• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.2°C / 20.7°C
    1 BF
    69%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 16.5°C / 20.2°C
    1 BF
    67%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 13.0°C / 19.9°C
    1 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    59%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 16.8°C
    1 BF
    76%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.4°C / 12.3°C
    2 BF
    71%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 15.6°C
    1 BF
    47%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.8°C / 17.2°C
    2 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    2 BF
    58%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.3°C / 19.4°C
    1 BF
    52%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 18.5°C / 18.5°C
    2 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 19.8°C
    1 BF
    53%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 15.1°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 13.5°C / 19.9°C
    1 BF
    57%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 19.8°C
    2 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    19°C 16.7°C / 20.4°C
    1 BF
    63%
  • Καβάλα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    0 BF
    79%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 13.7°C / 17.5°C
    1 BF
    90%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 12.4°C / 12.4°C
    2 BF
    63%

Από το 2006 ξεκίνησαν τα έργα, το 2016 θα παραδοθεί (κι αυτό μετ’ εμποδίων), ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός των 94 εκατ. ευρώ ενδεχομένως να ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, η κατασκευή παραμένει πρωτοποριακή

Καθυστερημένη μεν, αλλά εντυπωσιακή

  • A-
  • A+

Στις αρχές του 2016 αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα κοντά στο Δερβένι Αρκαδίας, στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, με την οποία θα ολοκληρωθεί το προβληματικό τμήμα των 10,2 χλμ. από τα Παραδείσια ώς την Τσακώνα.

Το μεγαλύτερο μέρος του έχει δοθεί στην κυκλοφορία από τον Δεκέμβριο του 2012 και απομένει περίπου ένα χιλιόμετρο, όπου σήμερα οι οδηγοί κινούνται σε έναν προσωρινό δρόμο και έχουν στη διάθεσή τους μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Βρίσκεται σε μια περιοχή με ιδιαίτερη μορφολογία, προβληματικό υπέδαφος και πολλά υπόγεια νερά, όπου τον Φεβρουάριο του 2003 είχε σημειωθεί μεγάλη κατολίσθηση, η οποία εξαφάνισε κάτω από 6 εκατ. κυβικά χώματος τον εθνικό δρόμο, λίγους μήνες μετά την κατασκευή του!

Τα νέα έργα ξεκίνησαν το 2006, με προοπτική να ολοκληρωθούν σε μία τριετία, ενώ τελικά θα ξεπεράσουν τα εννέα χρόνια! Η βασική αιτία είναι η καθυστέρηση των μελετών, που έπρεπε να παραδοθούν τον Σεπτέμβριο του 2006, αλλά τελικά δόθηκαν στους εργολάβους τον Μάρτιο του 2009.

Τη «νύφη» πληρώνουν οι φορολογούμενοι, αφού ένα έργο που ξεκίνησε με προϋπολογισμό 94 εκατ. ευρώ κατέληξε στα 131,5 εκατ., ενώ κατά τη χθεσινή επίσκεψη στο έργο οι εκπρόσωποι της εταιρείας ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ ενημέρωσαν τους δημοσιογράφους ότι διεκδικούν άλλα 20 εκατ. για πρόσθετες εργασίες!

Τα προβλήματα του έργου δεν μειώνουν την τεχνική αξία της γέφυρας στην Τσακώνα.

Εχει μήκος 390 μέτρα, από τα οποία τα 90 είναι μια κλασική κατασκευή και τα υπόλοιπα «κρεμάστηκαν» από ένα εντυπωσιακό τόξο με 20 μεγάλα συρματόσκοινα για κάθε πλευρά σε απόσταση 60 μέτρων πάνω από το προβληματικό φυσικό έδαφος.

Στηρίζεται μόνο σε δύο ενισχυμένα βάθρα, για να μειωθούν οι κίνδυνοι κατολίσθησης, όπως εξήγησε ο μελετητής της γέφυρας Γ. Σταθόπουλος.

Το έργο έχει σχεδιαστεί να αντέχει σε σεισμούς έως και 7 Ρίχτερ, που έχουν πιθανότητα να συμβούν στην περιοχή μία φορά στα 1.000 χρόνια, καθώς και σε ανέμους έως 10 Μποφόρ, ενώ δεν επηρεάζεται, ακόμη και αν σπάσουν ταυτόχρονα δύο συνεχόμενα συρματόσκοινα, π.χ. λόγω τροχαίου.

Τα έργα στη γέφυρα βρίσκονται στην τελική φάση και απομένουν μόνον η τελική ασφαλτόστρωση και η σύνδεση με τον υπόλοιπο αυτοκινητόδρομο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τσουχτερές τιμές από τα ξημερώματα της Δευτέρας
Τσουχτερά διόδια θα πληρώνουν από τα ξημερώματα της Δευτέρας οι οδηγοί που κινούνται στο νέο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Είχε δοθεί στην κυκλοφορία στα μέσα Απριλίου...
Τσουχτερές τιμές από τα ξημερώματα της Δευτέρας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
Αλλα 27 χλμ. της Ιόνιας οδού δόθηκαν χθες στην κυκλοφορία, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά τα Γιάννενα και ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα στην Αθήνα, ενώ από χθες αποτελούν παρελθόν οι επικίνδυνες στροφές κοντά στην...
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπαράζ εγκαινίων στην άσφαλτο
Εορταστική «κορδέλα» στο τελευταίο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας έκοψε την Παρασκευή ο πρωθυπουργός, παράλληλα με την παράδοση τμημάτων της Κορίνθου-Πατρών και της Ιόνιας,...
Μπαράζ εγκαινίων στην άσφαλτο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
210 καλοτάξιδα, αλλά... «αλμυρά» χιλιόμετρα
Τέλη Μαρτίου του 2017 θα δοθούν στην κυκλοφορία 12 νέες σήραγγες, συνολικού μήκους 16 χλμ. για κάθε κλάδο κυκλοφορίας. Τα διόδια για ένα Ι.Χ., που κάνει όλη τη διαδρομή από την Ελευσίνα ώς το Ρίο, θα κοστίζουν...
210 καλοτάξιδα, αλλά... «αλμυρά» χιλιόμετρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η τελευταία ταλαιπωρία για τους Πειραιώτες
Νέος, αλλά τελευταίος, «γολγοθάς» περιμένει τους οδηγούς που κινούνται στη ζώνη κατασκευής της γραμμής του τραμ στον Πειραιά. Από τη Δευτέρα δύο βασικοί οδικοί άξονες, η Ομηρίδου Σκυλίτση και η Βασ. Γεωργίου,...
Η τελευταία ταλαιπωρία για τους Πειραιώτες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας