Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δημοπρατείται το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος θα έχει μήκος 74 χλμ., από τα οποία τα 13 χλμ. αποτελούν βελτίωση του υπάρχοντος εθνικού δρόμου

EUROKINISSI/ ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ (ΦΩΤ. ΑΡΧΕΙΟΥ)

Δημοπρατείται το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου

  • A-
  • A+

Μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου προβλέπεται να προκηρυχθεί ο πρώτος διαγωνισμός για τον αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο. Αφορά νέο τμήμα περίπου 8 χλμ. από τα Δουναίικα ώς τον Πύργο, με προϋπολογισμό 67,2 εκατ. ευρώ, μαζί με τον ΦΠΑ.

Στην εργολαβία περιλαμβάνονται η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στον Πύργο και η αναβάθμιση στον υπάρχοντα εθνικό δρόμο σε μήκος 11 χλμ.

Στον ίδιο διαγωνισμό περιλαμβάνεται και ανακατασκευή του δρόμου που εξυπηρετεί την Αρχαία Ολυμπία. Πρόκειται για άλλο ένα τμήμα 8 χλμ. από τον κόμβο Πύργου, με προϋπολογισμό 3,4 εκατ. ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά ανακοίνωσε χθες από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννη Κουτσούκου.

Πρόσθεσε ότι οι υπηρεσίες κάνουν προσπάθειες για να δημοπρατηθεί μέσα στον Δεκέμβριο και το επόμενο τμήμα, ενώ εξήγησε ότι τα έργα ξεκινούν από την πλευρά του Πύργου γιατί εκπονείται νέα μελέτη προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα που θα δημιουργηθούν στην περιοχή της Κάτω Αχαγιάς.

Ανέφερε επίσης ότι πρέπει να αποτιμηθούν τα έργα που έχουν ήδη κατασκευαστεί, αφού το τμήμα Πάτρα-Πύργος είχε περιληφθεί στην αρχική σύμβαση της «Ολυμπίας οδού».

Αφαιρέθηκε όμως με τη νέα συμφωνία του Δεκεμβρίου του 2013 και με νομοθετική ρύθμιση προβλέφθηκε να δημοπρατηθεί ως κλασικό δημόσιο έργο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014, χωρίς να υλοποιηθεί. «Δεν είχαν εξασφαλιστεί κονδύλια», είπε ο υπουργός Υποδομών και ανέφερε ότι τον Οκτώβριο εγκρίθηκε από το υπουργείο Οικονομίας ο προϋπολογισμός για το σύνολο του έργου, που αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2020.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος θα έχει μήκος 74 χλμ., από τα οποία τα 13 χλμ. αποτελούν βελτίωση του υπάρχοντος εθνικού δρόμου.

Θα διαθέτει οκτώ ανισόπεδους κόμβους σε Μιντιλόγλι, ΒΙΠΕ, Κάτω Αχαγιά, Βάρδα, Κυλλήνη, Γαστούνη, Αμαλιάδα και Πύργο.

Με απόφαση της σημερινής ηγεσίας του υπουργείου επιλέχθηκε να σπάσει σε 7-8 εργολαβίες για να μπορέσουν να πάρουν μέρος μικρές και μεσαίες κατασκευαστικές εταιρείες.Χ.ΤΖ.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
Πριν από το Πάσχα τα αυτοκίνητα θα περνούν από τις νέες σήραγγες στα Τέμπη, ενώ στα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα, Αντίρριο-Γιάννενα και Ξυνιάδα-Τρίκαλα θα δοθεί στην κυκλοφορία τουλάχιστον το 90% της διαδρομής. Το...
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκινά η κατασκευή της Εθνικής Πάτρας-Πύργου
Με χωριστούς διαγωνισμούς και μέσα στο επόμενο δίμηνο θα προωθηθεί η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, υποσχέθηκε ο αν. υπ. Χρ. Σπίρτζης στη χθεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών με συμμετοχή...
Ξεκινά η κατασκευή της Εθνικής Πάτρας-Πύργου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
Τέλος στην υφιστάμενη πληρωμή των διοδίων βάζει απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία καθιερώνεται αυτόματο σύστημα με πομποδέκτη και χιλιομετροχρέωση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρεις αιτίες για ένα μποτιλιάρισμα
Μια γνωστή τεχνική έλλειψη στο τμήμα από το Αντίρριο ώς την είσοδο της Κλόκοβας, αλλά κυρίως οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και ένα τροχαίο μέσα στη σήραγγα, ήταν οι βασικές αιτίες της ταλαιπωρίας των πολιτών...
Τρεις αιτίες για ένα μποτιλιάρισμα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μένει ένα 10% για την ολοκλήρωση του Ε-65
Στο 90% βρίσκονται τα έργα στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα και όλα δείχνουν ότι τα πρώτα 79 χλμ. του Ε-65, του νέου αυτοκινητόδρομου στη δυτική Θεσσαλία, θα δοθούν στην κυκλοφορία στα τέλη Μαρτίου, μαζί με τις...
Μένει ένα 10% για την ολοκλήρωση του Ε-65
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στους οδηγούς η παράκαμψη της Μεγαλόπολης
Τρεις μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα παραδόθηκε χθες στην κυκλοφορία η παράκαμψη της Μεγαλόπολης, με την οποία μειώνεται ο χρόνος οδήγησης προς και από την Καλαμάτα κατά 10 έως και 15 λεπτά....
Στους οδηγούς η παράκαμψη της Μεγαλόπολης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας