάνοιά του! Παράλληλα όμως καταδικάζουμε, μισούμε καί συχαινόμεθα τήν αμαρτία! Κρίνουμε την αμαρτωλή συμπεριφορά! Κρίνουμε και καταδικάζουμε τις αμαρτωλές πράξεις! Διότι ο άνθρωπος δεν πρέπει να εξοικειώνεται με την αμαρτία!Καταδικάζουμε, λοιπόν, την αμαρτωλή πράξη, αλλά προσευχόμεθα για τον άνθρωπο, ο οποίος υποκύπτει στα πάθη του»!
Αναρωτιόμαστε λοιπόν, πώς μπορούν να παρερμηνευθούν οι εξής φράσεις που είχε γράψει ο άγιος Καλαβρύτων πριν από μερικές μέρες;
- «Η ομοφυλοφιλία είναι εκτροπή από τους Νόμους της φύσεως! Είναι κοινωνικό κακούργημα! Είναι αμαρτία! Όσοι, λοιπόν, είτε την βιώνουν, είτε την υποστηρίζουν δεν είναι φυσιολογικοί άνθρωποι! Είναι αποβράσματα της Κοινωνίας!»
- «...περιθωριακοί άνθρωποι, ελαττωματίες, εξευτελισμένοι, άνθρωποι του σκότους οι οποίοι τώρα πιά με την ευκαιρία της υπεροχής της αριστερής πτέρυγας σήκωσαν πια κεφάλι! Σας συμβουλεύω: Μη τους πλησιάζετε! Μη τους ακούτε! Μη τους εμπιστεύεσθε! Είναι οι κολασμένοι της Κοινωνίας»!
Αποβράσματα, κολασμένοι, άνθρωποι του σκότους: Λόγια.... χριστιανικά, λόγια... αγάπης. Αλήθεια, άγιε Καλαβρύτων, αν πραγματικά δεν... αγαπούσατε τους ανθρώπους, πού θα φτάνατε; Τί θα λέγατε; Αφήστε και κάτι για τον ομοϊδεάτη σας, άγιο Πειραιώς που αύριο αναμένεται να δώσει τη δική του παράσταση στην εκπομπή «Ανατροπή» όπου είναι καλεσμένος.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας