Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΚΤΕΛ απεριορίστων διαδρομών

Τόσο στα υπεραστικά δρομολόγια όσο και στις αστικές συγκοινωνίες σε περιφέρεια και Αττική, η προωθούμενη καθιέρωση ημερήσιου εισιτηρίου προκαλεί ανησυχίες στους εργαζόμενους λεωφορείων -τρόλεϊ

EUROKINISSI/ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

ΚΤΕΛ απεριορίστων διαδρομών

  • A-
  • A+

Ανοίγει ο δρόμος για την καθιέρωση ημερήσιου εισιτήριου απεριορίστων διαδρομών στα υπεραστικά ΚΤΕΛ, καθώς και στα ΚΤΕΛ της περιφέρειας που παρέχουν αστική συγκοινωνία.

Ειδικά για τη δημοτική συγκοινωνία από ιδιώτες, η τιμή του ημερήσιου εισιτήριου δεν μπορεί να υπερβαίνει 4,47 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, αλλά θα πρέπει να προηγηθεί απόφαση του αρμόδιου δήμου, η οποία θα επικυρωθεί από τις διοικήσεις των ΚΤΕΛ.

Οι σχετικές διατάξεις θεσπίζονται για πρώτη φορά με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Μεταφορών, Παναγιώτης Σγουρίδης, στην οποία ορίζεται ότι ημερήσια εισιτήρια μπορούν να ισχύσουν και στα υπεραστικά δρομολόγια, αλλά δεν καθορίζεται ανώτατο όριο στην τιμή.

Η απόφαση καθορίζει τις νέες τιμές των εισιτηρίων στα ΚΤΕΛ μετά την αύξηση του ΦΠΑ από 13% σε 23%, που επιβλήθηκε το καλοκαίρι με το τρίτο Μνημόνιο. Να σημειωθεί ότι οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ έχουν ήδη αναπροσαρμόσει τις τιμές τους από τον Αύγουστο.

«Καθαρές» τιμές

«Δεν κάναμε αυξήσεις στα εισιτήρια, εισπράττουμε τον αυξημένο ΦΠΑ και τον αποδίδουμε στο Δημόσιο», διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» ο Σοφοκλής Φάτσιος, πρόεδρος της ένωσης των ΚΤΕΛ.

«Οι τιμές των εισιτηρίων στα ΚΤΕΛ παραμένουν στα επίπεδα που είχαν οριστεί τον Δεκέμβριο του 2010, όταν είχαν γίνει αυξήσεις κατά 10%», μας ενημέρωσε ο Παναγιώτης Σγουρίδης.

Μας εξήγησε ότι οι τιμές που υπήρχαν στην σχετική υπουργική απόφαση του 2010 συμπεριλάμβαναν και ΦΠΑ 13%. Στη νέα ρύθμιση επιλέχθηκε να αφαιρεθεί ο ΦΠΑ και να οριστούν «καθαρές» τιμές, τονίζοντας με αρκετή αισιοδοξία ότι «σήμερα -χωρίς τη θέλησή μας- είναι 23%, αλλά ελπίζουμε σύντομα να μειωθεί».

Από τη σύγκριση των τιμών που προβλέπονται στην προηγούμενη και τη νέα απόφαση, προκύπτει ότι το εισιτήριο γίνεται φθηνότερο για κοντινές διαδρομές, ενώ είναι ελαφρώς «τσιμπημένο» για μεγαλύτερες αποστάσεις.

Η επιλογή αυτή είναι δικαιότερη, όμως επιτείνει τις ανησυχίες των εργαζομένων στα λεωφορεία και τρόλεϊ που θεωρούν ότι προαναγγέλλει είσοδο ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας μέσα από το ΚΤΕΛ Αττικής.

Αρκεί μια απόφαση

Σε πολλές περιοχές, όπως τα Μεσόγεια και τους παραλιακούς δήμους, εκτελούν από χρόνια δρομολόγια παράλληλα με το δίκτυο της κρατικής ΟΣΥ, αλλά τα εισιτήρια έχουν υπερδιπλάσιες τιμές.

Σήμερα πάντως ορισμένες γραμμές του ΚΤΕΛ φθάνουν ώς το Πεδίον του Αρεως, αλλά δεν έχουν δικαίωμα να παίρνουν επιβάτες μέσα στα όρια του λεκανοπεδίου, όπου επιτρέπονται μόνον οι αποβιβάσεις.

Το τελευταίο αυτό θέμα ανήκει στην αρμοδιότητα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), ο οποίος με μια απλή απόφαση μπορεί να αλλάξει το σημερινό καθεστώς παροχής συγκοινωνιακού έργου από το ΚΤΕΛ Αττικής και να του επιτρέψει να εξυπηρετεί επιβάτες χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς.

Το ενδεχόμενο αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι ο στόλος της ΟΣΥ έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, ενώ δεν επαρκούν οι εργαζόμενοι, για να καλύψουν το ημερήσιο πρόγραμμα δρομολογίων.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αυξήσεις μετά την Πρωτοχρονιά
Η καθυστέρηση στην έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης είναι πιθανόν να οδηγήσει σε ολιγοήμερη αναβολή στην αύξηση των τιμών στα απλά εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, από 1,20 σε 1,40...
Αυξήσεις μετά την Πρωτοχρονιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
Η λιτότητα στον συγκοινωνιακό φορέα της Αθήνας φαίνεται πως αφορούσε μόνο τους εργαζομένους και τα υπόλοιπα λειτουργικά έξοδα. Για διαφημίσεις λεφτά υπήρχαν, καθώς επί της προηγούμενης διοίκησης Γρηγόρη...
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες
Τραγική διαγράφεται η εικόνα στις αστικές συγκοινωνίες, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασαν χθες σε συνέντευξη Τύπου οι εργαζόμενοι: ακυρώσεις δρομολογίων και μικρότερη συχνότητα σε άλλα, χιλιάδες χρωστούμενα...
Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αύξηση 10% στα εισιτήρια φέρνει το τρίτο Μνημόνιο
Επιβάρυνση στα εισιτήρια των συγκοινωνιών, που μπορεί να φτάσει και στο 10%, προκαλεί η αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23%, που επιβλήθηκε με το τρίτο Μνημόνιο το οποίο δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της...
Αύξηση 10% στα εισιτήρια φέρνει το τρίτο Μνημόνιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σαββατοκύριακο με εισιτήριο, Δευτέρα-Τρίτη χωρίς
Την Τρίτη, και με βάση τις εξελίξεις του Σαββατοκύριακου για την αργία των τραπεζών, θα ληφθούν νέες αποφάσεις για το θέμα της δωρεάν μετακίνησης στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Το μέτρο αυτό έληξε...
Σαββατοκύριακο με εισιτήριο, Δευτέρα-Τρίτη χωρίς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δρομολόγια ταλαιπωρίας
Οι αλλαγές στις γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ, κυρίως στα νότια προάστια, επιμηκύνουν τον χρόνο μεταφοράς και αυξάνουν το κόστος
Δρομολόγια ταλαιπωρίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας